If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Samma sak hr, den frsta lter bst. Jag ska ven kolla med dom andra medlemarna i Team Breakfast och se vad dom tycker, men det blir antagligen samma sak.
Man behver inte ha en ren frkortning, utan kan anvnda sig av en akronym. Ett exempel p det r SVEROT, som d skulle st fr Svenska Robottvlingsfreningen. Akronymen kan mycket vl vara det namnet man registrerar p freningen, och den fullstndiga betydelsen anvnds i princip inte.
Svenska Robottvlingsfreningen r fr vrigt det frslaget jag sjlv frordar, eftersom man d avdramatiserar ngot genom att tvla istllet fr att slss. Att man sedan slss i alla fall behver man inte skylta med i ondan.
Jag kollade med de andra tv medlemarna i Team Breakfast, och bda ansg att tvla passar n ordet kamp. Jag kan inte annat n att hlla med dom, s jag flyttar nog min rst till Svenska Robottvlingsfreningen.
Hur gr vi med de personer som inte r aktiva online? Jag r exempelvis den enda i vrat lag som postar regelbundet, ur Team Ground Control r det vl bara Tomas och Stefan. Hur gr vi med dom andra?
En skning p ordet SVEROT hittade strax ver 100 trffar och samtliga av dessa kom frn Lettland. Enligt min sikt finns det allts ingenting som hindrar oss frn att anvnda det hr i Sverige. Det verkar fr vrigt som om SVEROT har ngonting med vikt att gra, ett utdrag frn Nokias hemsida bekrftar detta:
Sverot 93 gramus, Nokia 1100 ir neliels un viegls tlrunis, kuru §rti ievietot kabat vai rokassomi². Tlru²a korpuss, kas veidots no nesl®do°iem materiliem ir §rti turams rok, k ar® samazina iesp§ju tlrunim ciest no mitruma vai putek¯u iedarb®bas.
Ovanstende text versatt till Engelska blir fljande:
Weighing 93 grams, the Nokia 1100 phone is small and lightweight and can be easily slipped into a pocket or a handbag. The phone design features anti-slip sides to provide a better grip as well as reduce the risk of dust and rain damage.
Jag noterade samma vid en skning tidigare, men hade inte d tid att frska verstta det. Betyder det emellertid vger r inte det s mycker att oroa sig ver. Jag har varit med om vrre saker.
Allts, vi mste komma underfund med ngot. Ett namn r en brjan, men sen tror jag ven att en hemsida kan vara en bra id.
Ifall folk frn andra lnder behver ha tag p ngon frn den Svenska freningen s skulle det underltta. Vi borde kanske ven samla en detaljerad lista p de Svenska robotarna p ett sdant stlle? Typ bilder, teknisk information, lnk till hemsida och liknande kan vara bra information.
Comment