Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aktuellt robotsnack

Ser lovande ut. Klmvnlig aluminium fr vr robot .

Comment

Aktuellt robotsnack

vi har lite inside-information om Sandvik Nanoflex, som vi kommer ha i dubbla lager utanp den klmmvnliga alun. Om man vrmebehandlar Nanoflex rtt och tillrckligt lnge kan man f ett material som r hur starkt och hur segt som helst. Vi r inte oroliga fr ngot.

Comment

Aktuellt robotsnack

Lter spnnande. Ska bli kul att se den .
        Johan och jag kommer dock att f svrt att hinna gra vr robot till en riktig utmanare :sad:. Han pluggar som sagt i –rebro och jag jobbar s mycket (egen fretagare...) att jag inte riktigt har tid och ork med s mycket annat p sidan om.

Mithril kommer dock att g att kra och att anvnda vapnet till –rebro. Ngra timmars jobb bara. Helst skulle vi vilja stoppa i nya motorer/dck, CO2-tuber och fundera lite p hur vi kan ge roboten en bra sjlvrttning.

S...roboten kommer inte att bli s hftig att se p direkt men vi har ett roligt vapen iaf .

Comment

Aktuellt robotsnack

ah, ntligen en bild. Ser bra ut.

Comment

Aktuellt robotsnack

kul at det hnder saker i garagen och lgenheterna runt om i landet, ser snygg ut, r det en mag-motor som syns p bilden ?

Comment

Aktuellt robotsnack

Har kpt !!! en robot frra veckan, stdrobot (roomba), d.v.s sjlvgende damsugare p expert fr 995 kr ! trttnade p att stda golvet. batteriet rcker ca 80 minuter p en laddning (NimH)

Comment

Aktuellt robotsnack

Det r en av vra 4 Magmotorer av betckningen S28-400.

3,13Kg motor som levererar 3,3Kw* uteffekt vid 24V. Vilket betyder 6,6Kw* vid 36V vilket betyder 26,4*Kw p fyra motorer .

*Om man inte rknar med den totala kretsens resistens och systemets friktion.

Comment

Aktuellt robotsnack

Hmm....Mrten, tror du kan skryta lite till. 3.3kW @ 24V ger 7.4kW vid 36V, och hela 29.7kW med 4 motorer.

Comment

Aktuellt robotsnack

He he, det r en otrolig (och lskig?) massa kraft det. Hoppas ni har batterier s det rcker (om ni ska kra alla motorer samtidigt, frsts).

Comment

Aktuellt robotsnack

Annars kan ni f kpa av oss . Hawkers...
                      Intesannt Markus? 16Ah eller vad det var.

Comment

Aktuellt robotsnack

Vran robot kommer bli lskig!!!

Tyvr har vi inte ftt tag p ngon portabel perfekt strmfrsrjning s den totala uteffekten sjunker ju ganska betydligt. Dremot har vi ett antal Hawkers redan s jag tror att vi klarar oss tillrckligt bra p den fronten.

Nu ska vi hmta vra Nanoflexpltar som r frdigbockade.

Johan, hur var det med bilder p Mithril???

Comment

Aktuellt robotsnack

Det r tyvrr jag som r skyldig dr :sad:. Har inte orkat ta tag i vr mycket frsummade hemsida samt nr jag har haft tid s har jag glmt ta med bilderna...

Jag kan bara hoppas att det blir lite mer tid framver.

Comment

Aktuellt robotsnack

Nu finns en bild p Mithril i min profil.

Det var nr vi testade vapnet fr ngra veckor sedan. P bilden syns ett litet skruvstd i gjutjrn som vi gjorde mos av .

Comment

Aktuellt robotsnack

ahh, fler n mej som ska ha hydralik ser jag.... kuuul. snacka om att krossa robotar p mtet senare i r..... :-[]

Comment

Aktuellt robotsnack

Mats, vi anvnder inte hydraulik.

Comment

Working...