Announcement

Collapse
No announcement yet.

Featherweight och Heavyweght

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Featherweight och Heavyweght

Jag vill hra allas sikter om larvband, om dom r bra eller helt kassa att ha. Har ni tips s r det lika vlkommet som sarkastiska kommentarer....
    Data: Larvbandena r gjorda av plast och lnkarnas bredd r 3,5 cm och lngden r 8,5 cm.
    Hade tnkt att stta dit gummi som Suicidal Tendencies anvnde i serie 4.

Comment

Tja...plast kanske funkar...om det hller.
      Annars r vl den gemensamma nmnaren fr larvband att det blir en tung konstruktion, som tar vikt frn vriga delar...

Comment

Fr er som vill kpa fartreglage. Nu har dom brjat slja IBC i England, s det kommer vara mnga begangnade Electronize till salu.

Det kan vara smart att hlla gonen ppna!

Comment

vad fr slaks kablar r bst att anvnda?

Comment

Det beror p vad du har fr motorer. Jag vet att det inte var svaret du ville hra, men ge oss lite mer information s ska vi nog kunna hjlpa dig.

Comment

typ sdana som finns att kpa p en vanlig mack, frga dom hur mycket strm kabeln r gjord fr och kp den.
              eller kolla i biltemas katalog p sid: 25 i 2004,s katalog dr str det tjocklek i mm2 och strmmen som kabeln tl dock har dom bara kabel som tl 34 A men det finns grvre p macken.
              max strmmen i kabeln kan dubbleras om det bara r i ca 10 sekunder, det r upp till dej om du vill kra med fr tunna kablar som brinner upp.
              nr jag byggde min lttviktare s rkade jag kortsluta en kabel p 2.5 mm2 med ett 12 volts 7.2 A blybatteri och och den vart lite varm.

Comment

D fick du en inbyggd gldlampa!

Comment

Jag har testkrt mitt styrsystem fr motorerna...fungerar faktiskt bra. Inga strningar, trots att motorerna inte har ngra kondensatorer eller liknande, och trots att elektroniken matas frn huvudbatteriet.

„r det skadligt fr en motor att kras i en riktning och sedan slngas om i full back direkt?

Comment

Det kan vara problem att byta frn max fram till back fr snabbt. Beroende p motor, batterier, fartreglage mm s kan man (delvis) avmagnetisera permanentmagneterna i motorn. D snks det maximala momentet man kan ta ut ur dem. Vissa typer av magneter r ven knsliga fr hga temperaturer.

Ha Kul
                    STB

Comment

aj, d...hoppas de har verlevt...

Comment

hmm......dom har ndrat i reglerna att man ska ha lampa som visar att man har strm roboten, vart kan man f tag p snna?

Comment

Elfa kanske? Beror vl lite p vilka strmmar den ska klara...

Comment

Det ndrade dom fr ngra mnader sedan. Men det r en LED du mste ha, inte en lampa.

Comment

Nja, tror knappast det r en LED man mste ha utan snarare en lampa med en viss frg, rd fr aktiv robot. Men ngonslags indikering p att roboten r aktiv mste finnas samt helst en lampa (eller LED ) som indikerar om failsafe r aktiverad.

Comment

Jag r ganska sker p att det diskuterades att det var just en LED man var tvungen att ha. Fr dom hller aningen bttre i strid.

Men en indikering fr om failsafe r aktiverat r bara en uppmaning, allts en rekommendation.

Comment

Working...
                                X