Announcement

Collapse
No announcement yet.

Featherweight och Heavyweght

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Featherweight och Heavyweght

jag mailade nra butiker om dom hadde inne ngon Graupner MC-10. testade nyss rullstols motorerna funkade prima

Comment

Hrligt att motorerna funkar....

Danny: Jag tror inte p de reglagen, har fr mig att jag har hrt att de r dliga, framfrallt med tanke p priset. Tror mycket mer p den annonsen du la ut, fast det hade kanske varit bttre att lgga den under wanted...

Comment

oj, ska gra det istllet! tack fr att du s det jo jag hrde med klagoml p 4QD´s reglage men mnga andra r ju svindyra! tnkte lgga ut max 2K p fartreglage till 2 motorer!

Comment

Erik, vad du behver frga efter r specifikt en MC-10 fr 40 MHz-bandet. Det r n s lnge lite ovanligt att det efterfrgas i Sverige, s risken finns att priset du fr gller fr ex.v. en 35 MHz-sndare.

/Tomas

Comment

Lt mig frklara, det r inget fel p 4QD och deras fartreglage, men deras responstid kan lmna ngot att nska inom robot vrlden.

VTX r helt enkelt en nyare variant av deras knda NCC (dock r den nstan identisk). Uni r en kontroller du absolut inte ska ha. Den har blivit testad inom Robot Wars innan utan strre framgng.

Sen tror jag dessutom att den inte har ngon back, vilket stller till en hel del problem.

Comment

kul-fakta: har hittat en komplett Hydralpump med en motor p 2.2 kw + en flktmotor fr totalt 50 kr !!! Har inte testat pumpen nnu, den kanske r brnnd men har ju iallafall kvar sjlva pumpdelen

Comment

Ganska bra pris mste jag sja! Vad r det fr motor som fljde med? Gr den att anvnda eller r den fr vxelstrm?

Comment

Ok men skulle VTX modellerna vara att fredra d?
                  P tal om pumpar, jag har hrt att typ alla Citroen´er har hydraulpumpar och cylindrar som stller in hjden p bilen nr man startar den eller nt snt, vrt att kolla kanske?

Comment

Dom r verdrivet stora fr s sm robotar, ett par Electronize skulle bli mycket bttre.

Sen r det inte bara Citro«n som anvnder sdant, det r vanligt frekommande i mnga bilar. Motorn och pumpen kanske kan anvndas till annat, men inte det andra.

Comment

Jo men om man har sdana reglage kan man ju anvnda de till en MW och s, vxa sig i dem helt enkelt.

Comment

Sjlvklart, har du rd med dom s r dom bttre n ett par Electronize. Var dock noga med att inte kpa 12V versionen.

Comment

N precis emn jag fr se vad som hnder, n r det tid kvar men om andra har tips p lmpliga reglage (2st fr max 2000kr) s sg grna till!

Comment

kan bara meddela att motorn var totalt utbrnnd, med sjlva pumpdelen sparar jag

Comment

motorn VAR p 24 volt

Comment

Men finns det inte ngon verkstad som dom kan fixa en brnd motor.....eller r en brnd helt dd?

Comment

Working...
                                X