Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmöte 2006

antar att det inte blir ngot mer mte i r en smm
    s tnkte att vi lika grna kan brja planera nsta rs s att allt blir klart s att det kan bli ett mte 2006 iallafall

Robotmte 2006

Det r ju frgan om intresset r s stort s det blir ngot. Men varfr det inte blev ngot robotmte 2005 var fr att det inte fanns tillrckligt med intresse, som Anders Strm sjlv sa till Gunnar (morsans sambo)
    Men vi ska inte vara ngra pesimister! Sjlvklart kan i gra ett mte 2006 ven om det inte gick s bra det hr ret.
    Mitt frslag r att det blir runt sommaren. Antingen innan sommarlovet eller under det.

Comment

Robotmte 2006

har mailar svt ang en tv snd robot turnering typ robotwars, men dom svarade bara att dom inte var interesserade av det, tnkte att dom skulle kra det i skrotslagets lokaler.
      prova att maila dom s ser dom att intresse finns, prova ven tv 4

Comment

Robotmte 2006

tror inte ngon nappar sjlv har jag frskt med bde tv4 och kanal 5. men det skadar ju inte att fska

Comment

Robotmte 2006

Tsss.......s mnga gnger vi har frgat (Fregende forumet) SVT och TV4 om just att snda Robot wars igen, s skulle det vara ett mirakel att f dom att nappa nu. Men det kan fortfarande g, om man kanske kan visa en lnk med lite filmer/bilder fighter frn ngra av vra tvlingar som vi har haft. En liten tanke bara

Comment

Robotmte 2006

tnkte p att vi kanske kan frska med discovery channel eftersom dom just nu hller my discovery http://www.mydiscovery.sewww.mydiscovery.se

Comment

Robotmte 2006

Fast med tanke p vad TV4 gjorde genom att stta in Svullo i rutan och gra ett ljligt barnprogram av vran dla kampsport kanske det r lika bra att lta bli att nska sig mer robotwarsprogram i TV4s regi.

(Jag r lite ironisk och mste erknna att jag med stor frtjusning fljde alla avsnitten, men jag tyckte att fokus var lite vl riktat p spektaklet i det hela och inte p tekniken).

Angende kommande bataljer:
              Jag i team crasy swedes kan med mycket stor skerhet stlla upp med vran yxrobot till nsta sommar. Enda kravet r vl att det finns tminstnde en motstndare att sparra lite med.

Jag ser grna att en stor tvling (ls typ tvling med 4 HW robotar) blir av men jag stller upp p det mesta.

Har kommit ganska lngt i planerna p min nsta skapelse, ett projekt som jag frhoppningsvis kommer kunna genomfra p en mer proffisionell anda tack vara alla lrdomar jag dragit frn min nuvarande robot.

Comment

Robotmte 2006

hller med dej Mrten, man lr av misstagen p det frsta robotbygget.
                som jag sagt tidigare s r min frsta robot bara ett testprojekt,om n krbart

Comment

Robotmte 2006

He he, vi i Team Bad Teeth har i stort sett aldrig haft en helt fungerande HW p grund av att vi alltid vill frbttra oss. Nr bygget nrmar sig frdigt s r vi less och vill brja p nt nytt och bttre .

P.s Mrten...crazy stavas med z och inte s, men det tror jag du vet iofs. Kanske meningen att stava med s fr att det r ert teamnamn?

Comment

Robotmte 2006

Jag r med om jag lyckas f klar min robot ngon gng (ska frska under jullovet har jag tnkt). Men tvlingen mste nog ske under sommaren om jag ska ha ngon chans att vara med.

Comment

Robotmte 2006

Team Crazy swedes ska det ju st s klart, vet inte vad som blev fel...

Comment

Robotmte 2006

Vad sgs som att brja planera redan nu infr robot mte 06. Det vart inget robot mte 2005 i –rebro p grund utav fr lgt intresse. Men nu brjar iallfall dom flesta bli klara med t.ex. sina Fjderviktare, medelviktare och tungiktare. Jag hoppas att f Accident klar i tid s jag kan skicka kanonkulan upp i luften

Jag freslr –rebro det hr ret som stad.

Comment

Robotmte 2006

Absolut, vi frsker ringa in ett datum i brjan av sommaren som funkar bra fr de flesta.

Kan du fixa en arena som klarar HWs? Lagom stryktlig parkering under tak (eller partytlt), lagerlokal eller dylikt?

Frra ret kom vi halvvgs till Amsterdam. I r ska jag absolut tvla och det vore helschysst att testa robotmusklerna hr i Sverige som ett frsta steg.

Comment

Robotmte 2006

Jag hade hoppats kunna f det under sommarlovet, s vi har lite mer tid att finjustera (eller bygga klart) och att jag kan f ner en kompis att vara med.

Jag har dock ingen som helst anning vart man kan leta efter lokal. Det ska vara en lokal med tak, och jag skulle inte vilja behva betala fr det heller, det vill sga, ingen avgift fr er.
                            Jag ska fortstta leta...

Comment

Robotmte 2006

i r tycker jag vi ska dela upp lite uppgifter s att det inte blir 1 team som fr slita med att f igng det, drfr tycker jag att dom som kan tnka sej hjpa till kan anmla sej hr

jag kan grna hjlpa med saker infr detta event

Comment

Working...
                              X