If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
Det ser ju riktigt bra ut
Kpte Spektrumen innan samt en sortimentlda, har brjat organisera alla prylarna nu.
Kan knappt brga mig till motorerna och fartreglaget kommer.
Kan leka med det jag har frvisso
Jag har en glasmstare precis ver gatan. kpte en 500x500mm bit, kostade 125kr eller nt s det e inga strre summor.
Leta efter nrmsta glasmstare, de kanske inte har det hemma men kan ta hem. Dom har priser och liknande ocks.
Har 0,5mm macrolon som r samma men ytbehandlat fr repor eller nt. byggde frsta myran i det men som chassi tyckte jag det var lite fr tunnt.
Men andra sidan var den inte stabilt byggd heller :P
Hade tur idag!
Hittade en snderslagen kundvagn av den typen som r liten och helt gjord i plast.
Det enda som vart kvar var underdelen med hjulen och den var dessutom knckt men jag inspekterade hjulen och
de var liknande dom gra plasthjulen med mrkgrtt gummi p colson wheels s jag slaktade den p hjul
och fick drigenom 3st 100mm hjul och nr jag fick av kullagret r dr ett hl p ca 31mm i mitten.
Den andra trevliga saken vart att jag fick tillverkat en gratis 21mm aluminium axel jag sen kan gra hubbar av till hjulen
s jag fint och bra fr fast dem p mina skruvdragarmotorer till FW'n
S hll gonen ppna fr trasiga sdana vagnar!
Edit. sg precis att min order p sakerna till min Ant str som completed nu s hoppas det dimper ner ett litet paket med posten snart!
jag kollade med en lokal glasmstare, och javisst de hade lexan(vilken veraskning-.-')! t.o.m s kunde man be dem att skra ut delar exakt efter vilka mtt man nskade! :P
imorgon blir det till att klippa ut basplattan till iAnt.
Va bra!
Ja dom brukar ha lite hemma, mest 4-5mm verkar det som.
Och ja som du sger de brukar skra ut till en ocks och ta hem om man behver.
Sen brukar de kunna undvara lite spillbitar ocks, dr jag bodde innan lyckades jag
till min frvning f en ca 60x40cm lexanbit i 4mm tjocklek, den blev basen till frsta
FW'n. Men han vart nog lite trtt p att jag tittade in flera ggr och undrade om mitt
makrolon hade kommit :P
Har ngon en koll p vilken borr jag ska anvnda fr att sedan gnga med 3/8-24 UNF (gngan p skruvdragarmotorernas axel ut frn vxellda).
Hittar bara vilken storlek i tum men vilken r nrmst rknat p millimeter?
Lter riktigt bra!
„r fortfarande lite kluven p vapen s fr se exakt vad det blir.
Tnkte skapa en trd typ som Build diary s man kan slnga in lite bilder ocks och ha den som en samlad trd fr alla
svenska pgende projekt.
S kan ven folk frn vriga vrlden titta in i-och-med det engelska namnet.
Nu r det shr att min trsljdslrare sg p robotwars frra veckan och han blev intresserad av att gra en fjder nsta termin ihop med mig!
Vi tyckte bda att den borde vara en fjderkopia av Tornado (allts en pusher). Allts behver man hitta sdana stlbalkar. Var kan man hitta sdana och vilken tjocklek ska de ha?
jrnhandlar / mekaniska verkstder. Det borde g bra med 20*20*1m eller 25*25*1mm. Det r dock ganska tungt.
Minns nr vi va ute efter sdana balkar s p ett stlle kostade det 25kr metern eller s s det vart inga strre summor
Comment