Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aktuellt robotsnack

ok, tyckte att det sg ut som hydralslang som satt ansluten till kolven och antog att resten av systemet anvnde hydralik. ;-).
    co2 kanske ?

Comment

Aktuellt robotsnack

Nog r det hydraulikslang som anvnds men vi har FP (full pressure) CO2.

Comment

Aktuellt robotsnack

eeh, ok hur mnga kilos tryck pratar vi om ?
        r det samma tryck som det r i co2 flaskan dvs 68 kg ? men det r vl en hydralkolv frn brjan.... ?

Comment

Aktuellt robotsnack

Hnger du inte med Mats .

Kolven r byggd frn scratch av Maddox (kille i Holland). Vi kr med fullt s div. max 1000psi.

Comment

Aktuellt robotsnack

Bild p tv prototypdelar som antagligen ska sitta i en 6kg FBS (bilden finns p min profil). Gjord i en vanlig supportsvarv.

Fr se om vi bestmmer oss fr att gra sjlva roboten sedan.

Comment

Aktuellt robotsnack

Snyggt Johan. Klart att vi ska bygga roboten nngng . Att ka till Finland och tvla (med 6 kilos robotar) r nstan billigare n att tvla i Sverige. Bten ver r ju nstan gratis he he.

Comment

Aktuellt robotsnack

Hej alla,
                Jag har under ngra veckors intensivt arbete och efter en del frdande misstag som resulterat i nnu mer och hrdare arbete i stort sett gjort klart drivmekanismen till roboten, jag har jobbat en del p vapnet ocks men fokuserat p drivningen.

Jag har filmat lite och tagit ngra bilder. Den bsta bilden ska upp p profilen s snart jag fr tillgng till min dator (imorgon).

Jag undrar nu om ngon r intresserad av att jag mailar ver en filmsnutt dr sjlva drivmekanismen tar sig framt p ett provisoriskt stt?

Det r allts inte hela roboten utan bara en liten del av den som kravlar sig ngra decimeter i en snv cirkelbana.

MVH Mrten

Comment

Aktuellt robotsnack

jag skulle vilja ha filmen. om det gr bra

erikkknutsson@hotmail.com

Comment

Aktuellt robotsnack

jag ss, mail: mats_katrineholm@hotmail.com

Comment

Aktuellt robotsnack

Samma hr: azrael_18@hotmail.com

Comment

Aktuellt robotsnack

r det ngon som har sett denna sida frut http://www.electrokit.se/http://www.electrokit.se/ har ngra robotkit.

Comment

Aktuellt robotsnack

ser att du har ftt fram bilderna ser grymt ut

Comment

Aktuellt robotsnack

Hej!

:Tackar fr komplimanger och kommentarer.

Danny S, Jag tror att din mailbox r full eller ngot, fr jag fr inte fram mitt medelande till dig.

Bara fr att ge ngon sorts aktuell status, fr den som r intresserad kan jag sga s hr: Jag kommer att ka till Japan p praktik en mnad, (p fredag lyfter planet). Men min lagkamrat Markus kommer komma hem frn sin praktik i Sydafrika nsta vecka s jag hoppas att prjektet inte avstannar helt.

Enligt tidsplaneringen ska vi om en mnad eller tv ha en robot som sitter ihop s pass bra att det blir lge fr lite riktiga tester och eventuellt konfigurationer.

Hur r lget rent allmnt p HW fronten?

Comment

Aktuellt robotsnack

Mrten du har Mail frn mig.

Comment

Aktuellt robotsnack

Ja hall d, detta r inget robotsnack direkt men jag tar tillfllet i akt att gra lite reklam.

Jag har gjort en liten resedagbok p internet dr jag dokumenterar lite av mina erfarenheter och mina upplevelser. Om ni r intresserade s kan ni g in p den hr lnken. http://www.resedagboken.se/travel.asp?id=30244http://www.resedagboken.se/travel.asp?id=30244 Jag har inte lyckats ladda upp ngra bilder nnu, men det kommer.

Om tv veckor kommer jag hem och d J***ar ska det bli bygga av

Comment

Working...
                                X