Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2007

Om ni mrkte det p mtet i sommras s r min autonom, klingan styrs av tv ir sensorer som gr att stnga av. dock en vldigt simpel form av autonomt vapen.

Ps; vlkommen till forumet Anders

Comment

Robotmte 2007

Jag bor i Vimmerby just nu. Men jag flyttar tillbaka till Gteborg nu i April. Skall kolla med skolan om de kan lmna ver den.
      Planer r:
      Inkp av en brainstem. Byta ut IR sensorer mot laser. Skippa helt AVR chippet och anvnda Brainstem. Programmering i C. och inte i maskinkod/C.
      Bygga in den lite.

Om jag inte fr ta den s blir det modellen mindre. kanske 20kg. D vgde den ca 50-60kg.

Comment

Robotmte 2007

Ni som var med under SMM 05 s kanske kommer ihg min vn Daniel frn Team Karlsson. Bara s ni vet s kommer han om trffen r under sommarlovet

Comment

Robotmte 2007

Om det r s att vi vill ha en robottrff med skdare, men vill ha vapen och snt s r ju en Battlebox den enda utvgen. Jag har nu ftt en sponsor fr olika typer av plast, och dom r nog villiga att sknka en hg med lexan till oss.
          Dock anser jag att vi mste f ihop freningen fr att f mer sponsorer som t.ex. stl till arenan fr kad skerhet, och s vidare.

Comment

Robotmte 2007

Jag tror mest p en trff utan utomstende skdare. Arbetet och pengarna fr att f ihop en battlebox r helt enkelt inte vrt besvret. Det knns dessutom roligare att kunna gna sig t robotarna istllet fr att skapa en show.

Ha Kul
            STB

Comment

Robotmte 2007

Jovisst, det stmmer. Men hur ska vi f ut att Robot Wars fortfarande finns i Sverige?

Comment

Robotmte 2007

Jag tror att man marknadsfr sig bst p internet. Jag har t.ex. skrivit om oss p Wikipedia.
                Man kan lika grna stlla motfrgan: Hur skall man f publik till en av vra tvlingar?

Comment

Robotmte 2007

Svaret r enkelt; REKLAM ! se till att hamna i tidningen som vi gjorde p katrineholmstrffen i sommras och att stta upp lite hemmagjorda flygblad p lmpliga stllen te.x affrer och torg med ev lite bilder p robotarna

Comment

Robotmte 2007

Nu blir jag lite frvirrad. Ska vi gra en privat mte och gra reklam fr det, s vi fr publik? Fr det inte att hnga ihop.

Visst, vi kan ha ett privat robot mte.

Kan inte vi gra s att vi filmar mtet med en statisk kamera, och sen skicka ngra kopior till tv-bolag? Fr dom blir nog inte imponerade om vi bara skriver ett email eller brev, utan att vi verkligen visar att vi finns och kanske har en chans.
                    Om inte TV-bolagen nappar s finns det alltid ngot/ngon som r intressrad.

Comment

Robotmte 2007

N

Ska vi bestmma nr/vart det ska vara? Markus kan tnka sig arrangera fr 2007 I Stockholm. Om inte s kan jag st fr det istllet i –rebro.

Jag freslr att vi lgger Trffen vid Augusti.
                      Alla viktklasser r vlkomna.

Frgor eller kommentarer?

Comment

Robotmte 2007

Jag ser det grna en helg med tanke p sommarjobb, r fortfarande fr tidigt att sga ngot angende mina HWs, om de kommer vara krbara och s. Men ngon br absolut ta p sig att annordna och bestmma ett datum, d har vi ngot att sikta p iallfall.

Augusti kan vara bra fr mig, grna inte fr sent i mnaden dock, typ helgen 4-5 eller 11-12.

Det r min spontana tanke iallafall.

/Mrten

Comment

Robotmte 2007

Vldans lgt intresse, men jag kan frst.

Fortfarande inget svar frn Marcus angende om han fortfarande vill arrangera nsta Robot mte.
                          Om han inte kan eller vill s tar jag grna ver det ansvaret.

Jag har ett par frslag fr nsta Robot Mte:
                          1)
                          Att vi har alla vikter, och d menar jag alla.
                          2)
                          Med tanke p att det r ett lgt Heavyweight antal att vi kr dom andra vikterna bara. Med andra ord, MyrviktsMsterskapen med ngra Fjdervikts fighter eftert.
                          3)
                          Vi gr som i Katrineholms-festen frra ret.

Rsta p eran favorit!

Comment

Robotmte 2007

om det r ngon som r villig att ta p sig alternativ 1 s skulle det va roligt men det kan bli vldigt svrt med arena och sdant. annars tycker jag vi kan kra med alternativ 2 och bara ha med och visa upp ngra Heavyweights.

Comment

Robotmte 2007

Rstar p alt 1, MEN d dr vi vl bara kra runt lite med hw,s och inga vapen aktiva under fighetern, bara fr att visa upp dom OM det r skert fr publik och oss att kra vapnen.

Comment

Robotmte 2007

Hej! Mste tyvr medela att mina HW-projekt r ute fr rkning den hr sommaren ocks. Suck, jag har frskt s gott jag kunnat, men det r svrt nr man r s pass beroende av andra eftersom man saknar personlig kunskap och resurser...

Jag kommer nog frska vara med p mtet som skdare, men vi fr se.

//Mrten

Comment

Working...
                                X