Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2006

Jag ser helst att vi lgger det p en helgdag s att man inte missar s mycket sommarjobbspengar..

Eventuellt en fredag till lrdag om vi ska dra ut p det tv dagar. Lngre n s lr vl inte vara aktuellt?

Comment

Robotmte 2006

Nej det r knappast troligt att det blir lngre n s....

Comment

Robotmte 2006

Jag verkar ha problem med tider, den enda tid jag kan vara p fredag den 11:fte mellan 12 till 16:30, efter det mste jag ka. Kan dock inte lrdag....
        Kanske vi skan starta lite tidigare, vid 10:30-11:00?

Men om vi brjar klocka 12:00, s borde vl SMM fr kras frst, och med lite strre robotar i mellan laddningar och s vidare.

Det r bara vad jag tycker.

Comment

Robotmte 2006

Jag har nu varit hos Mats i Katrineholm och planerat infr mtet
          Samtidigt s var vi och tittade frbi i himmeln (skroten), kollat ut dr Katrineholms-veckan kommer hllas, hade en trevlig grillad middag och kollade p ett par Robot wars DVD:er

Vi har planerat en hel del och Mats ska frga kommunen ett par frgor som jag ville ha svar p. Allt jag kan sga att vi har planerat att st p torget, bredvid fontnen (ca. 10-15 meter frn den)

Och hrni, ni som inte redan har gjort det, Skicka mail till Mats om ni kommer!!

Comment

Robotmte 2006

Har kollat med Joacim ang veckan Katrineholmsveckan och vi tyckte att det skulle bli bra med en yta p 5x3 meter att vara p (kryta 3x3 meter) med arena och mekhrna/frvaring av grejor i te.x vskor med ls fr dom som vill det. Ska frska ordna ngra bord som vi kan lgga sakerna p i mekhrnan, i vrsta fall s kan man bygga enkla bord av ngra pallar av samma sort som arenan.

Fljande personer/lag har anmlt intresse att komma:

Mats (Jag) kan alla dagar.

Joacim Scwartz, kan p fredag 11,e aug

Erik Knutsson, alla dagar

Mrten, kan p lrdag 12,e ev 11,e aug

Team Bovik (tv personer), kan p alla dagar

Blir ca 8-10 myror och kanske 4-6 fjdervikt, ngra stycken + hw,s + lw.

Verkar som om att fredag 11,e och lrdag 12,e augusti passar fr dom som kommer.

Skriv grna synpunkter p mitt inlgg... Mats

Comment

Robotmte 2006

Ang arena storleken, Har kollat upp standardmtt p spnskiva till arena golvet och dessa finns i storleken 1.2x2.4 meter. Hade tnkt att lgga tv st bredvid varandra s att dom bildar ett golv p 2.4x2.4 meter och tejpar skarven med vvtejp som r 50mm bred. ska arenan vara 3x3 meter s blir det att skaffa 4 st spnskivor och sga till bitar fr att f till det.

Det gr ven med en arena som r 3.6x2.4 meter men det vrkar lite konstigt med tanke p att den B–R vara kvadratisk.

Ska det vara nn form av faror p arenan typ spikar eller annat trevligt ?

Comment

Robotmte 2006

Gr det enkelt och anvnd skivorna som dom r.

Jag skulle inte vilja ha spikar eller dylikt, d det kommer bli trngt p arenan. Men det r min sikt.

Comment

Robotmte 2006

Blir det ngot mer n ants ska vi frska komma. Dock utan robot.

(Message edited by robot33r on June 18, 2006)

Comment

Robotmte 2006

„r tnkt att det bli 4-6 fjderviktare och en lw fr visning, dock ej krning, var prat om att en eller ett par hw,s skulle komma.

Comment

Robotmte 2006

Kan vi hlla oss till fredagen eftersom Joacim inte kan p lrdagen? 5x3 meter knns lite om vi ska f plats med bde FW arena, myrarena, deltagare, robotar och utrusning. Finns det elutag? Regn / sol skydd och ett par stolar vore bra.

(Message edited by bovik on June 19, 2006)

Comment

Robotmte 2006

Jad, fredagen gr bra om vriga r med p det vill sga...
                        Arenan kommer att bli 2.4x2.4 meter pga storleken p spnskivorna och pallarna till arenas vggar stmmer s bra vernns i mtt, eftersom det r frmst ants som kommer att tvla s ska det duga.
                        Finns eluttag ca 1 meter ifrn dr vi ska st, s det r lungt,
                        vi ska vara vid en mur som det sitter soffa fastskruvad p.
                        Ska bygga bord av pallar som vi kan stlla sakerna p/under.
                        Trden vid muren ger ett visst skugglge.

Kolla p min profil fr bild p den tilltnkta mtesplatsen och arenan

Comment

Robotmte 2006

gr det att kra fram med bil dit d?? eftersom det kan vara snna som har en massa vertyg och robotar med sig som kanske blir jobbigt att bra en lngre vg.

Comment

Robotmte 2006

Myrarenan har ett eget bord och r ca 0.9x1.2m.

Comment

Robotmte 2006

Gr att kra nstan nda fram till platsen fr arenan, handlar om 20 meter att g.
                              JOHAN, hur menar du nu ? Har fixat bord till det, men vi kan ha det till andra robotar d...

Har kommit svar frn kommunen:

Vi fr plats p torget, men p motsatta sidan av fontnen och fr trngas med torgstnd hela fredagen en 11,e mellan 8.00 till ca 19.00, hade tnkt att tvlingarna skulle brja kl 12.00.
                              Gr t tid till att komma iordning med grejorna, stlla upp arenan, bord mm.
                              Vi fr in annons och bild i infobladet om Katrinegolmsveckan gratis,+ en liten beskrivning av evenemanget i evenemangslistan, det handlar om en liten bild och en liten artickel om vad det r vi ska gra.
                              Vi skulle kunna sammlas mellan 8.00-12.00 p torget och kra dit grejorna.

spna ihop ngon liten artickel + bild p 10x10 cm max.
                              Ska vi skriva ut FRA reglerna och ha dom tillgngliga fr ev intresserad publik eller ta det muntligt med dom som vill veta ?

Det nda jag inte har kollat upp r om vi blir sponsrade med ett golv, om inte s handlar det om ca 160 kr att dela p oss som kommer. men det ska nog ordna sej p nt stt.

Comment

Robotmte 2006

Jag ska frska komma som sagt och jag kan i s fall frhoppningsvis alla dagar. Problemet med att vara egenfretagare, som jag r, r att man mste ibland jobba dygnet runt i stort sett :/. Frhoppningen r att jag ska ta med en liten enkel 6 kilos och kanske HW:n med krossklo? beror lite p vad ni tycker...kanske bara fr att visa upp.

Om jag hinner med att f ihop 6 kilosen vet jag inte men jag hoppas.

Vr lilla Ant vi hade r helt nedmonterad nu och Johan har alla grejjorna tror jag. Tyvrr r ju han i Australien just nu s det r nog krt att f till den :sad:.

M.v.h

/Markus
                                Team Bad Teeth

Comment

Working...
                                X