Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Aktuellt robotsnack

Ett 10 millimeter tjockt ark kostar 3000:-
    15 mm varianten kostar 4500:- per ark.

Vet inte vad HDPE brukar kosta, men det kndes ganska dyrt..

Comment

Frga om spillbitar? Det vill de helst bli av med fr en liten penning eller ingenting.

Kan ju vara vrt ett frsk att sga att du bygger robotar t Svenska Robot Wars.

Comment

Problemet r bara att dom egentligen inte anvnder det materialet, s dom har inget spill.
        Dom skulle kunna ta hem, men d skulle jag msta kpa en hel skiva.

Ska leta vidare och se om jag hittar ngot stlle dr de har mindre bitar.

Comment

Mjo...kommer ihg att det var ruskans dyrt redan nr vi kpte ngra smbitar 2003. Tror jag betalade runt 500 kr fr 3 st 30x30x1,5 cm.

Comment

Jag har mailat ett flertal fretag, men har nnu inte ftt ngot svar.
            I vrsta fall kanske jag fr kpa en skrbrda och kapa snder den i smbitar...

Annars kanske du Joacim har ngra bitar ver att slja??

Comment

Har ftt tag p 6 st motorer, har nr: 54-455-07 p ELFA. r p 12 volt med utvxling 5:1, gr bra att kra p 24 volt med elektronisk fartkontroll typ sabertoth 2x10 rc. Sljer dessa fr 75 kr/st.

Hur vart det med H bryggorna hampee, du dk ju inte upp p trffen, r du fortfarande intresserad ?

Comment

Eftersom intresset fr tungvikt har varit ganska svalt s har vi diskuterat att bygga fjderviktare som komplement. Motorerna ser ju ut att passa ganska bra s jag skulle vilja ha alla 6. Man ngrar sig alltid om man kper fr lite. (Gammalt AnSa-ordsprk)

Knner du till ngra dck som skulle kunna passa?

Ha Kul
                STB

Comment

Nej inte p rak arm, men dom har ju 100 mm hjul p clas ohlson, men dessa krver alltid nn form av bearbetning eller en svarvad adapter och ev lite uppsttning i en frs fr att f till hl i adaptern s den kan fstas i motoraxeln med lsskruv eller rrstift.

Utgende axel har D profil och borrat hl fr ev rrstift, kan lgga upp en bild p hur jag gjorde p min robot om du vill.

Mina hjul r dock inte modell clas ohlson, utan tillvaratagna frn skrotgrden.

Comment

Jag har skrivit ett privat meddelande till dig.

Du fr grna lgga upp en bild d hur du gjorde. Man kan inte f nog med inspiration. Det slutar frmodligen nd med att jag fr tag i helt annorlunda hjul som krver andra lsningar.

Ha Kul
                    STB

Comment

Hr kommer bilden p motorerna + en extra vxel och rotor.

Att lgga upp bilder r ju ltt; ta en bild med digitalkamera, krymp den till 640x480 pixlar med ex.v Gimp, klicka p knappen Blddra... som ligger under knappen Submit, vlj bild, Klart. (klicka p preview frst och se att det set bra ut)
                      Attached Files

Comment

Kollade mailen nyss, inget mail frn dej STB, har du rtt adress ? den r: Zmats_Zkatrineholm@hotmail.com

Ta bort dom TV… Z i adressen s blir det rtt, gr s fr att ev spammare och skrobotar inte ska f tag i adressen.

Comment

Jag hade inte din email tidigare s jag skrev ett privat meddelande hr i forumet. Du kanske har fler meddelanden som vntar i din inbox.

Comment

Marcus, har du frskt f igng Mitrhill igen? Jag upptckte nmligen den hr rtt s nyligen: http://www.spektrumrc.com/Articles/Arti ... cleID=1901

Comment

Tack fr tipset om radion Jocke. Jag har kollat det tidigare dock s det var lugnt. Ingen av de koder som det kunde vara fel p stmde med min radio .

Comment

Jod s att..... Hittade hur jag lser pm, privat meddelande, nu som frst, men nu r det fr sent och den nya roboten mechwarrior har du ju redan sett stb, nu vet jag det till nsta gng. vill du ha filmsnutten nd ?, vad skrev du till mej moritz, meddelandet togs tydligen bort av administratren, skicka igen.

Comment

Working...
                                X