If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
vi har lite inside-information om Sandvik Nanoflex, som vi kommer ha i dubbla lager utanp den klmmvnliga alun. Om man vrmebehandlar Nanoflex rtt och tillrckligt lnge kan man f ett material som r hur starkt och hur segt som helst. Vi r inte oroliga fr ngot.
Lter spnnande. Ska bli kul att se den .
Johan och jag kommer dock att f svrt att hinna gra vr robot till en riktig utmanare :sad:. Han pluggar som sagt i –rebro och jag jobbar s mycket (egen fretagare...) att jag inte riktigt har tid och ork med s mycket annat p sidan om.
Mithril kommer dock att g att kra och att anvnda vapnet till –rebro. Ngra timmars jobb bara. Helst skulle vi vilja stoppa i nya motorer/dck, CO2-tuber och fundera lite p hur vi kan ge roboten en bra sjlvrttning.
S...roboten kommer inte att bli s hftig att se p direkt men vi har ett roligt vapen iaf .
Har kpt !!! en robot frra veckan, stdrobot (roomba), d.v.s sjlvgende damsugare p expert fr 995 kr ! trttnade p att stda golvet. batteriet rcker ca 80 minuter p en laddning (NimH)
Tyvr har vi inte ftt tag p ngon portabel perfekt strmfrsrjning s den totala uteffekten sjunker ju ganska betydligt. Dremot har vi ett antal Hawkers redan s jag tror att vi klarar oss tillrckligt bra p den fronten.
Nu ska vi hmta vra Nanoflexpltar som r frdigbockade.
Comment