Announcement

Collapse
No announcement yet.

Då har man kommit igång!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: D har man kommit igng!

[attachment=0:3r9ypshn]CIMG1255.JPG[/attachment:3r9ypshn]glmde bilden...
    Attached Files

Comment

Det ser ju riktigt bra ut
      Kpte Spektrumen innan samt en sortimentlda, har brjat organisera alla prylarna nu.
      Kan knappt brga mig till motorerna och fartreglaget kommer.
      Kan leka med det jag har frvisso

Comment

japp men som sagt, den r lite tung s det blir helt ny design hrnst

var fick du tag p ditt lexan/polykarbonat i 1mm tjocklek? jag letar verallt

Comment

Jag har en glasmstare precis ver gatan. kpte en 500x500mm bit, kostade 125kr eller nt s det e inga strre summor.
          Leta efter nrmsta glasmstare, de kanske inte har det hemma men kan ta hem. Dom har priser och liknande ocks.
          Har 0,5mm macrolon som r samma men ytbehandlat fr repor eller nt. byggde frsta myran i det men som chassi tyckte jag det var lite fr tunnt.
          Men andra sidan var den inte stabilt byggd heller :P

Comment

Hade tur idag!
            Hittade en snderslagen kundvagn av den typen som r liten och helt gjord i plast.
            Det enda som vart kvar var underdelen med hjulen och den var dessutom knckt men jag inspekterade hjulen och
            de var liknande dom gra plasthjulen med mrkgrtt gummi p colson wheels s jag slaktade den p hjul
            och fick drigenom 3st 100mm hjul och nr jag fick av kullagret r dr ett hl p ca 31mm i mitten.

Den andra trevliga saken vart att jag fick tillverkat en gratis 21mm aluminium axel jag sen kan gra hubbar av till hjulen
            s jag fint och bra fr fast dem p mina skruvdragarmotorer till FW'n

S hll gonen ppna fr trasiga sdana vagnar!

Edit. sg precis att min order p sakerna till min Ant str som completed nu s hoppas det dimper ner ett litet paket med posten snart!

Comment

jag har ntligen hittat lite lexan/pc!

jag kollade med en lokal glasmstare, och javisst de hade lexan(vilken veraskning-.-')! t.o.m s kunde man be dem att skra ut delar exakt efter vilka mtt man nskade! :P

imorgon blir det till att klippa ut basplattan till iAnt.

Comment

Va bra!
                Ja dom brukar ha lite hemma, mest 4-5mm verkar det som.
                Och ja som du sger de brukar skra ut till en ocks och ta hem om man behver.
                Sen brukar de kunna undvara lite spillbitar ocks, dr jag bodde innan lyckades jag
                till min frvning f en ca 60x40cm lexanbit i 4mm tjocklek, den blev basen till frsta
                FW'n. Men han vart nog lite trtt p att jag tittade in flera ggr och undrade om mitt
                makrolon hade kommit :P

Comment

Har ngon en koll p vilken borr jag ska anvnda fr att sedan gnga med 3/8-24 UNF (gngan p skruvdragarmotorernas axel ut frn vxellda).
                  Hittar bara vilken storlek i tum men vilken r nrmst rknat p millimeter?

Comment

Jag skulle gissa p 8,5 mm...

Comment

Tack, Ja det verkar vara den generella uppfattningen, fr kra p det och se hur det gr

Vart precis nere och hmtade mina motorer och speedo till myran, ska bara fixa lite smskruvar och sen kommer jag bygga!

Comment

vad bra! :P

jag ska ocks brja bygga s snart mitt lexan kmr :wink:

Comment

Lter riktigt bra!
                          „r fortfarande lite kluven p vapen s fr se exakt vad det blir.

Tnkte skapa en trd typ som Build diary s man kan slnga in lite bilder ocks och ha den som en samlad trd fr alla
                          svenska pgende projekt.
                          S kan ven folk frn vriga vrlden titta in i-och-med det engelska namnet.

Comment

det var en vldigt bra ide tycker jag!

Comment

Nu r det shr att min trsljdslrare sg p robotwars frra veckan och han blev intresserad av att gra en fjder nsta termin ihop med mig!
                              Vi tyckte bda att den borde vara en fjderkopia av Tornado (allts en pusher). Allts behver man hitta sdana stlbalkar. Var kan man hitta sdana och vilken tjocklek ska de ha?

Comment

jrnhandlar / mekaniska verkstder. Det borde g bra med 20*20*1m eller 25*25*1mm. Det r dock ganska tungt.
                                Minns nr vi va ute efter sdana balkar s p ett stlle kostade det 25kr metern eller s s det vart inga strre summor

Comment

Working...
                                X