Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2007

Jag ska frska dyka upp p Navet ca kl 10.30-11.00.

Robot som kommer:

Fw: RIP A PART 27.255 mhz

Vdret hller p att spricka upp sakta men skert s hoppas att det hller i sej s...

Comment

Robotmte 2007

Vi gr shr fr gra allt enklare:

Vi trffas vid Navet istllet fr Gustavsvik. De som vill hjlpa till med arena bygge kan komma lite tidigare.
      Mitt mobil nummer: 0703696007

Jag har nu ftt tag p Engngs pallar. Ska ivg imorgon och hmta dom samt kpa masonitskivor. Detta blir tv utav, s arenan kommer bli ca. 2,5m lng och 2,4m bred.

Comment

Robotmte 2007

Behver du (vi) nt mera till arenan ? nn bra musik ex.v ? Har fm sndare & mp3 spelare p 1 GB som rcker till 8-10 timmars musik. Behvs bara en liten stereo med radio, vad fr musik r ev intressant ?

Comment

Robotmte 2007

http://www.simianmobiledisco.co.uk/http://www.simianmobiledisco.co.uk/ just Sleep depr­vation tycker jag r ganska bra, inte de andra ltarna.

Jag har Markus 3 till 1-fas adapter hos mej nu och har testat den. Tyvrr kommer inte Markus.

Comment

Robotmte 2007

tyvrr s kommer jag nog inte f med mig en ant till mtet byggde ihop en men sen gick servokortet snder och jag har inget servo i reserv :sad: men fw:n fr jag skert med mig fast n den inte r riktigt frdig nnu men jag har jobbat hela dan p den och ska ut nu s ska jag jobba lite i natt ox men bara lite sm saker kvar p den....

Comment

Robotmte 2007

Vad r det fr servo du anvnder? Har nog ett par i reserv.

Desire kommer tyvrr inte vara med i SMM, p grund av att det nya skalet har inte kommit n...

Jag har varit ivg och hmtat engngspallar och masonit skivor mitt i regn och ska...
              Dom ligger nu skyddade i mellan byggplast hos en slkting

Det jag skulle behva r en Video kamera. Jag har ingen sjlv, s den som har kan f grna ta med sig sin egna. Detta r till fr sen att lgga upp p ntet.

Vdret verkar bli regn-fritt, engligt SMHI, SVT vder och TV4 vder, bara lite molnigt, men vi ska nog vara bereda p att flytta oss till lokalen.

Comment

Robotmte 2007

hitta ingen bild p den och jag vet inte vad modellen heter men kanske kan beskriva det... det r ett bltt genomskinligt plast skal vger 10g tror jag. Tror tillverkaren av servot r Blue bird. mft slde dom fr ett tag sedan men tror inte dom har dom kvar......

Tnkte p om vi kommer hlla mtet i en lokal p grund av regn kommer vi d kunna kra med fjderviktarna?

Jag har en filmkamera men den funkar tyvrr inte. Fast har en ganska bra digitalkamera som jag kommer ta med mig. Kan ta med mig kamerastll ox...

Comment

Robotmte 2007

Du har tur, jag har kvar en sdant servo . Ta med dig ditt s anvnder vi dina vxlar s kan vi fixa ihop den.

Vi kommer ju anvnda masonit skivorna och pallarna inomhus ocks, borde inte vara ngra problem.

Ska se om ngon av mina slktingar har en kamera jag kan lna.

Comment

Robotmte 2007

Ska jag ta med nt i elvg typ powerpole 30A kontakter d jag har en drs med dessa liggande lst + kontakter fastsatta p kablar.

Har ven brytare med vipparn och lsa utan som reserv, strmbrytare 2 pol 2x16A

Ska vi ha en bra att ha prylhrna ?

Lser den hr trden senare ikvll igen.

Comment

Robotmte 2007

Jag tackar er alla fr en jtte trevlig dag, jag hade det iallfall.

Vi anvnde lokalen iallfall, p grund av ostabilt vder. Detta visade sig vara en bra id d det ste ner senare.

Jag kan sga med stolthet att vi hade flest Featherweights i en enda event samtidigt i Svensk historia

Grattis till Rip-Apart som vann Fjdervikt klassen
                      Grattis till Flippt! som vann Antweight klassen.

Nu fr vi hoppas att Nerikes Allehandla lgger in bra sida med oss p, och att detta ger oss lite mer PR.

Lgger just nu upp bilder och filmer frn dagen. Lgger in en lnk senare.

Comment

Robotmte 2007

Har nu lagt upp en del bilder frn dagen, kolla detta http://s3.photobucket.com/albums/y89...ote%2007/album

Comment

Robotmte 2007

Reportaget dom gjorde under trffen kom med i tidningen mndagen den 30 juli. Jag blev vldigt frvnad ver hur stor artikeln var, ungefr en halv sida.

http://i3.photobucket.com/albums/y89...ipp071.jpgBild

Comment

Robotmte 2007

Lysande! En tekniskt sett korrekt artikel. Vissa av citaten r vl inte direkt ordagranna men det spelar ingen roll, det viktiga r att vi fr reklam.

Hller p med webbsidan. Tnkte vnta p jockes filmer fr vi saknar en del myrvikts matcher.

Comment

Robotmte 2007

Ska jag skickad dom till dig eller kan jag lgga upp dom?

Comment

Robotmte 2007

Lgg upp dom, tack.

Comment

Working...
                                X