Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktuellt robotsnack

http://www.ukrobotics.com/projects/products/drillmodkit/instructions.dochttp://www.ukrobotics.com/projects/p...structions.doc
    Instruktioner p hur du tar loss motors frn chuck och s vidare.

Det enda som r olika mellan en 9,6V och 12V motor r olika mnga lindningar.
    Kan sga direkt att du fr mer kraft med 9,6V motor p 12V n 12V motor p samma.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Tackar, det simpla felet var att kugghjulen saknar kugg i frsta steget av vxelldan, nn som vet var man skaffar nya sdana ?

Vet nn om det har prvats med att kra 9.6 volts skruvdragar motorer p 24 volt ? det skulle passa utmrkt fr mej d jag designade roboten fr 24 volt.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Ingen som helst anning

Du ska INTE testa 9,6V motorer p 24V, om du inte vill ha den dr bl magiska rken som alla pratar om.
        Om man ska verstiga en motors mrkta vrde, s br den inte g hgre n 6V. Detta fungerar i samma som i servon och skruvdragarmotorer.

Rtta mig om jag har fel.

Comment

• Aktuellt robotsnack

He he he, har redan testat dom p 24 volt och det gnistrade fint i kolen s det r nog att avrda men p 12 volt gr dom fint !!!

Ingen som har nn trasig planetvxel och som skulle kunna donera kuggen i dessa till mej ?

Comment

• Aktuellt robotsnack

r det ngon som har erfarenhet av dessa http://www.rusta.se/product.asp?produkt=SKRUVDRAGARE+7%2E2V+TOOLMAN&ka tegori=Borrmaskiner%2F+skruvdragare+Elverktyg+Elve rktyg+%26+tillbeh%F6r&p=31101044http://www.rusta.se/product.asp?prod...N&kategori=Bor rmaskiner%2F+skruvdragare+Elverktyg+Elverktyg+%26+ tillbeh%F6r&p=31101044 eftersom jag bara vill t motorn undrar jag om det bara r batteriet som har mindre effekt eller om motorn r ocks r kass

Comment

• Aktuellt robotsnack

blev s nyfiken s jag drog ut och kpte den och motorerna verkar mycket bra och ska nog anvnda dom till mitt nya fw projekt som jag har ganska lg budget p s de blir nog bra . har frresten inte berttat det n att jag hller p och bygger en ny fw och jag bygger den av en gammal grsklippare kan lgga in bild p det imorrn.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Skulle rda dej att ppna vxeln och kolla om alla kugg r av plast eller om det r bara i frsta steget, kanske vore bra att kpa och ha som reservdel eller bygga en robot av, har dock redan tv st fungerande sdana

Comment

• Aktuellt robotsnack

Fick ett mail som det str fljande i:

Hi Mats
                  My name is Tony Booth.
                  I have been asked by Servo Magazine in America If I could do Event results for Europe for there Magazine. What I need is for some one to send me information on your Events and the results. Also could you ask the Swedish roboteers if they could send me a 1.2meg or higher picture of there robots as they will publish some pictures with the results. They will also like to publish event dates but they will need 3 months notice to do this.
                  Regards Tony.

Lter bra men vad ska vi svara ?

Vi har ju dligt med evenemang hr i sverige d tv inte vill vara med p notorna, men vi kan ju om vi absolut mste skicka in ngot frn frra trffen i katrineholm, eller vad sger ni ?

Comment

• Aktuellt robotsnack

Har uppgraderat min 12 kg robot med den nya spinnern nu i helgen och dom kraftigare batterierna p 2.9 Ah istllet fr 1.2 Ah, prvade den p lite olika saker och dessa flg ett par meter upp i luften, ett par skor, ett par trbitar som r 45x45x240 mm.

Kan skicka lite bilder till er om ni vill, skriv bara mailadressen d kommer dom.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Ja nu r det dax igen fr en ny post,

jag har monterat ihop den elektriska kolven med resten av delarna till el-krossaren, det sista gjorde jag frdigt nu i fredags p jobbet som var lite frsning p den stora infstningsbalken som allt sitter fast i.

Har testat den p lite konservburkar med fint resultat.

Ska frska att f en bit vattensruten som ska sitta framtill som mothll, blir en trekantig stlbit som svetsas fast. bilder p el-krossaren finns fr att maila till er om ni vill de den och resultatet av dom mosade konservburkarna.

Comment

• Aktuellt robotsnack

jag tar grna ngra bilder tack

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag skulle ocks vara nyfiken p lite bilder:
                          azrael_18@hotmail.com

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag tar vl ocks d

joacim.schwartz@gmail.com

Comment

• Aktuellt robotsnack

Har en ny bild p el-krossaren i profilen som den ser ut just nu nr den vart frdigsvetsad igr med en mothllsplatta framtill och har ven bytt ut lsskruvarna p undersidan framtill mot flensmuttrar, d dessa tcker hlen bttre och jag slipper lgga emellan brickor.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Har funderat p att kpa en IBC till roboten och 2 skruvdragare p 18 volt och 900 RPM och kra dom p 24 volt, r dax fr en STOR ombyggnad av roboten (RIP-A-PART) fr att f upp farten och mera kontroll p den n rel H brygga kan erbjuda. ska frga p Cheapy dr jag ska kpa skruvdragarna fr 399 kr st om dom vill sponsra mej lite, mrke p skruvdragarna r: TOOLMATE.

Har ven kollat in ett par skruvdragare av mrket MEEC, men dom verkar vara fr billiga fr att vara bra, eller ??? Dom kostar bara 189 kr/st ven dom p 900 RPM.

Finns det kanske billigare speedos med samma eller snarlika funktioner som IBC, behver dock bara tla 20 Amp och 24 volt.

Har redan kollat p technobots p en sdan men den r bara fr EN motor, jag ska ha fr TV… motorer.

Webbadress till IBC,n

http://www.robotmarketplace.com/marketplace_robowars.htmlhttp://www.robotmarketplace.com/mark..._robowars.html

Gr det att modda fartreglagen p skruvdragarna s att jag kan koppla in tv via en mixer och slippa kpa en IBC kanske ?

GE MEJ ERA …SIKTER P… DETTA

Comment

Working...
                                X