If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Vi r med iallafall i sommar men jag har inte hrt s mycket frn ngra andra HW folk. Men Silverbullet (eller deras nya?) samt Rawbot (eller deras nya?) r vl sjlvskrivna kort i en Svensk robotkamp . Ska bli intressant att se om Scrambled Eggs blir en platt omelett eller en succkaka om de hinner f ihop den.
Nn annan sjlvskriven tungis jag glmt?
Sedan kommer ju en bunt sm myror som alltid e lika roliga att se/kra.
Har knoddat p som fasen hela dagen (och flera dagar innan idag ocks) i skolverkstaden.
Verkstadsknoddandet har medfrt att drivningen i princip r helt frdigt med radiostyrning och allt. Testkrde roboten med tillfredstllande resultat fr 20min sedan.
Den halvfrdiga roboten kommer visas upp p Sandviks Bolagstmma imorgon eftermiddag. (En liten monter som man kan beska innan sjlva stmman brjar.)
S om ni ger Sandvikaktier och kr frbi Sandviken imorgon s kan ni ju grna svnga in till jrnvallen och ta en kik. (Fasst man mste nog anmla sig i frvg tror jag s det gr nog inte)
En allmnn frga ocks. „r det ngot svenskt HW lag som har planerat att ka till Eurochamps i Amsterdam i sommar?
P.S Ska frska fixa lite bilder p profilen inom kort.
Hej alla,
tnkte bara sga att jag har en ny pic p profilen. Om man bortser frn roboten p bilden saknar vapen och yttre pansar och det faktum att det bara r kostymnissar p Sandviks bolagstmma och inte blodtrstande halvt galen robotwars publik, s kan man nstan ltsas att det r en riktig tvlingsbild.
P.S Johan jag ber om urskt fr min seghet. Har skickat ett svar nu...
Som ni kanske vet s bygger jag och min lagkamrat Markus vran robot som en del i gymnasiekursen projektarbete 100pong. Imorgon r det deadline fr dokumentationen fr 100pongsprojektet p min skola.
Jag och Markus valde att jobba under denna vr lediga dag. Och under 8 timmar lyckades vi bygga p vrt 17sidiga utkast till en rapport p 30sidor med 14 (mer eller mindre ndvndiga) bilagor. Min hjrna mr som verkokt havregrynsgrt
Vl mtt och jobba p, Nu r det bara slutmontering och lite tillverkning/finlir kvar p vissa komponenter. (plus att vi mste svetsa lite p vra pansarpltar innan vi lter vrmebehandla dem) om 3veckor s ser det nog ljust ut.
LOL....rapport p 30 sidor lr knappast behvas om ni har ngon pryl att visa upp. Tror jag och min polare skrev typ 3-5 sidor om vrt arbete. D hade vi frvisso en cool pryl att visa upp....men det har ju ni ocks....
Jag hade en vg p jobbet som r ganska exakt. Annars r det nog en vanlig badrumsvg som r bst. Det finns ju mnga stllen som har mycket bra personvgar. Vrdcentraler, skolskterskan, viktvktarna mm.
Comment