Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pansarmaterial

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pansarmaterial

vart fr man tag i ngra 3-4mm aluminiumskivor??

(Message edited by erik_knutsson on October 13, 2005)

Comment

Pansarmaterial

Tror att vi har ngra. Frga Markus, han bor i vrt lager .

Comment

Pansarmaterial

Jag r ocks ute efter aluminium skivor. Kanske vi kan kommer ver ett bra pris p ett par?

Comment

Re: Pansarmaterial

Har suttit och lst en del p engelska delen av forumet, och det verkar som att den allmnna
          uppfattningen r att Nylon 6 r ett vldigt bra material att bygga pansar av.

Jag har bestllt ett par skivor snt till Crude, men jag har aldrig arbetat i det materialet frut.

Ngon av er andra som har erfarenheter av Nylon 6 ??

Comment

Har endast erfarenhet av Polycarbonat och HDPE 500, men jag gissar p att Nylon 6 har liknande egenskaper som den sistnmnde.
            HDPE r vldigt mjukt i sig sjlv och ltt att arbeta med, skr som smr med sgar och borr, men hller inte gngor ngot vidare. (alt. trskruvar med djupa spr). Om du kommer ihg ifrn frra rets Robotmte s hller det vldigt bra emot smllar och annat.
            Kolla runt lite mer och frga p den engelska delen, tror du kan f bttre svar dr.

Comment

Har suttit en god stund nu och letat efter stllen som sljer tjockare skivor
              av titan Ti-8Al-1Mo-1V, men jag har inte hittat ngot enda stlle nnu...

Nn som har en id om vart man kan kolla??

Comment

Jag har handlat en hel del coola metalldelar frn http://www.metallvaruhuset.se/ . Vet att det har Titan i olika former men inte vilka grader av det. Kanske vrt att kolla med dem? De r vl inte de billigaste alltid men de har alltid haft det jag velat ha direkt i lager .

Comment

Working...
                X