Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2006

Wooo!!! Bra gjort Mats! Nu borde det iallfall bli ngorlunda bra mte
    Nu mste det flesta personerna komma med robotar. Om ni inte har en frdig robot, kom med den iallfall och visa upp.

Mats, kanske du kan skicka och frga ifall dom kan st fr stngsel och nt? (Tnkte ifall man lgger ntet ovanp arenan)

Sen vill jag att du och jag ska snacka ver msn fr att organisera mtet. Kanske kan bestmma ngon tid? Skicka ver email.

(Message edited by flippt on May 27, 2006)

Comment

Robotmte 2006

Det gr bra, Joacim, min mailadress str i profilen,

vi kan vl ta ett snack p msn fredag kl 22.00 (2006-06-02)

Och alla andra som r intresserade p samma tid

vill veta vilka som kommer och om det blir en eller flera dagar, camping finns 2 km utanfr staden, maila eller lgg poster hr t.o.m mndag kl 22.00, d jag mailar in svaret till kommunen.

Comment

Robotmte 2006

Ska frska ta mig ut p msn imorrn kvll och vara med i debatten . Bra att det r en bit in i augusti iallafall s att det fortfarande finns en hel del tid kvar att bygga och frbttra p robotarna samt att fotbolls-vm r slut d .

Jag kommer nmligen ihg nr jag var i England fr att tvla mitt under slutfasen i friidrotts OS...ingen strlande id att lgga ett vrldsmsterskap i robotfight d. Nstan som att bna om att det skulle spricka :sad:.

Comment

Robotmte 2006

Rkna med att jag och min bror kan vara med i alla fall en dag. Vi tar med myrarena, fyra myror och en FW.

Comment

Robotmte 2006

Kanske vi kan sga att minst 5 personer kommer att komma?

Jag r nog online ikvll, fr se om jag r vaken d :wink:

Comment

Robotmte 2006

Verkar som om att vi fr frlnga deadline lite... maila mej om nr NI kan tnka er att komma p vecka 32 (en eller flera dagar) och i vilka viktklasser era robotar r.

Stefan; nice arena, kan den tas med till trffen och ev krympas lite efter behov ?

Det verkar inte vara s svrt att svnga ihop en liknande om det skulle behvas.

Comment

Robotmte 2006

Jag ska frska hinna med att bygga ihop en 6 kilos robust sak till att brja med . Fick lite roliga motorer och grejjor igr av Johan som sticker snart. Blir hgst troligt en 6 kilos (som gr att tvla med i Finland) men om det gr s kanske en 12 kilos. Motorerna kanske inte pallar det dock.

Tnkte ven att jag kan ta med mig Mithril och bara visa klmkraften p nt stt? Allts inte ens kra den utan bara manuellt starta klon. Lter det intressant s siktar jag p att ta med den ocks p trffen .

Comment

Robotmte 2006

Gr det, kan fixa lite klmvnligt skrot p skrotgrden, vad fr sort ? gammal pc, lite blandade metall boxar, sm metallrr etc ?

Den blir nog en 12 kg,s nr den blir klar, min skulle bli p 6 kg och slutar snart p 8 kg antar jag.

Tnkte p om nn har lust/kan ta med en videokamera till trffen...

Comment

Robotmte 2006

Joacin kom upp med ett frslag p att ta betalt per krd robot (pay per drive) som deltar i en kamp typ 10-20 kr vad tycker ni om det ?
                    frgade vad pengarna som ev blir ska g till, avaktar svar

Comment

Robotmte 2006

Joacin? Jag har hrt mnga namn frut, men det dr var ngot nytt

Du hann vl inte se mitt mail d Mats, fr dr str det att jag kan tnka mej att pengarna gr till freningen (den som vi inte har gett namn till n....)

Jag skulle iallfall lta mina robotar (ants och FW)bli krda av skdare, dock utan spinner vapen, d jag anser det r fr farligt.

Comment

Robotmte 2006

Hur fungerar det dr med en frening, man mste vl ha mnadsmten och ett rsmte och registrera freningen om man vill ha bidrag frn ex. kommunen ? dr vi skjuter pilbge i k-holm bildade vi en frening och det var krngligt med alla papper som skulle skickas in verallt fr att registrera oss.

Comment

Robotmte 2006

Skicka mail om ni ska komma s kan vi komma vernns om en tid till augusti, d det r bra att kunna boka plats p torget ett par mnader i frvg, tv veckor innan r fr sent...

Comment

Robotmte 2006

Jag kan alla dagar mellan 6 och 11 augusti, annars r jag upptagen.

Comment

Robotmte 2006

Har kollat upp det dr med arenan lite och har blivit lovad att hmta skrotpallar tills det r dax fr mtet, helt gratis.
                              Hade tnkt att arenan skulle best av 4 sidor med 3-4 liggande pallar per sida s hr:

|||||||||
                              ---------
                              |||||||||

x 3-4 st i rad per sida

Comment

Robotmte 2006

Vi mste bestmma datum fr vilken dag vi ska ha det. Som sagt i tidigare post, s kan jag bara mellan sjtte och elfte.

Comment

Working...
                                X