Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktuellt robotsnack

ja plast har ju en frmga att skrpa ned, men det gller ju all sgning, s det r ju bra att vara utomhus och gra snt, eller om man har ett garage att var i.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Lter som om ngon har ftt stda i sin lgenhet

Comment

• Aktuellt robotsnack

Det stmmer !

Comment

• Aktuellt robotsnack

Fick just nu en lite galen ide; Destruction derby en ny gren, MEN den krver en sker arena eller en strre lokal, och givetvis skyddsglasgon fr oss d.

Den gr ut p att ka runt p en snitslad bana och frstra ex.v ml av tr, gipsplattor, och ev metall med spinners, men den ska givetvis vara ppen fr alla sorters robotar, stora som sm.

Mlen skulle best av horisontella och vertikala ml att stta spinnern i.

Mlen ska givetvis vara flyttbara fr att kunna bli prejade i full fart av pushers/rammers.
          kanske kunde lgga olika vikter i dom fr att testa pushing power

Skulle vara kul att se vad robotarna kan gra i skada p dessa.

GE EN …SIKT OM DETTA !

Comment

• Aktuellt robotsnack

Du menar som som destrucyion derby, fast mot freml istllet fr med varandra?

Lter som en kul id, men krver dock en ordentlig battle box.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag var inne p Battle Bots hemsida och sg att dom hller p att starta upp igen.

Frsta tvlingen skulle tydligen hllas i april 2009...

Om intresset hr i Sverige skulle ka i och med det s kanske vi skulle brja fundera p en frening iallafall...?? Eller??

Comment

• Aktuellt robotsnack

slngde ett mail till hobbymssan som gr av stapeln i mnadsskiftet i frescatihallen i stockholm och frgade om dom var intresserade att ha oss med.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Hmmmm.....att ka till usa och tvla kostar en hel del, med tanke p att det pgr i flera dagar. Kanske mer vrt att satsa p Robogames?

Freningen skulle vara en bra id, synd att mnga r borta sen tidigare.

Mats, r det inte den mssan som kostar ca. 700kr per kvadrat meter att hyra? Vad skrev du till dom?

Comment

• Aktuellt robotsnack

Tror att det var s men det skadar ju inte att hra efter, eller hur ?

Vi behver ju synas, och det r ju ett perfekt stlle fr det.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag menade inte att vi skulle fara till USA, men om BattleBots brjar visas p TV kanske intresset hr i Sverige kar...och med fler intresserade skulle kanske en frening vara mjlig..

Vart hlls Robogames??

Comment

• Aktuellt robotsnack

Har mailar en person p hobbymssan och han skriver att det r gratis fr oss att delta och att vi kan f 3x3 - 6x6 meter att vara p, men ska vi dit s r det ju roligt om nn mera n jag ker dit.
                        skriv upp er hr senast p sndag 2008-10-26.

Tur att vi inte r ett fretag fr d kostar det 600 kr kvadratmetern.

Mssan r 31/10 - 2/11 2008.

Kolla ven p: http://www.hobbymassan.sewww.hobbymassan.se

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag skulle grna ka med och hjlpa dig, dock vet jag inte vad jag gr just dom dagarna, eller hur p vilket stt att ka till Stockholm. Det r vl om jag ker till dig frst.

Ett problem fr min del r vl att jag har svrt att f ihop nya Accident i tid, och fr bygga ihop den gamla igen.
                          P vilket stt ska vi visa upp Fjderviktarna d, med arena eller utan?

Mer n bara jag som har Myrviktare med mig d?

Marcus: http://robogames.net/
                          „ven om Battlebots brjar sndas i igen, s vet jag inte om det kommer till Svensk TV.

(Message edited by flippt on October 22, 200

Comment

• Aktuellt robotsnack

Tyvrr Mats, jag har redan saker planerade just den helgen, s jag kan inte ka med. Kanske ngot att planera till nsta r?

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jaha d blev det inget....

Comment

• Aktuellt robotsnack

D r det s hr dtt igen, ingen som har nt att skriva ?

Inte undra p att robotwars gr s trgt i sverige !

vntar p att f delar till roboten gjorde p jobbet, men det gr lngsamt, kanske blir frdig med en del till spinnern, axeln som det hela sitter p.

Comment

Working...
                                X