Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktuellt robotsnack

Ls under varvtal/min dr str 218 p 12 volts motorn med utvxling 18:1.
    Nr man dubblar spnningen s kar varvtalet med det dubbla dvs 436 rpm och uteffekten med det fyrdubbla och det r det som kan grilla motorn vid verbelastning. OK ???

Comment

• Aktuellt robotsnack

Ps; jag menar varvtalet p utgende axel frn planetvxeln och inte sjlva motorns varvtal som blir ca 8000 rpm om man tar 218x18 om det r det du menar att varvtalet blir det dubbla p 24 volt.

Motorns varvtal r ovesntligt, jag bryr mej bara om varvtalet p utgende axel.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Dina lindningar i motorn bryr sig inte det minsta om varvtalet p utgende axeln. Fr att kunna kra motorer riktigt snabbt s mste man hlla fast lindningarna p ngot vis. Koppartrd r ju som bekant bde tung och mjuk. Alla tl ju att vervarvas en del men 8000rpm r ju ganska mycket.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Du kan ha rtt p den punkten:-)

Comment

• Aktuellt robotsnack

sida fr robotnrdar och ngra mythbusters: http://www.botmag.comwww.botmag.com

Finns ven ett gratis nyhetsbrev fr dom som vill...

Comment

• Aktuellt robotsnack

Sponsring av motorerna hller p att g i ls s att jag kan f lite mera fart p 12 kg,s roboten och klingan r frdig att monteras fast, bild i profilen

Comment

• Aktuellt robotsnack

F*n vad roligt att det rr p sig fr allas projekt!!!

Tnkte bara sga att mitt projekt ocks rr p sig, nya bilder och s p hemsidan, titta grna in.
                http://www.teamcrazyswedes.sewww.teamcrazyswedes.se

Comment

• Aktuellt robotsnack

ngon som vet vart jag kan hitta snna hr http://www.linearbearings.com.au/Portal ... 0Units.bmp i sverige eller vad dom heter p svenska? dom kallas ball transfer eller ntt snt i england.

(Message edited by erik_knutsson on April 27, 2007)

Comment

• Aktuellt robotsnack

Du menar transportkula? Det finns p Clashohlson (20-5262)

Comment

• Aktuellt robotsnack

jag har ett par stycken liggande nnstans, intresserad ? kan leta reda p dom. r nog bttre att kpa nya d dom r billiga p clas ohlson OCH inte begagnade som mina.
                      6 st fr 200 kr blir bara 33 kr/st

Comment

• Aktuellt robotsnack

jo jag r intresserad behver inte s mnga som 6st behver bara 2st s vad vill du ha fr dom och har du ngon bild p dom?

Comment

• Aktuellt robotsnack

jag kollade runt lite i kllaren och kom att tnka p att jag har ett par oanvnda transportkulor som jag skaffade nr jag arbetade p skf.

Har ingen nytta av dom.....

bild i profilen

Kan skicka dom kostnadsfritt OM du betalar portot.

Kan kolla upp hur mycket det kostar att skicka i vadderat kuvert

Comment

• Aktuellt robotsnack

Portot gr p 30 kr och det kan jag bjuda p.

Maila din adress till mej s kommer dom p posten om ngra dagar, mailadress i profilen

Comment

• Aktuellt robotsnack

du har mail:-)

Comment

• Aktuellt robotsnack

Nn som vet hur man tar loss en chuck och momentring frn en skruvdragarmotor, jag har tagit bort den vnstergngade skruven i mitten och sparat den p ett skert stlle. en lnk eller flera till sidor med steg fr steg bild anvisningar vore bra.

Fick tag p dessa 3 p den lokala skroten fr 20 kr och en av dom driver inte p chucken men jag ska plocka isr vxelldan och om det r ett simpelt fel som gr att tgrda, r det nn skillnad p 9.6 och 12 skruvdragare frutom batterispnningen d det ser ut att vara EXAKT samma motorer och elektromik i dom bara olika mrkning av spnning p motorerna med dom kanske r lika nd ?

Comment

Working...
                                X