Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktuellt robotsnack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktuellt robotsnack

r PRECIS en sn som ger mej vta drmmar i ratal, he he he.... osv

Comment

• Aktuellt robotsnack

Hur gr det fr alla, r dr ngon som bygger nytt eller uppgraderar befintliga saker vid nulget eller e det bara jag som r igng med byggandet?
      Hller p att fixa med hjulinfstningen nu och ikvll kommer jag frdigstlla den frsta h-bryggan fr jag fattas 2 reler till den andra.

Just det, Mats p msn frgade du mig om jag ville ha bilder p nt du hll p med men jag va borta vid det laget och du va offline nr jag kom tillbaka men jag sjlvklart intresserad av vad du byggt.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Det gr i vgor Danny, ett tag s bygger man s det ryker, stunden efter gr man ngot annat. Men om Christian bara kan fixa mitt fartreglage s kan jag brja bygga igen

Comment

• Aktuellt robotsnack

fr mej gr det jtte bra jag har nyss kpt en ny 40mhz radio som jag fr i veckan, dessutom har jag byggt ny ram och fst alla saker i den frutom lite saker som fattas som jag ska kpa nsta helg s jag rknar att ha en kr klar robot om cirka 2veckor ,video kommer d

Comment

• Aktuellt robotsnack

Lter bra det, vilken viktklass pratar du om Erik?
            Vad e det fr fartreglage du ska ha av Christian Joacim?

Comment

• Aktuellt robotsnack

det r en fw jag bygger p

Comment

• Aktuellt robotsnack

Om man kan kalla det fr fartreglage, den har bara tv hastigheter, start och stop. Tror det var tv H-bryggor eller nt.

Comment

• Aktuellt robotsnack

ok ingen back?
                  Jag bygger tv h-bryggor sjlv med 4 reler (40A), 2 microbrytare och ett servo, det kommer ha fram back och stopp, det e ganska ltt nr man har ett bra schema att bygga efter :P
                  http://www.rctankcombat.com/articles/speed-control/http://www.rctankcombat.com/articles/speed-control/ lite lngre ner p sidan str dr om reler
                  Har dock problem fr jag anvnder 6mm2 kabel o har kabelskor till 6mm2 men jag kommer behva stta 2 kablar p samma stlle lite hr och dr s jag mste hitta nn lmplig sockerbit eller nt s det bygget r stannat till imorgon.

Comment

• Aktuellt robotsnack

Jag har byggt tv h-bryggor ocks med 2 reler (30A), 2 microbrytare och ett servo, och den har fram back och stopp

Comment

• Aktuellt robotsnack

Det lter bra det, har du nrra bilder som du kan lgga upp p det hela?

Comment

• Aktuellt robotsnack

inte just nu men kan fixa det i veckan

Comment

• Aktuellt robotsnack

Det gr att bryta upp kabelskor och trycka in 2 kablar i samma om du vljer en storlek strre kabelskor och klmmer t med en kabeltng fr dessa, rekomenderar att du lder dom efter pressning fr att f bsta mjliga kontakt (100 Watts ldkolv) och isolerar med krympslang sen.

Danny, du har mail...

Comment

• Aktuellt robotsnack

En detalj som inte jag visste frr i tiden: Ldtenn kallflyter!
                            Vad betyder d det? Jo, om man frtennar en kabel och sedan skruvar fast den i t.ex. en sockerbit s kommer tennet sakta men skert att ge med sig. Efter ett tag s har trycket mot kabeln frsvunnit och kontakten blir smre. Kablar skall drfr inte frtennas om de skall skruvas eller klmmas fast.

Dessutom r det ju som Mats sger. En fastldd kabel ger bsta mjliga kontakt. I synnerhet om den r fastklmd frst.

Comment

• Aktuellt robotsnack

r det BARA jag som lgger poster hr p forumet nu p sistone ???
                              Skriv lite vet jag...

Comment

• Aktuellt robotsnack

Fr min del har jag haft en hel del problems med mina robotar, mest med min FW, d den inte ens kommer att vara duglig att kra, fr ngot framtida robotmten...

Comment

Working...
                                X