Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmte 2006

Jag har har packat upp dom, tnkte bygga vidare p hemsidan i helgen.

Comment

• Robotmte 2006

Gissar p att vi delade ut ca hlften av visitkorten.
      Roboten heter ripper.
      Har inget lag n s lnge,,,

ska slnga bilderna jag hann ta under mtet i en zip, sg till om ni vill ha dom.

Comment

• Robotmte 2006

ska prata med tidningen som var p mter om jag kan f artickeln i pdf format d det underlttar fr er och mej att skickaden vidare...

Comment

• Robotmte 2006

Mats, om vi kan lgga dina bilder p vr hemsida s maila dom till Mikael: mikael@bovik.homeip.net

Comment

• Robotmte 2006

Skicka artikeln till mej p gmail addresen i min profil.

Comment

• Robotmte 2006

Jag hller med om att det blev ett bra mte. Idag kmpade jag hela dagen fr att f min hw i skick fr en testkrning. Ett litet misstag jag gjort nr jag designade kopplingen mellan styrmotorn och dess reler satte dock stopp fr det. Men det ska g ganska fort att fixa s imorrn blir det frhoppningsvis ka av.

Comment

• Robotmte 2006

Nmen Petter! Dej har vi inte hrt av p jtte lnge, var har du varit?

Men som det lter p din post, var du verkligen dr? Eller spelar du ett spratt?

Kollade frresten p bilderna, och upptckte att min varningstejp var vldans populr

Comment

• Robotmte 2006

Hej alla!

Bilderna jag tog r kvar i minneskortet.
                  Har lyckats paja mitt moderkort under frsk till uppgradering av datorn (kp aldrig skrp frn IBM) s jag har inte kunnat lgga upp ngot. Snart fixat, men kan drja lite nd eftorsom jag snart ska flytta tillbaks till STHLM efter sommaren och det kan krngla lite.

//Mrten

Comment

• Robotmte 2006

Sorry Petter, hade glm bort att det var du var med Mrten :sad:

Comment

• Robotmte 2006

Ingen fara.

Idag blev det klart. Jag rttade till tre fel i styrsystemet som gjorde att styrmekanismen vreds snder vid tv tillfllen. Nr det vl blev klart s visade sig dock att styrmotorn och terkopplingen var alldeles fr snabba i frhllande till styrrelerna. Detta gjorde att den stod och slog fram och tillbaka istllet fr att stabiliseras. Jag vet inte om det gr att gra ngot t, mjligen gr det att gra terkopplingen mindre knslig och kra styrmotorn p 6 volt (r en 24v motor som nu krs p 12). Tyvrr fr det nog bli nsta sommar.

Jag krde dock en svng utan styrning, p grdsplanen. Det var riktigt bra fart p den trots att den nu gick p 24v istllet fr 48v. Den kunde med ltthet kra ivg med mig p (sammanlagt kanske 140 kilo). Det blev ingen film av det nu, men vl ngra bilder. En av dem hittar ni i min profil.

/Petter

Comment

• Robotmte 2006

Nice!:wink:

Comment

• Robotmte 2006

Fin bild, vad blir det fr vapen p den ?

Comment

• Robotmte 2006

http://www.teamcrazyswedes.se/news.phphttp://www.teamcrazyswedes.se/news.php

Har lagt upp lite bilder nu, om det r ngon bild som ni tycker extra mycket om och vill ha i 8Mp upplsning s sg til s mejlar jag, annars r det bara att tanka fritt frn sidan.

Och sjlvklart, ni som syns p bilderna behver bara sga till s tar jag bort de bilderna om ni skulle ha ngot emot att synas online, jag har inte lagt upp ngra namn eller s...

/Mvh Mrten

Comment

• Robotmte 2006

Grymmt! Bra jobbat . Massa publik ser det ut som. Bara att vanta pa att manniskorna soker sig till detta forum da...

Fatta vad jag ar sugen pa att bygga robot...
                              Har mott nagra australienska robot-byggare. Fick testkora nagra robotar och sag Marauder (australiensk feather weight FP flipper) in action.

I kvall flyger jag till Melbourne .

Comment

• Robotmte 2006

Har skannat in artickeln om mtet som tidningen skrev. skicka mej ett mail s skickar jag artickeln till er som vill ha den...

Kan sga att en artickel i tidningen slr bra, min handlggare p arbetsfrmedlingen nmde att hon sett mej i tidningen likas dom p klubben som jag skjuter pilbge i och ett antal slktingar och bekanta.

Skulle det se ut s hr i alla tidningar och sl s hr mycket s skulle vi nog ha ett svenskt robotwars snart nog

Comment

Working...
                                X