Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2006

Sen r det frgan om jag r redo att anordna en trff med HW och andra viktklasser. Jag har bara anordnat Svenska Myrvikts Msterskapet en gng, och det r ganksa stor skillnad mellan sdana tvlingar.

Comment

Robotmte 2006

Kanske passar med Katrineholm i sommar ?
      i sammband med vran festvecka som heter just Katrineholms-veckan, r p det centrala torget och lite runt om, skulle passa bra om vi vill ha uppmrksamhet.
      Man M…STE dock anmla sitt evenemang ganska tidigt om man ska f chansen att vara med.
      Finns kamping 1 km frn stan eller hotell i centrum.
      Gr nog att skaffa trskivor av dom lokala fretagen till underlag d det r kullersten p centrums gator.

Comment

Robotmte 2006

Nja, det jag inte gillar med den idn r att dom flesta sakerna som vi Robotrer ger, r stldbegrligt. Team Ground control anvnde stngesel fr just det syftet. Visst, det avskrmar publiken lite, men vi mste kunna titta bort en sekunden utan att sen se att sndaren, roboten eller ngon dyrbar sak r borta.

Men om vi kan f ditt stngsel eller ngot liknande, och VIP ingng, s kan det fungera.

Comment

Robotmte 2006

Undrar om Team Ground control och Team Final Solution r fortfarande aktiva...

Comment

Robotmte 2006

Vi i Team Ground Control lever men r inte extremt aktiva. Dock har vi redan brjat ka vr aktivitet infr ssongen 2006 och har regelbundna byggmten. Vr andra generation robot brjar ta form i sinnevrlden i varje fall. Blir det en robottvling r vi med!

Comment

Robotmte 2006

Om det blir mte i –rebro i sommar, ta ni med eran tr arena?

Comment

Robotmte 2006

Om vi fr lna en stor och billig (gratis) slpkrra s skall inte det vara ett problem. Tyvrr s tar den otroligt mycket plats trots att vi frskt gra den s packningsbar som mjligt. Det kommer ven behvas lite vikter att placera runt om. Frra gngen fick ju lna begagnade bildck och staket att ha runt. Den sortens saker mste man fixa lokalt. Arenan i sig r fr ltt fr att stoppa en 100kg robot.

Comment

Robotmte 2006

Stefan, hur ser trarenan ut, golv vggar etc?
                  Tror ni att golvet skulle bli helt snderslaget av en extremt kraftig yxrobot?

Och vore det inte smidigast fr er om vi hll tvlingarna i Gteborg m. tanke p flytt av arena. Jag skulle inte ha ngot emot att kra min robot dit, om vi fr en riktig arena och s.

P.S p er hemsida s skulle ni kunna uppdatera statusen fr min robot i eran robotlista.
                  //Mrten http://www.teamcrazyswedes.sewww.teamcrazyswedes.se

Comment

Robotmte 2006

Gteborg fr det bli. D slipper jag jobbet med att skaffa lokal etc. Kommer grna ifall det blir en trff.

Just det, visst filmade ni under Robot trffen 2004? Tror man kan se hur eranan ser ut.

Om arenanvggarna klarar av eran yxa, det r tveksamt, men golvet, r ren betong eller asfalt, s det r nog inga strre bekymmer, om inte dom som ger omrdet blir arga

Comment

Robotmte 2006

Arenan bestr bara av vggsegment som vi placerar s att det blir en ring. Golvet blir alts det underlag som vi bygger p. Segmenten r ca 50cm plywood nederst och sedan en ytterligare brda en bit ver.
                      Tyvrr ville inte Tomas slppa filmer och bilder frn robottrffen innan vi gtt igenom och redigerat dem s publiceringen r ngot frsenad...

Comment

Robotmte 2006

man kan se vissa delar av arenan p ngra av filmerna p team boviks sida http://www.bovik.homeip.net/robot/G%F6teborg%202004/G%F6teborg%202004.htmhttp://www.bovik.homeip.net/robot/G%...org%202004.htm

Comment

Robotmte 2006

Vi hade ju tvlingen fr snart tv r sen! Hur lng tid kan det ta?

Comment

Robotmte 2006

Tja, det kan skert ta 20r om vi verkligen frsker.

Bilden i min profil ger en god inblick i hur arenan ser ut.

Comment

Robotmte 2006

Eeeeeh, hehe. :blush:

Det r nog mest jag som r skyldig till att det drjt. Jag brjade att pilla med det rtt snart trffen, men var inte helt njd och hade tnkt gra om vissa bitar. Sedan har vi filmer frn Allingsstrffen samma r som jag ocks hade tnkt att fixa till, men d hade min hrddisk blivit fr full (bredband ni vet :wink. Sedan dess har det varit en massa annat p andra hll vilket har gjort att jag inte kommit igng med det igen.

Jag har en intern http://82.183.165.194/robot/galleri_...skningsversion

Comment

Robotmte 2006

Om det inte blir ett robotmte i r s kanske jag ska ta an och annordna SMM 06?
                                Kommentarer?

Comment

Working...
                                X