Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmte 2006

ok klockan 9 blir bra fr mej fast jag fr g upp kl 05:00

Comment

• Robotmte 2006

Blir lite orolig om jag kommer f klart min FW till mtet, d jag inte har ftt svar frn Christian angende mitt fartreglage.

Comment

• Robotmte 2006

„r det bara ett reglage (H brygga) det handlar om ? r det till en av drivmotorerna eller till vapnet ?
        jag kan kanske svnga ihop en t dej nu i veckan om den gr p 12 volt.
        blir 10 A reler ok, kanske ska gra 2 p en gng... mot sjlvkostnad s klart

Comment

• Robotmte 2006

Har en ny bild i profilen, passar bra till mtet den 11,e.

Om ni har problen att hitta fram sen eller har ngra funderingar s gr det bra att ringa mej p 073 731 34 05 (comviq)

Comment

• Robotmte 2006

ser jtte bra ut!!:-)

Comment

• Robotmte 2006

Vad r det fr sgblad du har Mats? Ser ballt ut...hoppas det r godknt ocks .

Snygg liten robot fresten .

Comment

• Robotmte 2006

Tackar, tackar...

Hur menar du med godknt ?

Comment

• Robotmte 2006

Fy fan vad snygg Mats

Vart fick du tag p lexanet?

Comment

• Robotmte 2006

Hur mnga r det som tar med sej ants?
                    Och hur mnga anser vi behvs fr att hlla ett nytt msterskap?

Comment

• Robotmte 2006

Det tiggde och plockade jag i skrpldor p skf nr jag jobbade dr frut, repverkstaden hade bra tillgng p sdant, men fick bara smbitar , d lexan (polycarbonat) r s dyrt.

Comment

• Robotmte 2006

Godknnt = material som inte splittras utan snarare bjer sig istllet vid fr stora belastningar nr det gller sgblad.

Samt att om det r ett kpt sgblad (ej egentillverkat) s fr det inte snurra snabbare n vad tillverkaren har angivit i specifikationerna . „r det egentillverkat s ska man kunna visa att det tl det man sger att det ska tla.

Detta r frsts bara om man ska tvla i en strre tvling...i Sverige r vi inte lika petiga nnu .

Lite nyfiken bara...har du nn sjlvrttning p den?

Angende ant fr min del...blir troligen ingen :sad:. Jag har frskt f tag i Johans frldrar (som har vra antdelar) men de verkar vara borta fr de svarar inte ...jajje...hoppas min 6-12 kilos blir klar iaf.

Comment

• Robotmte 2006

Du kan vara lugn, jag plockade bladet frn en cirkelsg och den ska nog tla ett varvtal p 3450 rpm utan problem.

Har ingen sjlvupprttning p den och det kommer det nog alldrig att bli heller, var fr pilligt att stta ihop den.

Vad synd att det ska skita sej nr det r s nra, kul att du kanske fr ihop din fw iallafall:-) bild ?

Comment

• Robotmte 2006

Bra med fler FWs, men sgklingan tycker jag verkar fr farlig fr mnniskor omkring. Finns det ngot som hindrar splitter frn att lmna arenan?

Jocke, hade du ocks ngot roterande vapen p din FW?

Comment

• Robotmte 2006

Vi kommer nog inte att ha snurr vapen under mtet, p grund av skerhetsskl. Men man kanske kan ha uppvisning av vapen ocks?

Nej, Min FW kommer troligtvist bara vara duglig nog att kra omkring.

Comment

• Robotmte 2006

Har satt en brytare till klingan av just den anledningen.

vore bra om alla som har vapen kunde gra s.

Comment

Working...
                                X