Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Aktuellt robotsnack

Japp, hller med Stefan. De bsta vgarna finns p sjukhus eller vrdcentraler. De kalibreras minst en gng per r (jag vet fr det har jag bl.a jobbat med frut ) och ska kunna klara rtt tunga patienter.
    De absolut mest exakta vgarna finns p dialysavdelningar. De kalibreras hela tiden och ska kunna skilja noggrant p fre- och eftervikter p patienterna.

Comment

Aktuellt robotsnack

Hmm... Och hur exakt ska man vertyga sjukhuspersonalen att lna ut en?

Comment

Aktuellt robotsnack

Du fr helt enkelt kra in dr med den

Comment

Aktuellt robotsnack

Man behver nog inte en s otroligt exakt vg som p en dialysavdelning. Ngra hekto hit eller dit kan inte vara s viktigt. Visserligen r det ju kul att hamna p 100,00kg men inte ndvndigt.
          Det r till stor hjlp att ha en vanlig kksvg som mter upp till 5kg. Om man bara fr till en enda noggrann vgning av hela roboten s r det ganska enkelt att mta skillnaden nr man tar bort och lgger till saker. Det borde vara ganska enkelt att f anvnda en vg p en vrdcentral ngra minuter. Alla vill ju f chansen att se en Robot.

Comment

Aktuellt robotsnack

Hej igen...
            urskta att jag har varit borta en lngre stund, datorn gick ned sej ordentligt (win 9 bytte till win xp.

min hydralik till krossaren r komplet s nr som p ngra hydralslangar, ska bara skaffa dom och montera ihop och provkra.

Comment

Aktuellt robotsnack

Man blir lite nedstmd nr ens svindyra amerikaimporterade fartreglage inte fungerar som de ska och man mste skicka dem p reperation innan de ens instalerats i roboten. Det komemr drja ett tag innan de kommer tillbaka och tills dess r det inte s mycket jag kan gra p roboten som r i stort sett klar.

Sen frsvan lite av glden nr sponsorerna drog sig ur sponsringen av Europamsterskapen och det inte blev av.

Just nu har jag kommit hem frn en vlbehvd semester och kommer frmodligen hlla robotbygget p halvfart under den stundande studietiden. Frhoppningsvis gr roboten entre under nsta sommar.

Hur r lget fr alla andra, HWs och vriga?
              Har vi ngra helt klara HWs att stoltsera med i Sverige?

Comment

Aktuellt robotsnack

Hall allihop!

Jag har efter mycket om och men (och lsande) registrerat mig p forumet, och tnkte bara sga hej helt enkelt. Jag har ingen riktig robot, men hller iallafall p och bygger en av Teknik-LEGO :-)

Ja, som sagt, tnkte bara jag skulle sga hej (och det verkade ondigt att starta en ny trd enbart fr detta)!

(Message edited by muggbot on August 08, 2005)

Comment

Aktuellt robotsnack

Vlkommen till forumet!

Comment

Aktuellt robotsnack

Vlkomen sger jag ocks!

Comment

• Aktuellt robotsnack

Tackar!

Comment

• Aktuellt robotsnack

–hh hh, ha den ran .

Comment

• Aktuellt robotsnack

Hej och vlkommen Emil, hade du tnkt bygga en riktig robot fr att tvla med? I s fall blir jag riktigt nyfiken och undrar vilken viktklass, vapen pansar taktiker mm....?

Johan urskta att jag frgar (Det r skert bara jag som r trg och inte fattar det uppenbara men, vem ska den dr ran som du pratar om?

Sedan undrar jag ocks lite allmnt hur mnga av er robotbyggare som bor i STHLM. Jag ska nmligen flytta dit inom kort och inleda akademiska studier och det kan ju ge mjligheter till sammarbeten, kanske. . .

Comment

• Aktuellt robotsnack

Bara ett frsk att vara rolig.
                            Replik frn Askungen . Meningen var att det skulle vara som ett hej och vlkommen.

(Message edited by Motormannen on August 10, 2005)

Comment

• Aktuellt robotsnack

quote:

–hh hh, ha den ran .
                              Nej nej, Dumbom! :wink:

Comment

• Aktuellt robotsnack

Efter ha hllt p med robotar i fyra r nu s kommer jag faktiskt ta en paus frn robotar ett tag nu. Inte att intresset har svalnat men byggandet kommer att minska en hel del nu. Kommer knappt ha tid nu fr att man ska gra ngot mer n det, t.ex. skola och sommarstuga. Men jag kommer tillbaka om det blir en tvling!

// Joacim

(Message edited by flippt on August 14, 2005)

Comment

Working...
                                X