If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
provade Cat A Killer (LW) lite p rumsgolvet igr kvll, den har en IBC speedo, det gick fint att kra och resulterade inte i ngra olyckor med vggar eller andra saker.
Ja d hnde det igen, jag har inte vatt hr inne p ett tag. Blir ltt s ibland tyvrr.
Jag har inte kollat igenom vad jag sist postade ordentligt men fr nn mnader sedan gjorde jag ett ryck och fick min fw krduglig iaf.
Dr terstr en del arbete, ska fixa p gummi p hjulen fr bttre fste samt nr jag har tid och ork bygga prototyper p en 4-bar lifter samt en krossare och se vilka resultat jag kan f med dem.
Den r vldigt enkel byggd och inte srskilt vacker men det r inte huvuduppgiften med den heller
Har lite bilder p photobucket jag ska lnka hr, nytt r att ett batterifste fr ett SLA-batteri sitter p lngst bak som dock inte r av typen som visas p bilden utan ett lite mer avlngt.
Ja vi fr se hur det blir med det, har inte planerat allt fr mycket infr julhelgen n.
Nsta projekt r som sagt att bygga 2 prototyper p vapen o testa dem fr att se om de r vrda att satsa p.
Det kommer nog ta en hel del tid att bygga respektive och testa dem s fr se om jag orkar.
Filerna jag filmade blir i mov format, lyckades dock inte att konvertera till avi filer d konverteraren inte hittade brjan och slutet p filen, det r en riktigt gammal variant av mov filer som kameran skapar, nn som vill prova p att konvertera eller som har nt program som klarar av dessa filer ? sg inte VLC, det har jag redan provat.
Nn som vet var jag kan kpa billig isolerad koppartrd p ntet? Elfa r dyra s jag hade tnkt mej nn annan sida som r billig(are). ska vara diameter 0.8-10 mm. Nej det r inte till nn robot, det r till en coilgun. sorry fr det hr inlgget som r off topic
Om du r ute efter riktiga budgetalternativ (gratis) s plocka t dig gamla el-apparater p tippen. Dr finns det oftast transformatorer och sekundrspolen borde ha trd som duger bra.
Comment