Announcement

Collapse
No announcement yet.

FRA / DRG / GRA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

FRA / DRG / GRA

Hller med Petter dr

Comment

FRA / DRG / GRA

Samma sak hr, den frsta lter bst. Jag ska ven kolla med dom andra medlemarna i Team Breakfast och se vad dom tycker, men det blir antagligen samma sak.

Ni som inte har svarat nnu, vad tycker ni?

Comment

FRA / DRG / GRA

Som dom andra har sagt, jag rstar p nr 1

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag skte p frkortningen KRF.
          343000 tffar varav den frsta:
          Kristna Fredsrrelsen

Sen skte jag p SKRF och fick d 1950 trffar varav den frsta fungerande var:
          The Sheffield Kidney Research Foundation

Slutsats. Kanske r det bst att skippa frkortningen fr att slippa eventuella missfrstnd och associationer.

Comment

FRA / DRG / GRA

Man behver inte ha en ren frkortning, utan kan anvnda sig av en akronym. Ett exempel p det r SVEROT, som d skulle st fr Svenska Robottvlingsfreningen. Akronymen kan mycket vl vara det namnet man registrerar p freningen, och den fullstndiga betydelsen anvnds i princip inte.

Svenska Robottvlingsfreningen r fr vrigt det frslaget jag sjlv frordar, eftersom man d avdramatiserar ngot genom att tvla istllet fr att slss. Att man sedan slss i alla fall behver man inte skylta med i ondan.

/Tomas

Comment

FRA / DRG / GRA

Svenska Robottvlingsfreningen och SVEROT tycker jag blir mycket bra. En rst p det.

Ha Kul
              STB

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag kollade med de andra tv medlemarna i Team Breakfast, och bda ansg att tvla passar n ordet kamp. Jag kan inte annat n att hlla med dom, s jag flyttar nog min rst till Svenska Robottvlingsfreningen.

Hur gr vi med de personer som inte r aktiva online? Jag r exempelvis den enda i vrat lag som postar regelbundet, ur Team Ground Control r det vl bara Tomas och Stefan. Hur gr vi med dom andra?

Comment

FRA / DRG / GRA

En skning p ordet SVEROT hittade strax ver 100 trffar och samtliga av dessa kom frn Lettland. Enligt min sikt finns det allts ingenting som hindrar oss frn att anvnda det hr i Sverige. Det verkar fr vrigt som om SVEROT har ngonting med vikt att gra, ett utdrag frn Nokias hemsida bekrftar detta:

Sverot 93 gramus, Nokia 1100 ir neliels un viegls tlrunis, kuru §rti ievietot kabat vai rokassomi². Tlru²a korpuss, kas veidots no nesl®do°iem materiliem ir §rti turams rok, k ar® samazina iesp§ju tlrunim ciest no mitruma vai putek¯u iedarb®bas.

Ovanstende text versatt till Engelska blir fljande:

Weighing 93 grams, the Nokia 1100 phone is small and lightweight and can be easily slipped into a pocket or a handbag. The phone design features anti-slip sides to provide a better grip as well as reduce the risk of dust and rain damage.

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag noterade samma vid en skning tidigare, men hade inte d tid att frska verstta det. Betyder det emellertid vger r inte det s mycker att oroa sig ver. Jag har varit med om vrre saker.

/Tomas

Comment

FRA / DRG / GRA

Kanske r lite lngskt....men har det inte en slende likhet med SVEROK?

Comment

FRA / DRG / GRA

Jag har ocks tnkt p det, och rollspel hller vi ju inte direkt p med.

Comment

FRA / DRG / GRA

Inte bara rollspel som ingr i Sverok men end :P

Comment

FRA / DRG / GRA

Dom har ju utvecklats dom senaste ren, men nr dom startades fr ngra r sedan var det nstan uteslutande rollspel som gllde.

Comment

FRA / DRG / GRA

Vi har fortfarande inte kommit fram till ngot namn!!!!!!

Comment

FRA / DRG / GRA

Allts, vi mste komma underfund med ngot. Ett namn r en brjan, men sen tror jag ven att en hemsida kan vara en bra id.

Ifall folk frn andra lnder behver ha tag p ngon frn den Svenska freningen s skulle det underltta. Vi borde kanske ven samla en detaljerad lista p de Svenska robotarna p ett sdant stlle? Typ bilder, teknisk information, lnk till hemsida och liknande kan vara bra information.

Comment

Working...
                                X