Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktuellt robotsnack

Mats, fr att vara lite techsupport s finns det flera alternativ:

.mov r Apples egna filformat och krnglar alltid med windows program. Quicktime, som finns p Apples datorer och anvnds fr att spela upp film. Dock s r det bara ondigt och krngligt fr PC anvndare. Som tur s finns det stt att fixa detta.

1. Ladda ner Quicktime alternative
    http://www.free-codecs.com/download/quicktime_alternative.htmhttp://www.free-codecs.com/download/...lternative.htm
    Detta r en Codec som gr s att du slipper ladda ner hela Quicktime och Apples andra skitprogram, samt att du kan spela det med VLC, vet inte om det funkar med Windows Media Player. Gr ven att spela i webblsaren.

2. Konvertera p ntet
    http://media-convert.com/konverterar/http://media-convert.com/konverterar/
    Denna sida konverterar p ntet direkt.
    Kan dock vara oskert nr det gller video filer.

3. Skicka filerna till mig s fixar jag det :wink:

Det enda jag vet r att Clasohlson har 1,2mm koppartrd, kanske inte passar dina tankar? (30-502

Comment

• Aktuellt robotsnack

Tack fr adresserna, att konvertera filmen p ntet gick utmrkt.

Har hittat en i stan som lindar om motorer och jag fick tag i 74 meter koppartrd av honom fr en hundring.

Intresserad av coilgun ? Kolla p youtube.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Nn som r intresserad av att kpa Anderson power pole 75 A och 50A kontakter ? jag behver bara skicka efter kontaktstift till dessa d jag kpte kontakthusen p skroten till ett bra pris. Rcker till 4 set med lnkar, d ingr 2 kontakthus och 4 kontaktstift.

Kan ven fixa kabel till kontakterna och skruvanslutningar p kabelndarna om nn vill ha det.

Hade tnkt mej ca 70 kr fr dessa OM nn r intresserad. r inte vrt att skicka efter bara till mej d frakten gr p 110 kr oavsett antal

Comment

• Aktuellt robotsnack

„r det verkligen ingen som r intresserad av mitt erbjudande p lnkar ??? frtydligande: frakten att bestlla frn elfa gr p ca 110 kr fr mej, jag tnkte bestlla lite annat sammtidigt. skickar lnkarna som brev till er och portot r p 11 kr fr det.

Comment

• Re: Aktuellt robotsnack

Hr var det dtt,

Hller p med lite delar till roboten igen, men den hller p att bli verviktig redan innan den r klar !!!

Fr tillfllet vger den 13.5 kg och det ska byggas p mera grejor, skyddspaneler av 3-5 mm plast sidor + aluram som hller fast spinnern.

„r rdd att det blir 1- 1.5 kg till i vikt

Comment

Vldigt dligt med uppdatering frn min del, men jag har universitet att tnka p..

Nu har jag dock ftt lite delar till min Fjderviktare nu som r tillverkade av Mats (Stort tack!)

Lite bilder ifrn den nya verkstaden:

Ett av hjulen

Hjul och gjutform som ska vara till mina polyuretan dck

Monterad

Det brjar arta sig

Comment

Kul att delarna vart bra, d gr bygget lite frammt nu.

Nu kommer alla vl att vilja ha grejor gjorda av mej

Hur gr jag fr att f stopp p din kommande robot ? ser ut all vara 15 mm armor p sidorna, det kanske gr att gra nt otrevligt med min nya spinnbot, bilden ligger i profilen, uppdaterar bilden eftersom.

Vore ju kul om ni andra skrev lite ibland.....

Ahhhh nu vet jag, ta min stdrobot och sopar bort den med !
                Attached Files

Comment

Gr ju inte att lgga bilder i profilen lngre, s hr kommer den istllet.
                  Attached Files

Comment

Jag har inte haft mjlighet att bygga s mycket sista tiden,
                    men frhoppningsvis ska det bli bttre p den fronten om ngon mnad eller s.

Hittade en bttre begagnad 24v DC motor i gr med tillhrande planetvxel...
                    Lyckas jag lgga beslag p en till sdan s har jag ju nstan en gratis drivning.

Comment

Hej alla p nya forumet. Nu r jag ocks hr.

Ka Kul
                      STB

Comment

Originally posted by mattan
                        Gr ju inte att lgga bilder i profilen lngre, s hr kommer den istllet.
                        That is one sweet looking motor on the disc. What motor is it?

Comment

bosch: JPK 12V 0 130 701 204. have no data for the motor other then that is at 12 volt and use 2.5 Ampere at no load.

A will running it on 24 volt.

Comment

Det verkar ju vara en VW eller Audi flktmotor. Det r nog ett lyckat val. Jag tror att de fungerat bra i andra robotar.

Ha Kul
                            STB

Comment

Har inte en blekaste aning om var den kommer ifrn fr bil, det har jag glmmt. Hittade en kylare med tv av dessa motorer p, s jag kpte bda till att ha till en ev drivning av ett robotbygge nn gng. jag ngrade mej dock nr den hr spinnerroboten kom i mina tankar, har en extra ifall dennna skulle ge upp nn gng.

Comment

En par frgor till er som bygger fjderviktare...

Vad anvnder ni fr strmbrytare? (Se punkt 6.4 i reglerna)

Rcker det med EN brytare frrutom lnken, eller behver
                                man separata brytare fr radiomottagaren och fartreglagen?

Kan man anvnda sig av en liten brytare och ett rel, eller
                                mste strmmen g genom just en strmbrytare??

Jag vet inte hur bokstavligt man skall tolka byggreglerna...

Comment

Working...
                                X