If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
bilden vest p sidan r en s kallad H brygga och till det gr det t fyra (4) reler per motor och motorn fs att rotera bde medurs och moturs s att du kan svnga med hjlp av tv motorer
Tja...man kan ju konstra till det, men i alla normala rel-fall s kr du enligt den andra bilden p den sidan....att frska med den tredje bilden, eller ngon mekanisk fartkontroll, r (enligt min mening) att be om problem.
Detta krver dock att relet har vxlande kontakter. Detta r vanligt p mindre reler, men mer ovanligt p strre. Christian, kan 30A vara lagom?
Som svar p Jonas frga, om jag inte minns helt fel s var motorerna p typ 200W vid deras uppgivna spnning, s teoretiskt stt skulle 10A vara lagom. Men det vore dock aningen riskabelt!
Sen vet jag att Biltema sljer SPCO reler fr 25 kronor styck (men ven om dom klarar 40A s har dom 12V som drivspnning). Men dom r s pass billiga, s du kan ju alltid testa med dom.
Allts, 30A var inget frslag, utan snarare en frga till Christian (eller ngon med erfarenhet om rullstolsmotorer)....och den dr utrkningen sger s lite att den inte r meningsfull.
Men, jag kan hlla med om en sak: Stick till biltema, eller liknande, och handla ngra ca 40A vxlande reler. Frga hr igen om du behver hjlp att koppla in dem.
„r det ngot hr som vet vart men kan f tag p en V-rem (Har ingen bilskrot i nrheten) som man kan koppla frn en motor till en yxa, detta r fr att inte motorn ska stalla och brinna upp.
Comment