Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2007

Jocke: Vad sgs om att du frst kollar om vi fr dra strm s fixar jag 3 till 1-fas adaptern sedan och postar den till dig fr test innan mtet?

Party tlt: 3 x 3m exklusive eventuella stormlinor
    Myr arena 1.2 x 0.9m

Det var en helt ok FW arena, lite halt golv kanske om man ska gnlla. Jag kan betala en del fr ngot bygge.

(Message edited by Bovik on June 28, 2007)

Comment

Robotmte 2007

Underlaget r helt okey att kra p och jag tror inte vi kommer gra ngon strre skada, men om ni verkligen vill ha masonit skivor s kper vi vl det, men p delad kostnad.

Som det verkar s kommer det inga Heavyweights, inte ens Team ground control...
      Och om det inte kommer ngra HWs s kanske vi ska gra arenan lite mindre s det passar till FWs?

Ngon som har frslag p vad man kan anvnda som arena vggar? Det r lite svrt att f tag p pallar, d det faktiskt inte r en bit tr, utan ett verk som kostar flera hundra kronor. Engngs pallar r en mjlighet, men vill grna hra frslag p vad man annars kan anvnda.

Comment

Robotmte 2007

Jag har inte kunnat ringt kommunen d jag jobbar eftermiddags skift nu, 14:00 - 22:00, men nsta vecka ska jag gra det.

Innan jag ringer s mste jag veta vilket datum vi ska ha det. Ska vi ta det den 29:e? Det verkar passa det flesta.

Comment

Robotmte 2007

En rst p den 29,e ! :-)

masonit skivor med en trstomme bakom typ samma som p fnsterrutor och stdben bakom, eller den kraftigare varianten: 10 mm spnskiva. skulle kunna gra dessa ihopvikbara fr att kunna spara till kommande trffar.

Comment

Robotmte 2007

29:e funkar fr mej.

Var p ett byggvaruhus hr i Stockholm fr att f lite ider. dom hade slngt trasiga engngspallar i en container som bara var att ta. Dom hade ven skadat virke till nedsatt pris. Kanske det finns ngot liknande i –rebro?

Frgan r om ngon har plats fr att frvara en arena? Om man rknar in frvarings och transport kostnader s r det kanske billigare med bygga, tvla och skrota varianten.

(Message edited by bovik on July 05, 2007)

Comment

Robotmte 2007

Hej hej p er.

Hemskt ledsen att jag inte varit hr p s lnge :sad:. Mitt sommarlov och robotprojekt har grusats helt p grund av massor och ter massor med jobb :sad:. Skulle till Thailand eller Japan var meningen i sommar men det gr inte, mste jobba hela sommaren, suck. Ibland suger det att ha eget fretag...

Skulle vara mega-kul att komma till trffen men vet inte om jag kan komma ifrn. Hoppas det.
              Men om jag inte kan s fr ni ha det s roligt.

Jag har en adapter och en sladd till 3-fas kopplingen som Joakim hade bild p. Den grenar sig ut till 3 st 220 volt uttag s den r ganska fin . Tar med den om jag kommer...annars kanske nn i Team Bovik kan trffa mig och ta med den ner?

Hres. /Mackan

Comment

Robotmte 2007

Jag var nyss ute och testkrde Accident (min FW) p platsen jag hoppas vi kommer att kra. Och vi kommer behva masonit skivor iallfall...

Jag HAR ringt kommunen, men eftersom alla ansvariga utav skolan r p semester s skickad dom mig vidare till dom som har ansvar fr de Sdra skolorna i –rebro, men dessa kan man bara ringa mellan 10-12, och jag har som sagt jobbat 2-skift, denna vecka med frmiddag (kl. 6-14), och kan ringa nsta vecka. Jag lovar!!

Comment

Robotmte 2007

Nu har jag ringt och ftt det berkrftat:

+2>Vi kommer ha Robotmte 07!

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx...var=%d6rebroHr

Comment

Robotmte 2007

vad bra!! d kommer jag vara dr med min helt nya FW och det kommer bli en liten veraskning ver hur den ser ut efter som jag knappt postat ngra bilder p den fr se om jag fr med mig en ant ocks har jobbat s mycket p mina andra robotar s har nstan glmt av att arbeta ngot p den

Comment

Robotmte 2007

Lter bra det, hur mnga blir vi totalt och kommer det ngra och tittar p ?

Ska ta med den nybyggda klon och visa fr dom som vill se, Joacim kan du fixa lite TOMMA konservburkar att demonstrera klon p ?

„r alla med p tiderna ?

Comment

Robotmte 2007

Jag ska se om jag kan f tag p ngon Tidning som vill komma och ta bilder, om det r okej fr allihopa?

Ska se om vi har ngra, annars s fr jag ta konserverad mat i ett par veckor
                        Har dock lite metallskorot

Jag vet inte hur mnga det r som kommer, kan alla rcka upp en hand eller nt?

Vi trffas vid Gustavsvik http://kartor.eniro.se/query?&what=m...=0parkeringen,

Comment

Robotmte 2007

Hej hej!
                          Vill ocks be om urskt fr att jag inte varit aktiv hr p forumet p sistne. Har varit utomlands och borta ganska lnge. Projektet har vl stagnerat lite nu under sommaren, men jag ska frska kicka igng det lite nu innan plugget brjar.

Vi fr se om jag lyckas komma loss till trffen, men jag kommer inte ta med mig ngra robotgrejor..

//Mrten

Comment

Robotmte 2007

Hr kommer lite info om mina robotar. Jag vet att jag kommer ha med mig en FW den kommer nog inte vara 100% frdig men den kommer iallafall att kunna tvla. Den har jag dpt till Hellcat . Jag kanske kommer med en ant ocks den kommer inte vara srskilt bra kommer bara vara en 2-kanalig ant som jag byggt ihop p en vecka. Den kommer jag nog bara kalla eltorro 3 ska ocks byta team namn skriver mer om det i en annan trd. Och hr r lite frekvenser:

featherweight 40.875
                            Ant 27.145

Comment

Robotmte 2007

Mackan: Vet du om du kommer? Eller ska jag hmta adaptern? „r den avskrad?

Frekvenser:
                              EntrAnt Myra 40.685 FM
                              Vacuum Myra 40.945 FM
                              SUB Myra 40.955 FM
                              Bump Myra 40.705 FM
                              Kanonkulan FW 40.705 FM

Jocke: Vilken tid ska vi komma?

Comment

Robotmte 2007

Vid 11:00 hoppas jag alla har kommit fram till Navet, s kanske lite tidigare vid parkeringen. De som vill kan komma lite tidigare och hjlpa mig med arena bygge etc.

Det ser ut att bli dligt vder hela veckan, vet dock inte med Sndagen. Vi br gra en backup plan. Jag ska frska boka en lokal som vi kan vara i ifall dligt vder eller frvara vrdesaker.

Annars s hyr vi ett partytlt och kr robotarna under det, kanske kan kombinerar med Johans mindre tlt. Detta fr vi vnta och se med.

Comment

Working...