Announcement

Collapse
No announcement yet.

Build Diary

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Build Diary

Oj, 5 mm poly vger mycket . Vi hade 3 mm p vr ant och t.o.m den blev fr tung fr att vara laglig . 150 gram gr rysligt fort att komma upp i ...

Comment

Ja jag har inte anvnt ngon som helst vrme nr jag bjt min 1mm polykarb p roboten och det funkar riktigt bra.
      Jag testade vrma en bit med vrmepistolen, denna hade jag skurit en reva i och den brts dr samt att verkar bli mycket
      stelare och mtligare. Har du ett skruvstycke och ngon tng kan du bocka det mesta och f det riktigt bra.

Kul att se hur din robot ser ut nu

Comment

Originally posted by philippos
        kan man kallbocka det? tnkte annars p svetsning(med ldkolv, vldigt starkt) eller hur skulle ni gra?
        Kallbocka r att fredra. Det krvs en del erfarenhet att kunna gra det rtt med ldkolv.

Comment

Gizz, hur gr det med feathern?

Sjlv har man gtt igenom alla delar av roboten fr att hitta var vikten gr t, verkar som chassit och alla de skruvar jag avnder har ngot med saken att gra..

Comment

Hej.
            Tyvrr har den legat p is ett bra tag nu, har inte tagit mig tid till den tyvrr, har visserligen det mesta som behvs.

Har byggt en del p myran, den r p sin fjrde version jsut nu och detta verkar bli den sista, ska bara fixa flippern och sidoskyddet.
            Har infrskaffat mig 1mm titan s ska hitta ett bra stt att kapa och borra i det, men det r grad 2 s det br inte vara ngra strre problem frhoppningsvis

Hur gr det fr din myra d?

Comment

tror att jag mste infrskaffa mig lite mer 1mm polyc. och 0.5 mm titan, annars mste jag bara hitta min pltsax, s borde det komma igng

funderar p om jag ska bygga en till myra eller en fjder..

Comment

Okej det lter bra, ja jag har snart tagit slut p mitt 1mm pc ocks.
                Har bestllt s jag har alla delar till en spinner-myra ocks men tror att fw'n fr hgre prio, kul med ngot lite mer gediget

Comment

Ja d har sugen fr robotar kommit tillbaka igen fr tillfllet iaf!

Har bestllt ett par spnningsregulatorer och skulle titta p firman ifall jag hittade ngra jumprar att ha som removable link, kollade i vr elektronikskrot och vad hittade jag? Jo ett helt kort med jumprar och stift s jag e rtt njd

Har byggt en del p myran som ven ftt namet V4 (version 4) eftersom det r fjrde chassit/ prototypen den r inne p nu, de andra 3 har varit krdugliga men inte
                  hllt mttet riktigt. Har gjort om gjort rtt, ven gjort den enklare men lite effektivare, p bilden ser det ut som den tar ett par minuter att slnga ihop men har spenderat en hel del tid t att testa och prova men framfrallt ngrat mig flera gngen och ndrat konstruktioner om och om igen..

Som ni ser r den bara temporrt ihopmonterad fr visning, ska bja flipperarmen samt montera p en titan-platta till flippern samt fixa skydd p sidorna och krngla in mottagaren samt en BEC till servot.

Comment

Hur mycket vger V4 p bilden?

iAnt har blivit mycket mindre och lgre och chassit av 1mm vikt pc vger hlften s mkt som det frra. S det borde g vgen!

Brjar dock bli lite skeptisk till 4-bar lyftaren.. „r mycket svrare att f plats med den n vad jag trodde..

Comment

Va kul att hra! Du har inga nya bilder p det pgende projektet?

Som den r nu vger den 118g, det r utan mottagare (4g), spnningsregulator ocks ca samma vikt samt 2st sidopaneler i 1mm pc samt en platta 1mm titan p flippern
                      s det br g

Ja jag tnkte 4-bar lyftare ocks men det verkade vara lite vl omstndigt, har haft lite problem med min
                      vanliga flipper ocks men det har blivit gaanska bra nu

Ska bestlla ett batteri, ett fartreglage ocks sen har jag alla delar fr en spinner samt en myra med larvftter, har ven saker p ingng till fjderviktaren
                      men behver ett fartreglage och varken sabertooth 2x25 eller scorpion xxl finns att f tag i fr tillfllet :/

„ven dr blir det ndringar, FW'n ska inte ha en lyftare, det blir en 4wd pusher som ven kan kra upp och ned,
                      nsta FW blir med lyftare eller krossare antagligen.

Comment

Sabertooth 2x25A verkar finnas p technobots: http://www.technobotsonline.com/motor-c ... llers.html

Comment

Ja det verkar den ju faktiskt gra, dock mer n 300kr dyrare n vriga stllen.
                          Robot Marketplace backorder
                          Robotbits backorder
                          Dimension enginering verkar inte heller ha den just nu :/

Comment

Dom hller nog p och byter sortimentet mot den nya Version 2, hll ut ngon vecka till s.

Comment

A sg det, fanns p robotmarketplace nu men den gamla versionen, vntar p v2 istllet

Comment

Ja nu har det varit dtt p robotfronten fr min del igen men det har hnt ngot iaf!

Har 4st hjul samt en sabertooth 2x25 p ingng till fjderviktaren vilket gr att jag har alla vitala delar till den!

P myrviktsfronten har jag bara ldat lite, inte s mycket mer, fick hem larvftter till ena myran, en andra sabertooth 2x5RC till
                                antingen min kommande larfotsprydda pusher eller en spinner.

Ldde ihop en removable link till myran. Vanligt anslutningsstycke till LiPo-paketet samt en jumper fr att bryta strmmen:

Ldde ocks ihop en 6V spnningsregulator till flipperservot, insg att om jag behll 2 ben kvar p regulatorn kunde jag ansluta
                                servot direkt p benen istllet fr att lda dig kablar:

Comment

Working...
                                X