Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2007

Vad r det fr nt som fattas p hw,n, kanske kan bidra med nt ?

Jobbar p en verkstad med stora svarv och frsmaskiner.

Vore roligt om du/ni kunde komma och visa upp den nd.

Nn som vet nr mtet blir av, vecka klockslag, plats i rebro ?

Comment

Robotmte 2007

Det r frgan om det blir av ens. Intresset r vldigt lgt just nu, och oskerheten om det kommer komma robotar finns. HWs r oskert om det med tanke p att (till exempel, Team Final Solution) flera Teams har slutat och flera har inte hrt av sig angende rets mte. Att tvinga fram folk att bygga och ka s lngt till evenemang tar bort det roliga i Robot Wars.

Ett strre frsk att gra PR fr att vi finns borde (notera borde) gras.

Jag kan garantera en FW och ett par Antweights tminstnde. Ngon mer?

Jag har frslaget i –rebro, vart r nnu oklart, antingen den 4 eller 11 Augusti.

Comment

Robotmte 2007

jag kan iallafall garantera en krfrdig men kanske inte stridsfrdig HW och en FW kanske en ant har inte jobbat p en ant nu p ett tag.

(Message edited by erik_knutsson on June 17, 2007)

Comment

Robotmte 2007

Om det blir mte s rkna med Team Bovik. Inga nya robotar, men Kanonkulan r i sitt bsta skick ngonsin. Vi kan dela ut lite polykarbonatplattor till intresserade.

Comment

Robotmte 2007

Det jag skulle fredra angende ett mte i r skulle vara mer en sorts workshop eller ett IRL-forum (IRL = in real life) dr vi p ett strukturerat stt diskuterar och frmedlar vra resp problem och erfarenheter. Jag tror att det skulle kunna ge oss alla ganska mycket.

Jag r inte direkt intresserad av att frska visa upp ngot fr utomstende mnniskor eller publik. Om vi inte har ngot serist att visa upp, dvs riktiga matcher med mnga robotar, riktiga metallbitar som flyger och eldsflammor etc kommer folk bli besvikna eftersom deras refernsram r det som visades p TV frut, frutom en del entusiester, men jag tror att det r vi som uppfyller den kvoten av mnniskor.

–rebro r inom kravstnd fr mig s det skulle jag absolut fredra. Men nr det gller datum s mste det ske innan helgen den 4-5 augusiti.

P.S Mats, jag kanske kontaktar dig lite lngre fram i sommaren, jag har absolut saker som behver svarvas och frsas, att f ihop ngot helt och hllet denna sommaren r dock bortom allt hopp. D.S

Comment

Robotmte 2007

Mats, jag har ngra plast delar som jag skulle vilja ha frsta och svarvade om det gr bra. Jag har matrial.

Comment

Robotmte 2007

Skicka ritningar p det ni vill ha gjort s ska jag se om det r mjligt.

Helst i gif, jpg eller png format

Kan ven skicka ritningarna med vanlig snigelpost om s r till fljande adress:

Mats Edlund
                Brunnsgatan 5B
                64145 katrineholm

Comment

Robotmte 2007

Br ha 1 FW + 1(+) Ant i augusti.

Comment

Robotmte 2007

Hrligt, nu brjar det komma lite folk

Frslaget r givet p Lrdagen den 2 Agusti.
                    Jag ska frska hitta ngot stlle i –rebro eller kanske ngot runt omkring som fr plats med flera personer och robotar. Om ingen annan vill ta det?
                    Hur mnga personer tror sig komma? Kan underltta med letandet efter plats.
                    Gr en tom parkeringsomrde eller liknande bra?

Team Bovik, tar ni med er Antweight arena?

Mats, jag gr s att jag skickar ritningarna frst p mejl och material senare p vanlig post. Mina antweights vilar i dina svarvar och frsar

Mrten, hur menar du med IRL-forum. Sjlvklart att man pratar om sina erfarenheter med andra, det r skillnad p Robot-mte och turnering, d Robot-mte inte r s serist.

Ungefr en mnad kvar. Knn ingen press nu.

Comment

Robotmte 2007

2:a Augusti r inte en Lrdag?
                      Vi tar med myrarenan.
                      Ska vi ta med partytltet ocks?

Comment

Robotmte 2007

Frlt, mste ha kollat fel. Isfall blir det 28 Juli, vilket blir vldigt snart.

Johan, ja gr det om ni har plats.

(Message edited by flippt on June 25, 2007)

Comment

Robotmte 2007

Jag har hittat en skolgrd som r perfekt fr oss. Navet i –rebro. Ligger rtt nra dr vi hade SMM 05 om ni minns?

http://i3.photobucket.com/albums/y89...t/DSC00592.jpg

Comment

Robotmte 2007

Det r en 3-fas kontakt, tror att t.ex biltema 44-560 passar sedan kan man skruva i en vanlig enfas sladd. Kan du ocks hra med kommunen/garen om vi kan dra strm och att den inte r avslagen?

Comment

Robotmte 2007

Ngon som har bde 1-fas och 3-fas kontakt som man kan lna?

Tnkte p arenan: Hur ska vi bygga vggarna runt om? Det r nog inte s bra att ha Robotarna kr ver folks ftter eller djur/barn som gr frbi?

Hur mycket utrymme tror ni att vi kommer att behva till dep fr t.ex. reprationer, matplats, party tltet och Antweight arenan?

Comment

Robotmte 2007

Vet inte s noga om ni gillade arenan som var frra ret men den var vldigt billig, typ 100 kr tot, tunna masonitskivor som tejades ihop med bred tejp som golv + arena av lastpallar som skruvades ihop med vinkeljrn.

Allt detta gr att kpa p en trvaruaffr billigt.

Skulle vi kunna ta det p sndagen 29,e, jag har slktrff den 28,e och katrineholmsveckan drp som jag grna gr p hela veckan.

Comment

Working...
                                X