Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Aktuellt robotsnack

Det ska g bra att anvnda flktmotor till spinner, har sjlv en sdan av pannkaksmodell (platt och lg motor) till min mechwarrior.

D tar jag med dessa till mtet, H brygorna + skruvdragarmotorerna, nt mera ?
    Attached Files

Comment

Kugg och vxellda frdigt p de lite strre motorerna ( flktmotorer? ). Snyggt .

Jag vill inte ens bertta om allt jag har liggande verallt. Massor med saker man samlar p sig. Byggde mellan 2000 och 2004 rtt mycket s det finns att ta av :P. Nstan allt r i bra skick eftersom det i stort sett inte blivit ngot fightande ...bara byggande och sedan nr det varit nstan klart s har vi insett att det inte blir s bra nd och brjat om igen . Jag har brjat p 3 st HW och 1 st 6 kilos samt 2 st ants.

Var iaf i Nottingham ett r och krde Mithril lite. Den var lite fr spattig dock (dlig mottagare) s de vgade aldrig tillta den att fightas p riktigt.
      Sg ngra roliga robotar dock i full fart. Killerhurtz gjorde hackebiff av en tvttmaskin p 15 sekunder och Kan-Opener krossade en stackars nykomling med fina mlade lexanskivor som pansar. Bara att sopa ihop och lasta in sopscken i bilen och hem och tnka om . Thor bankade s hela arenan hoppade. Fina stunder

Comment

Mats, jag kan kolla p lite motorer nr jag r hos dig och hmtar alumnium bitarna

Comment

Jag r lite nyfiken p hydraulpumpen, Mats.
          Hur mycket hade du tnkt dig fr den?

Comment

300 kr kan vl vara lagom, det r en bosch 750 och pump (skruvanslutning 3/ som jag byggde ihop till en enhet, d jag tnkte bygga en hw krossare med del lilla kolven och ventilen som jag listade frut.

Pumpen r krd och sprutar ur sej oljan utan att det lcker ngonstans vad jag kunde se sist, har ven 2.5 liter hydralolja stende, vill du ha den med ?

Vart ju som swedenmac sger, samlade p mej bra att ha grejor som bara vart liggande.

Har ven 4 st 12, 17Ah blybatterier liggande till ingen nytta.
            Attached Files

Comment

Jag r intresserad av att kpa pumpen, samt eventuellt ven kolven du hade till salu.
              Kan du lgga upp en bild, och skriva hur mycket du vill ha fr den?

Comment

Originally posted by mattan
                Det ska g bra att anvnda flktmotor till spinner, har sjlv en sdan av pannkaksmodell (platt och lg motor) till min mechwarrior.

D tar jag med dessa till mtet, H brygorna + skruvdragarmotorerna, nt mera ?
                De saker jag r intresserad av r H bryggorna,skruvdragarmotorerna,flktmotorn och motorerna med vinkelvxel. Men problemet r att jag har lite svrt att komma upp till rebro den 15de.

Om du inte bor fr lngt bort frn mig kanske jag kan komma till dig och hmta grejerna.

Comment

Mats, kan du ta med alla hydralgrejjerna till mtet?
                  Jag vill kpa pumpen, och eventuellt ven det andra om priset r bra..

Comment

ta med dessa saker ocks H bryggorna,skruvdragarmotorerna,flktmotorn och motorerna med vinkelvxel jag fr frska komma upp till rebro p ntt sett

Comment

Tyvrr s hinner jag inte gra klart spinner vapnet p Accident, mest p grund av dlig planering och min tillgng till svarv frsvann fr ngon dag sen, s Mats r den enda som har spinner vapen. *sigh* Accident fr vl leka frskskanin igen..
                      Mats, jag kper grejorna av dig p mtet istllet fr framtida projekt. Kommer inte kunna bygga ngot nr jag brjar min nya skola iallafall, men det ska vl hnda ngon gng.

Jag kommer ha ett par grejor p plats att slja ifall ngon r intresserad. Det r Larvftter i plast, 24V vindrutemotorer och en massa Lexan i loka tjocklekar som bara tar plats fr mig.

Comment

Hr r bilden p resterande hydralgrejor, slangarna tog jag inte med p bilden d dessa ser likadana ut som alla andra hydralslangar, dessa r dock anpassade fr ventilblocket.

Har ven en klo av 10 mm stl som jag tnkte ta med, den passar till kolven.
                        Attached Files

Comment

Jag tar med allt i bilen, kolven tnkte jag mej en hundring fr. slangarna 250 kr, kostade mej 500 kr nr jag kpte dom.

Comment

Tror att jag kom p vad det var som strulade med den nya spinner roboten mech warrior mk-3 p mtet, en oansenlig brytare fr kanal 5 p sndaren som jag inte anvnder ! Satte p roboten och skulle kra, samma resultat som p mtet, roboten ville bara svnga men inte kra fram och bakt. provade att stta brytaren i andra lget och vipps s fungerade allt normat igen, helskumt tycker jag.

Tack team rawbot fr hjlpen med tipset att flytta antennen i roboten fr att bli av med strningar frn spinnermotorn och elkablarna. :blush: klantmej, borde ju veta detta sjlv.

Comment

Jag blev riktigt inspirerad att fortstta bygga p min egen robot efter mtet.
                              Har bestllt en del 7075-aluminium till chassit nu, och det borde dyka upp
                              ngon gng under veckan..

Har ven mailat till ngra glasmstare och hrt mig fr om HDPE, men det enda
                              jag blev erbjuden dr var att kpa hela ark p 2 x 1 meter, och det kndes lite
                              vl mycket till min robot. Blir ganska mnga lager pansar p en FW...

Comment

2x1 meter gr t rtt snabbt faktiskt. Tnk p att du kanske mste gra om vissa bitar. Vad kostar ett ark?

Comment

Working...