Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aktuellt robotsnack

lter som du har roligt dr borta

Comment

Aktuellt robotsnack

Hejsan. Har du det trevligt i Japan?

Comment

Aktuellt robotsnack

Tjena Petter,
        Ja visst har jag det trevligt hr i Japan.
        Lite krngligt med momunikationen mellen mig och lokalbefolkningen ibland bara.

Ska f ka p ngon sorts O hanami-utflykt i helgen och njuta av krsbrsblomningen, Japaner r tokiga i krsbrsblommor.

Hur gr det med roboten dr hemma?
        Eller frrsten, hur gr det fr er allihopa med robotarna dr hemma?

Sayonara.

Comment

Aktuellt robotsnack

Kul lsning den dr reseboken .

Vi r med iallafall i sommar men jag har inte hrt s mycket frn ngra andra HW folk. Men Silverbullet (eller deras nya?) samt Rawbot (eller deras nya?) r vl sjlvskrivna kort i en Svensk robotkamp . Ska bli intressant att se om Scrambled Eggs blir en platt omelett eller en succkaka om de hinner f ihop den.
          Nn annan sjlvskriven tungis jag glmt?

Sedan kommer ju en bunt sm myror som alltid e lika roliga att se/kra.

Comment

Aktuellt robotsnack

Har knoddat p som fasen hela dagen (och flera dagar innan idag ocks) i skolverkstaden.

Verkstadsknoddandet har medfrt att drivningen i princip r helt frdigt med radiostyrning och allt. Testkrde roboten med tillfredstllande resultat fr 20min sedan.

Den halvfrdiga roboten kommer visas upp p Sandviks Bolagstmma imorgon eftermiddag. (En liten monter som man kan beska innan sjlva stmman brjar.)

S om ni ger Sandvikaktier och kr frbi Sandviken imorgon s kan ni ju grna svnga in till jrnvallen och ta en kik. (Fasst man mste nog anmla sig i frvg tror jag s det gr nog inte)

En allmnn frga ocks. „r det ngot svenskt HW lag som har planerat att ka till Eurochamps i Amsterdam i sommar?

P.S Ska frska fixa lite bilder p profilen inom kort.

Comment

Aktuellt robotsnack

Vi r inbjudna till Amsterdam men ker bara om allt stmmer med vr tid och att roboten fungerar utan problem. Oddsen r emot det...men det vore kul.

Comment

Aktuellt robotsnack

Hej alla,
                tnkte bara sga att jag har en ny pic p profilen. Om man bortser frn roboten p bilden saknar vapen och yttre pansar och det faktum att det bara r kostymnissar p Sandviks bolagstmma och inte blodtrstande halvt galen robotwars publik, s kan man nstan ltsas att det r en riktig tvlingsbild.

P.S Johan jag ber om urskt fr min seghet. Har skickat ett svar nu...

Comment

Aktuellt robotsnack

Hmmm....mycket statisk elektricitet p den mattan

Comment

Aktuellt robotsnack

Som ni kanske vet s bygger jag och min lagkamrat Markus vran robot som en del i gymnasiekursen projektarbete 100pong. Imorgon r det deadline fr dokumentationen fr 100pongsprojektet p min skola.

Jag och Markus valde att jobba under denna vr lediga dag. Och under 8 timmar lyckades vi bygga p vrt 17sidiga utkast till en rapport p 30sidor med 14 (mer eller mindre ndvndiga) bilagor. Min hjrna mr som verkokt havregrynsgrt

Vl mtt och jobba p, Nu r det bara slutmontering och lite tillverkning/finlir kvar p vissa komponenter. (plus att vi mste svetsa lite p vra pansarpltar innan vi lter vrmebehandla dem) om 3veckor s ser det nog ljust ut.

Comment

Aktuellt robotsnack

LOL....rapport p 30 sidor lr knappast behvas om ni har ngon pryl att visa upp. Tror jag och min polare skrev typ 3-5 sidor om vrt arbete. D hade vi frvisso en cool pryl att visa upp....men det har ju ni ocks....

Comment

Aktuellt robotsnack

Och det sger du nu!!!

Fast jag tror inte vi hade kommit undan s ltt nd. Vra lrare r lite av rapport-fetischister nmligen

Och 30 sidor i vran rapportmall kanske blir 15sidor om man skulle skriva det normalt...

Comment

Aktuellt robotsnack

fr er som inte sett den hr godingen redan...

http://www.nyteknik.se/art/40750http://www.nyteknik.se/art/40750

Inom en snar framtid kanske vi fr konkurens om begreppet robotwars/kamprobot;-).....

Comment

Aktuellt robotsnack

„r det ngon som vet ett bra smidigt och exakt stt att vga en 100kg robot p?

Vi ska fr vrigt vara tillrckligt klara fr en komplett testdrive nsta vcka. Fr se hur det gr

//Mrten

Comment

Aktuellt robotsnack

Testa en potatisvg, dom vger verviktiga folk p snt (om ni sg dokumentren s frstr ni), s att det borde duga :wink:

Comment

Aktuellt robotsnack

Jag hade en vg p jobbet som r ganska exakt. Annars r det nog en vanlig badrumsvg som r bst. Det finns ju mnga stllen som har mycket bra personvgar. Vrdcentraler, skolskterskan, viktvktarna mm.

Comment

Working...
                                X