Announcement

Collapse
No announcement yet.

Då har man kommit igång!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: D har man kommit igng!

jaa, jag trodde ocks det var fr tungt nr jag sg baby hells sidor p 6mm lexan :shock:

gr du en heavy? najs! vilka motorer r du ute efter? kan sga till om jag ser ngra isf :wink:

Comment

Det jag helst vill ha r de gamla Bosch GLA 750 motorerna. Den modell som gr lika bra t bda hllen. Tydligen r de ganska bra specade fr min Sidewinder fartkontroll .

Jag har ftt ett pris frn de svenska importrerna men det r rtt hgt samt att det r en bestllningstid p nrmare 3 mnader :shock: .

Jag har slngt ut en frga p sljforumet hr s fr vi se hur det gr.

Comment

okej hoppas du hittar ngra :wink:

frresten, hller team bovik fortfarande p? tnkte tipsa dem att bygga en SUB i fjdervikt skulle varit hur hftigt som helst :shock:

Comment

Team Bovik har tyvrr lagt kretskorten och lexanet bakom sig, senast jag hrde s trnade de Cirkusstunt.

Comment

Nej, det r en fjder jag hller p med. Tnkte att jag ville ha en robot i
            behndigt reseformat, med tanke p att jag bor en bit bort...

Vad r det fr typ av Heavy du planerar att bygga, Swedemac?

Comment

He he...stora planer...frhoppningsvis s kan de uppfyllas ocks. Det r vl framfr allt vapnet som blir spektakulrt hoppas jag. Ska anvnda samma kolv som den ni sg i –rebro sist men modifiera sjlva klmanordningen lite. Kommer vl ta sin lilla tid att bygga men siktar helt p att ha den frdig till i sommar.
              Vore fint att ha lite 3D-Cad kunskaper men det fr nog g nd...orkar inte stta mig in i Solid Works .

Comment

Va kul att lsa vad som hnt den senaste tiden.
                Har inte varit hrinne p ett bra tag men sg robotwars idag och blev fruktansvrt sugen p att ta upp robotbyggandet igen.
                Har numera tillgng till en mindre verkstad p jobb med svets, pelarborr och annat gott s kan inte klaga p brist p utrymme.
                Har ven tillgng till de flesta verktyg.

P FW-fronten funderar jag p ifall man skulle ta och bestlla hem frdiga hjul och motorfsten fr att gra det hela lite enklare och snabbare
                samt frska f tag i lite aluminium eller liknande nr pengar finnes. Har lyckats f tag i nnu en elektrisk kolv som r starkare n frra och drivs p 24v
                s det r ju lovande.

Min myra fungerade men vart sl s en ny version kunde livat upp lite.

Min FW vart krduglig men r nog egentligen mer av en plattform fr framtida vapentestning d den r fr tung och otymplig att f till fr tvlande.

Har kvar min skysport 4 sndare ,en micromottagare, sabertooth 2*10RC, litet fartreglage med BEC samt lipoacc + en hel del blyaccar och en ny laddare.
                S det r egentligen motorer och fartreglage till myran samt motorfsten och eventuellt nya hjul till FW. Har kvar en hel del 0,5mm macrolon och en del olika tjocka lexanbitar.

Lste lite om det ni skrivit till ants att anvnda motorer med vxlar samt fartreglage till dessa, tnkte frga ifall ni har ngra sidor att rekommendera?
                Vilken sida kunde man bestlla motorhllare och hjul till skruvdragarmotorerna?

Comment

Har nu bestllt ett Sabertooth 2x5RC fartreglage samt ett gng motorer s jag kan bygga en ny bttre myra
                  Hller ven p att leta HDPE eller nylon/ polypropelen eller liknande fr mitt kommande FW projekt.
                  Kanske bygger en prototyp i MDF d jag har lite liggande i hyffsad tjocklek.

Fick ven 2 hyffsade skivor 4mm polycarbonat frn glasmstaren till FW'n idag

Comment

http://www.directplasticsonline.co.uk/ har mnga olika plaster! (dock inte polykarb..?)
                    vad roligt med fler ants i sverige! vilken sorts ant ska det va?

Comment

Ja denna gngen kommer den vara mer genomtnkt och bttre byggd och lite planerad ocks kanske
                      Ska kpa en Spectrum DX5e tror jag, kostar 990 p Hobbex och dr ingr en micromottagare p 7-8g.

Det kommer bli en flipper men vill frska fixa en 4-bar flipper som t.ex Biohazard frn battlebots.
                      Ska bli intressant

Har idag fixat en skiva 1mm polykarb samt kommit verens med min lokala glasmstare att jag kan f hans polykarb spillbitar,
                      kommer vara mest runt 4-5mm tjocka och de jag har ftt hittills r ca 40-60cm lnga och 15-20cm breda s hyffsade bitar,
                      iallafall tillrckligt fr lite skydd p min kommande FW

Philippos du har mjligtvis inga stora bilder p din Ant? Alltid lika kul att se innanmtet och ven den frdiga

Comment

Vad tror ni om denna motor som spinner till en myra? Sg p en sida att den r p 6200rpm vid 8v ca.
                        Undrar eftersom jag har fartreglaget liggande som de rekommenderar till den.
                        Vad str kv fr i beskrivningen?

http://www2.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=145

Comment

vet inte vad kv str fr men har hrt att denna motorn ska vara bra: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=301

har frskt ladda upp strre bild men mitt redigerings program krnglar lite :wink:

Comment

[attachment=0:16mpdqz9]antweight2.jpg[/attachment:16mpdqz9]hr kommer en strre bild den var s stor som man fick :wink:
                            Attached Files

Comment

P din lnk str det att kv r varv per volt verkar det som.
                              Ah dr sarr den, riktigt schysst robot ju, du har ingen p innanmtet?

Ska sticka och infrskaffa mig en spectrum dx5e nu, vntar fortfarande p delarna frn england sen jvlar ska det byggas!

Comment

hr kommer en bild p innanmtet, ska snart gra en ny design, denna vger 300 gram

Comment

Working...
                                X