Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Aktuellt robotsnack

Om du r ute efter ett borstlst fartreglage s kanske detta kan fungera...

http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=196

Comment

tack, verkar vara likadant som det jag hittade p mft fast med bttre pris!
      http://www.mft.nu/es/product/product.as ... &visible=2

Kr man oftast med borstlsa motorer eller vanliga i myror till drivning samt vapen?

Comment

Okej bestllningen skickad p fartreglaget, bara o vnta.

Bygger en del saker i bilen, ljudsystem osv s har inte blivit s mycket robotbygge p sista tiden.

Det r snart klart dock o tror att myran ska bli frdigstlld frst, lngt mycket snabbare n att frdigstlla
        min fw.

Ngon annan med frska bilder eller videos mjligtvis?
        Hur gr det fr dig Joachim, du vart ju ganska lngt skriden i ditt FW-bygge?

Comment

Jag bygger fr fullt p min HW. Fixar lite mer pansar runt dcken och fr fartreglaget m.m och lr mig svetsa under tiden . Det blir lngt ifrn snyggt men huvudsaken fr mig r att slutresultatet fungerar.
          Lgger upp lite bilder och filmsnuttar snart p min hemsida (www.teambadteeth.com)

Fr ett nytt fartreglage (Sidewinder) och en bra mottagare (AR500) till nya 2,4 GHz radion p tisdag. Ska koppla ihop allt och testkra lite s snart det gr nr det r fixat. Blir nog med gamla Vantecen som fartreglage dock, Sidewindern blir till nsta projekt.

Var det nn annan som sg Rawbot idag p TV6:s Robot Wars sndning? Jag har sett det frr iofs men alltid kul att se ngra man trffat in real life. Tyvrr ker de ju p pisk av Philipper frn Belgien.
          Ska bli kul att kra emot dem om de vgar komma till –rebro den 15:e :wink: .

Comment

Det lter ju riktigt bra! Ska bli kul att se bilder o videos.
            Ah har hrt mycket bra om sidewindern.
            Nej min FW ser inte alls bra ut heller men den fungerar ntsnr iaf, det e det viktigaste!
            Den har ftt namnet Skrpet o nr ni ser den frstr ni nog varfr :P

Har inte sett dem n, skulle vara kul att se lite svenskar i RW, men avsnittet kommer vl igen.

„r dr ngra begrnsningar med 2,4Ghz-prylarna eller de anvnds inte alls av modellflygarna s som 35Mhz?

Fick sms idag om att mitt fartreglage vart verlmnat till posten fr leverans s har vl det p tis-ons s ska se om jag fr liv i den lilla myran igen o se hur den uppfr sig med krm frn lipo-accet.

Comment

Sg precis i hobbexkatalogen att spectrum dx6i fanns fr 2400kr och en spectrum dx5e fr 1200kr, det senare lter ganska billigt tycker jag, har dock inte kollat p andra stllen dock.

Har ftt hem mitt fartreglage nu s ska se om jag har tid nrmsta dagarna att kicka igng min myra.

Comment

Det lter ju bra, lagom till mtet om du tnkte dyka upp.

Tnkte gra mej av med lite saker och tar med dessa till robotmtet om nn r intresserad.

Har fljande prylar:

Hydralkolv dia 38 inv max tryck @ 204 bar =2400 kg, slaglngd ca 200 mm
                pressade slangar 3/8 och 5/2 ventil ingr

Hydralpump med bosch 750 w 24 volts

Ett par rullstolsmotorer klara fr inmontering i robot

Relbaserad H brygga fr styrning av 2 motorer som passar till FW, allt r monterat p en platta med microbrytare och servon, en mixer ingr ven till denna.

Tv par med lsa motorer frn bilflkt som passar bra till en LW eller en FW p steroider

Tv motorer med vinkelvxel som passar till LW, utan hjul dock

Fyra + tv Lsa vinkelvxlar som passar till MW eller HW

Diverse kablar grovlek frn 0.75 mm2 till 16mm2

Div lsa motorer

Comment

Ush man borde ha mer tid p dygnet, hinner u inte hlften av vad man vill!

Tyvrr kan jag inte komma d jag r nere p Kos och ja, lever livet..

Fr bli nsta mte frhoppningsvis!

Comment

Mattan hur mycket vill du har fr H bryggan och mototerna med vinkelvxel?

Gr motorerna med vinkelvxel ha till en fw?

Comment

Oj, du hade en hel del att slja Mats!
                      Ska ta mig en titt p mtet och se om det r ngot jag behver/vill ha...

Comment

100 kr fr kompletta H bryggorna blir bra,d ingr syrning fr tv motorer, vinkelvxlarna r nog lite fr stora fr en fw, men jag kan skicka bilder om du vill se hur prylarna ser ut, 50 kr/st fr motorerna med vinkelvxel.

Har ett par skruvdragarmotorer p 12 volt liggande men problemet r att det inte gr att f loss chuckarna frn dessa, har frmodligen rostat fast, men ven dessa tv sljer jag fr 50 kr/st. Har ven en reservmotor till dessa som sljs fr 25 kr

MORITZ, sakerna tar jag bara med OM det finns intresse att kpa, nmn vad du r intresserad av s tar jag med det.

Comment

Vad r det speciella med digitala servon? om jag anvnder dessa till en myra behver jag tnka p nt srskilt?
                          r dr ngon skillnad p strningar eller att hacka dem?

Hmm min mixer vart kass sen innan s fr kpa en ny vad tror ni om denna?: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=357

Comment

Det skiljer sig inte mycket ifrn normala (analoga) och Digitala.

Analoga anvnder sig av potentialmeterns position fr att jmnfra med signalen den fr, medans digitala servon anvnder sig av en CPU med ett visst program fr att knna signalen. Analog knner av med 50 gnger per sekund, medans ett digitalt r p 200-300 ggr/s. Det r s jag har frsttt det iallafall.

Vad effekten har att gra i en myra r liten, men digitala r bttre p att hlla sitt vridmoment men krver mer kraft ur batterierna.

Comment

ok tack. blir nog ett digitalt till min lilla myrflipper d, samt en mixer.
                              filmen r uppe, inget mrkvrdigt och ja slutet r med vilje
                              http://www.youtube.com/watch?v=Nijf6Rk-Mv8

Comment

Mattan jag r mycket intresserad av dessa grejer. Det Skulle vara bra om du kunde skicka ngon bild p dom.

Jag s att du ven slde motorer frn en bilflkt. Tror du en sdan gr att andvnda till en spinner p en fw.

Comment

Working...