Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2007

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2007

Vem har har pratat om rttvist? Huvudsaken r att det r roligt. Det tycket i alla fall jag. :wink:

Comment

Robotmte 2007

Vad jag har hrt var det TAN som rddade er frn att bli mos av Kanopener :wink:.

Men FW vs. Rawbot skulle vl vara intressant.

Comment

Robotmte 2007

Alla som tvlade var mycket snlla och hjlpsamma. Vi fick hjlp med reservdelar och alla tyckte det var roligt att prata och bertta om sina konstruktionstips.
        I striden s var de snlla nog att putta ner oss i gropen nr vi inte kunde kra lngre. Det r s mycket dyrare att bli mosad av husrobotarna.

Vi kan ju se om det r ngon FW som r sjlvmodsbengen nog att ge sig p Rawbot.

Comment

Robotmte 2007

Okey, d vet jag. Fan va skoj det lter, brrr... .

Comment

Robotmte 2007

Kanske ska brja planera? Jag kommer ihg att Mats och jag planerade frra rets mte flera mnader i frvg, men knappt det rckte. Vi br nog bestmma vart vi ska vara i r. Och om det finns ngon i det omrdet fr, om dom vill, ha hand om Robot Mte 07.

Jag har krav p att det r ett stort och ppet omrde, likt parkeringen som dom hade vid Gteborg 2004, fr att f plats med bde HW och FW, samt Ant utanfr arenan.

Frgan r dock, ska vi ha ppet fr allmnheten, eller bara frska ha det undanskymt?

Comment

Robotmte 2007

Ska vi ha det fr allmnnheten s KR„VS det skydd runt arenan och fr att inte folk ska stoppa in hnder (ls barn) Om vi ska ha aktiva vapen som te.x spinners.

„r vi sjlva s kanske vi kan tumma lite p skerheten ???

Comment

Robotmte 2007

Med tanke p de robotar som brjar att komma hr hemma s r det helt ndvndigt med skydd fr allmnheten. Det r inte bara hnder som kan skadas. Yxan i ett huggvapen kan lossa och flyga in i publiken, eller en flipper som kan skicka in en 100 kg robbot ver dem. Spinners har frmgan att omvandla sina motstndare till sm metallfragment som sprutar ut i publiken om man inte har ordentliga skydd. Efter att ha sett de tjocka polykarbonatskivor som hnger runt den riktiga Robot Wars arenan p nra hll och alla de sm metallfragment som sitter inborrade i dem, kan jag intyga att det var bra fr publiken att skivorna satt ivgen.

Fr att ha tvlingar ppna fr publik behver man utver ordentliga skydd ven en ansvarsfrskring, fr att inte sjlv ka p skadestnd vid en ev. olycka.
                Har man dremot en privat trff r alla dr p egen risk, och man kan gra vissa avkall p skerheten. En enkel arena som kan stoppa skenande robotar, och personlig skyddsutrustning som ex.v. ansiktsvisir borde rcka.

Comment

Robotmte 2007

Lter bra att vi SKA ta skerhet p strsta allvar d det annars kan uppst otrevliga skador.

Comment

Robotmte 2007

Hmmm...kanske r det dags fr Stockholm att dra sitt str i stacken?

Vi har ju inte haft ngon tvling hr vilket ju r lite konstigt. Det kan dock bero p att vi inte har varit s mnga aktiva hr...

Jag kan tnka mig tnka mig att kolla upp mjliga platser hr i Vallentunaomrdet dr jag bor. Det borde finnas nn fin liten plats vi kan hlla till p. Frgan r d snarare om vi ska frska f den s undanskymd som mjligt s att vi kan smlla p fr fullt eller lite mer ppet fr att skapa intresse fr sporten?

Jag har tillgng till massor av eu-pallar p mitt jobb s en eventuell arena borde kunna g att fixa till.

OBS! Fr att det ska kunna bli verklighet med ett mte i Stockholm s behver jag sklart hjlp av ngra till.
                    -Plats kan jag nog ordna men det r ju mycket annat ocks. Elfrsrjning r vl kanske det knepigaste.
                    -Sovplatser te.x kan jag nog st till tjnst med flera stycken men kanske inte riktigt till alla, inte p samma plats iallafall.
                    -Arenan mste fixas till och sttas p plats.
                    m.m m.m.

Vad tycks? „r det genomfrbart?

Jag kommer mer n grna till –rebro eller Gteborg om det fungerar bttre dr . Detta var bara ett alternativ om det skulle passa folk bttre. Kom med feedback tack .

Comment

Robotmte 2007

Ja, Stockholm borde f testa p den hr gngen
                      Du verkar ha det mesta avklarat Marcus.

Sjlvklart r det genomfrbart.

Om vi ska g tillbaka till det dr med att ha privat robotmte, eller ppet, som i Katrineholm.
                      Som sagt s kommer skerheten i frsta hand, och det r ju inte skert att vi kommer vara skra, om vi str p en parkering eller nt liknande.
                      Fr att kunna ha ett skert robotmte offentligt, s mste vi ha en Battlebox, stor nog fr HWs att slss fritt i, och bara ordet Battlebox fr min plnbok att rysa.
                      Ska man frska f bidrag fr att skaffa skrare fr offentligt, och kunna vxa strre, eller ha fr oss sjlva, knappt ingen kostnad, och inte kunna vxa?

Pest eller Kolera

Comment

Robotmte 2007

Det r egentligen fr tidigt fr mig att prata i denna frga. Jag vill ha en robot som jag ska visa upp om det ska vara vrt ngot. Men jag hller p att engagerar ett gng KTH:are i mitt robotprojekt, det ska bli en del av en mekatronikkurs.

S om saker och ting lser sig bra och jag fr ihop en fungerande robot s tror jag att jag skulle kunna skrapa ihop lite engagerade mnniskor och lite sponsring fr att bygga ihop ngot. Det hela hnger frsts p att roboten lyckas bli klar.. s jag terkommer om ngra mnader med det.

Personligen r jag s klart inte frmmande fr att lgga en helg p att hjlpa till att f ihop ngot hr i sthlm oavsett hur det gr med min robot..

Comment

Robotmte 2007

Dan behver vara ngra pers som hjlps t d gr allt s mycket smidigare och man kan utbyta lite ide¨r

Comment

Robotmte 2007

Tjenare!
                            Det var ett tag sedan jag hll p med Robotar.
                            Sista roboten jag gjorde var p Hgskolan i Trollhttan (Ex-jobb). Det finns en bild i min profil p roboten. 2x IFI kontroller 2x Bosch 24V. Ingen fjrr d den styrs av sensorer..

Roboten jag jag bort till skolan, men jag kanske skulle kunna fixa i ordning den (Om skolan tillter) och visa upp den..
                            Lnk till arbetet finns nedan:
                            http://www.bibliotek.hv.se/exarb/T04-051.pdfhttp://www.bibliotek.hv.se/exarb/T04-051.pdf

All elektronik r hemma bygge! till och med PWM-generatorerna. (2x!)

Comment

Robotmte 2007

TROLLH„TTAN dr bor ju jag!!!! bor du kvar hr? och roboten ser vldigt bra ut hadde varit trevligt med en till robot, hur mycket vger den? ohh frresten Vlkommen till forumet

Comment

Robotmte 2007

Tjenare Anders, och vlkommen!

Jag kollade igenom dokumentet och fann ditt projekt mycket intressant, hoppas du fr tag i den och kan utveckla/frbttra den.

PS. Vi borde skapa en trd fr Autonomiska Robotar.

Comment

Working...
                                X