Announcement

Collapse
No announcement yet.

Build Diary

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Build Diary

S d r trden startad s vi lttare har ett stlle att lgga in bilder o.s.v utan att sprida ut det fr mycket i de olika trdarna.

Har gjort en del jobb p myran senaste dagarna nr tid funnits. Har ndrat design och liknande under tidens gng fr jag har ingen
    direkt bestmd ritning jag fljer utan lser det allt eftersom.

Delarna: 2st 50:1 HP motorer, Spectrum AR500 RX, GWS HPX F servo, Sabertooth 2x5RC fartreglage, Kokam 340mAh LiPo, 1mm +4mm polykarbonat

Kket r fr tillfllet en verkstad och ser ut som fan :P

Ska se om jag lyckas lgga in bilderna ocks:

Basplattan:

Sidorna:

Delarna, 4-bar lifterprototypen i aluminium ska dock inte anvndas:

Matbord som verkstad med organiserat kaos:

Halvfrdig sneak peak:

Re: Build Diary

ser ju grymt bra ut!

har ingen bild, men gjorde en cad i sketchup fr att visa hur lngt jag har kommit med min prototyp :P
    [attachment=0:1w8upejd]antweight lool.png[/attachment:1w8upejd]
    Attached Files

Comment

Tackar

Ah en bra brjan, vilka delar kommer du anvnda till den? Och vilket vapen e du ute efter?

Har limmat mina 2 sidosektioner samt mittsektionen med hllare fr vapnet nu med epoxy, hoppas inte jag behver skruva det ocks.
      Ska frska fixa skyddet fr nedre baksida samt hjulen ocks idag och frhoppningsvis kanske testkrt den idag.

Comment

2 bilder till.
        Det r ganska sjukt hur mycket tid det tar att sga och trixa med saker fr att sen se denna bilden och tnka det kunde man sjlv gjort p en kvart:
        Chassit dr man tydligt ser hllaren fr flipperservot, LiPo packet kommer att sitta undertill framfr motorerna:

Nya vs gamla, min gamla myra i 0,5mm makrolon och ngra graupner c141 servos som verkligen vart sla :/

Comment

Blir lite stora bilder men vafan d ser man ju allt slarv

Nu brjar det ta sig!

Bakstycket utklippt och frdigvikt.

Batterihllaren:

Batteriet monterat p undersidan:

Backstycke, batteri, samt all elektronik lst instoppat p sina platser fr att ge en bild av hur roboten kommer se ut.
          Bara flippern kvar att gra samt lda kabel p motorerna och koppla in allt!

Comment

ser hur bra som helst ut ju!

vntar fortfarande p mitt lexan, det borde komma p mndag eller tisdag

Comment

Ja jag ska nog lda motorerna och det och testkra den, mest fr att se att allt funkar samt hur snabb den r med de motorerna och hjulen.

Ja det suger nr man e taggad som fan men vntar p delar :/
              Lgg grna upp bilder allt eftersom hr i trden, hade varit riktigt intressant!

Kommer lgga upp bilder nr jag brjar bygga min nya FW sen ocks, ska bara hitta ett stlla att kpa HDPE / Nylon eller liknande men har ett par adresser jag fick av glasmstaren.

Comment

Ok d vart frsta testkrningen gjord och den var ganska kvick och det kndes riktigt bra faktiskt.
                Det enda jag mrke var att nr jag krde fullt s bakt s snurrade ena motorn snabbare n andra,
                men jag har inte testat alla jumperinstllningarna n.

Nu r det bara flippern som ska byggas sen fr jag se hur mycket hela kalaset vger, har inte vgt den hittills

Comment

Ser bra ut. Jag blir ocks sugen p att bygga en myra...

S hr ser Crude ut fr tillfllet.
                  Attached Files

Comment

Tack, ja det tycker jag du ska gra
                    Ganska snabbt och ltt s vi har en del robotar infr mtena ocks.

Ajd Crude ser riktigt elak ut! Hur ser elektroniken ut och vad har du fr motorer / speedos / batterier?

Comment

Tackar. Jo, det r liksom meningen att den ska bli rtt grym...
                      Till fartreglage fr drivningen har jag ett Sabertooth 2x25A, och till spinnern har
                      jag ett borstlst reglage p 100 A ifrn Above All.

Radiostyrningen r ifrn Spectrum, och till batteri har jag 2 seriekopplade LiPo-accar. ( Totalt 22,2 volt )

Motorerna r fr tillfllet vanliga 545-motorer, men jag har tnkt uppgradera dessa lngre fram.
                      Transmissionen bestr av 16:1 planetvxlar i frsta steget, och drefter kedjor ner till hjulaxlarna.

P bilden r elektroniken inte monterad nnu, men det r meningen att den ska sitta i en lda under plten.

Comment

Okej ja jag gillar sabertoothreglagen, riktigt enkla och smidiga.
                        Ojd lagom med krm hur mnga mAh p de accen?
                        Kr du 18V motorer p den spnningen eller?

Comment

Accarna ligger p 2550 mAh, och tl 48 C.
                          Vet inte om storleken kommer att rcka, men det lr vl visa sig antar jag...

Spnningen till motorerna ska enligt papperet vara upp till 15 volt, men
                          jag hade tnkt kra med de accar jag har.
                          Det borde inte vara ngot problem att kra dem p 22,2....hoppas jag...

Comment

2550mAh lter vldigt lite fr en spinner. Jag har NIMH celler p ca. 4500mAh vilket jag fick som rekommendation att det var precis lagom.

„r vldigt sugen p att bygga, men det r svrt med endast en studentlya p 10m2 och lngt ifrn en verkstad :P

Comment

Hehe jo kan tnka mig det.
                              „r ocks sugen p att skaffa mig plasten jag behver fr att bygga min men r kluven p vilket vapen jag ska ha, har en elektrisk kolv p 750N och en p 400N bda 24v men tror det kan bli lite trixit att f dem effektiva och inom vikten d jag fr tillfllet bara har ngra SLA batterier.

Vad kostar HDPE/Nylon eller liknande per kvadratmeter i ca 15-19mm tjocklek? Ett ungefr bara ifall ngon kpt nt sdant

Comment

Working...
                              X