Announcement

Collapse
No announcement yet.

FRA / DRG / GRA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

FRA / DRG / GRA

Lter som en bra ide Christian. Lite extra jobb men mycket vrt fr framtiden och mycket bra att kunna ha en frening i ryggen nr man anordnar ett mte fr robotarna. Eventuella sponsorer och andra ser att det hela r serist.

En kul frkortning r vl bra att ha men inte s viktigt tycker jag. Desto viktigare d r vl det fullstndiga namnet och att Svenska eller Sverige ska finnas med i namnet samt ven Frening.

Sledes; Jag hller med Team Ground Control (Tomas och Stefan & Anders(?)) hr. Min rst landar ocks p Svenska Robottvlingsfreningen och SVEROT som frkortning.

Jag tycker vi kan ha som ml att f denna frening ngorlunda fastslagen fram till nsta mte (troligen –rebro i maj/juni 2005). Jag har rtt bra kontakt med Andy Kane i England som r en stark fresprkare fr FRA och organisering av robotbyggare. Han sa att han hemskt grna skulle se ven Sverige ha en egen frening precis som England, Tyskland och Holland redan har.

Frdelarna r att frskringar p tvlingar m.m blir desamma fr alla medlemmar i freningen och tillsammans blir vi ganska starka och kan p s stt f Robot Wars (eller Fighting Robots som det numera heter egentligen) att vxa globalt.

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag hller med Markus. Min rst landar ocks p Svenska Robottvlingsfreningen.

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag kollade lite p det dr med frening infr mtet i somras. Om vi ser till att ansluta den till Riksidrottsfrbundet s kommer vi att f tillgng till deras frskring, vilken inkluderar bl.a en anvsarsfrskring fr arrangemang. Ngot som r vldigt bra att ha om det skulle hnda ngot. De har lite vilkor fr att man skal kunna g med, men de borde inte vara omjliga att uppfylla.

/Tomas

Comment

FRA / DRG / GRA

Att ansluta sig till ett frbund kar nog frtroendet ytterligare, s om det r mjligt att ansluta sig r det bara positivt.

Det verkar ju nu som vi har en rstning igng, s d ska jag rsta emot
          Svenska Kamprobotfreningen - 1 rst

Comment

FRA / DRG / GRA

Bda frslagen r bra, och jag hller med om att det r dom som det ska rstas om. Jag kan dock inte bestmma mig vilket utav dom som jag fredrar.

Comment

FRA / DRG / GRA

Vet inte hur mnga rster det r numera, men jag lgger min p Svenska Robottvlingsfreningen. Jag tror inte att ord som kamp eller liknande bdar gott fr eventuella sponsorer. Jag vet dock inte om jag gillar att frkortningen SVEROT pminner s pass mycket om SVEROK.

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag hller med Chistian angende SVEROT. Det var dock mest avsett som ett exempel p akronymbaserat namn, snarare n ett frslag.

Svenska Robottvlingsfreningen r dock ett alldeles utmrkt namn, som ven jag lgger min rst p. Tyvrr verkar alla tnkbara kombinationer av det vara upptagna i .se-domnen.

/Tomas

Comment

FRA / DRG / GRA

Vet inte om det r fr lngt, men fljande adress r ledig:

http://www.svenskarobottavlingsforeningen.sehttp://www.svenskarobottavlingsforeningen.se

Comment

FRA / DRG / GRA

tja...r nog lite lngt...man vill nog ha en adress som man bara kan sga till nn utan att skriva upp den...

Frresten, ska detta tolkas som att alla som inte har sagt sitt hller p Svenska Robottvlingsfreningen? I annat fall kan vl dessa individer skrika nu?

Comment

FRA / DRG / GRA

Ifall vi kan komma p en bra frkortning eller akronym s skulle man ju kunna anpassa adressen efter det, d blir det i alla fall kortare.

Comment

FRA / DRG / GRA

menar du att SVEROT.se blir addressen eller?

Comment

FRA / DRG / GRA

SVEROT r ingen bra akronym enligt mig, tnkte mera p ifall vi kunde komma p ngot annat.

http://www.srtf.se

Comment

FRA / DRG / GRA

Quote:
                            Frresten, ska detta tolkas som att alla som inte har sagt sitt hller p Svenska Robottvlingsfreningen? I annat fall kan vl dessa individer skrika nu?

Hmm... Jag rstar fortfarande fr Svenska Kamprobotfreningen. Men rligt talat s spelar det ingen strre roll.

Comment

FRA / DRG / GRA

jag rstar p Svenska Kamprobotfreningen fast det spelar ingen strre roll fr mig heller.

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag har gtt igenom de lite ldre meddelandena, och det r vldigt jmnt. Frslag, vi borde kanske fundera ver vilket utav frslagen som har bst frkortning eller akronym?

Svenska Kamprobotfreningen:
                                Petter
                                Jonas
                                Danny
                                Erik

Svenska Robottvlingsfreningen:
                                Tomas
                                Stefan
                                Christian
                                Markus
                                Anders

Comment