Announcement

Collapse
No announcement yet.

Featherweight och Heavyweght

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Featherweight och Heavyweght

Jobbat lite mera p designen. Se min profil.
    Funderar p att infrskaffa en CO2 flaska i kevlar men har inte hittat ngot som passar n.

N, jobbar inte med 3D CAD p jobbet. Bara hemma.

Comment

s funkar det att styra spinnern med ett servo ungefr som en h-brygga?? har fr mig jag har sett det p andra robotar men jag tycker det inte lter som ett allt fr skert system

Comment

Det gr att styra en spinner med ett rel, det finns frdiga moduler som r redo att kopplas in p en ledig kanal p mottagaren.

Du kopplar den som en h brygga fast servot styr bara ett rel.

Har du ett rel med vxlande kontakter s gr den att koppla s att nr relet sls av s kortsluts motorn och det hela fungerar som en broms, ELLER koppla in ett motstnd p 4-10 watt och 0.5-10 ohm om du vill frhindra att relet kan skadas (brnnas) vid bromsningen d motorstrmmen blir hg under ca 2 sekunder

Comment

tnkte lgga en rapport om min kommande HW(blir nog mer som en MW) men iallafall s r det enda jag behver fr att f en fungerande test robot r nya batterier och 2st kedjehjul cirka 30-40 kuggar kanske nn som har ngra till salu? kan lgga in ngra bilder hur lngt jag kommit hittils p roboten imorrn. Men om jag kommer va med i en tvling med den s kommer den nog falla ihop i det skicket det r i nu

Comment

ser lovande ut trots den suddiga bilden

Comment

Hller med, ser vldans tuff ut.

Comment

hehe om ni tnker p bilden p min profil s r det en bild av min gamla FW

Comment

Sorry fr dom f uppdateringarna _
                  Hr kommder det:
                  http://i3.photobucket.com/albums/y89...75.jpgOmdesign

Comment

ser bra ut! men fr min fw gr det inte s bra blir tvungen att ndra designen ganska grovt fr dom vxelldorna jag skulle anvnda hll p att g snder hela tiden och tillslut trttnade jag p att laga dom hela tiden, s det fr bli skruvdragar vxlar istllet:sad:

Comment

Jag tog isr mina motorer hromdagen, d de brjade gra otcka ljud ifrn sig, och jag antog att det var en eller tv trasiga vxelldor.
                      Nr jag hade tagit isr motorn och kollar s upptcker jag att de vxlar i plast eller i metall inte r frstrda. Efter en stunds konversation med ngon mer erfarhen med Skruvdragar motorer s kom vi fram till att det var motor hllaren (Som trycker p kulorna i vxelldan) hade slppt och drfr lg motorerna i lgsta vxeln, vilket resulterade i att roboten inte kunde ka framt.

S nu kommer jag anvnda mig av dessa till den nya versionen av http://i3.photobucket.com/albums/y89...3.jpgAccident.

Comment

Fina bilder..
                        Vilket program anvnder du?

Comment

SolidWorks
                          Vldigt bra program och enkelt att anvnda.

Comment

Kanske en dum frga...men r inte det programmet en aning kostsamt??

Comment

Premium versionen ligger p ca. 4000 Amerikanska dollar, medans Student versionen r p bara ca. 100 dollar.

Hurvida jag fick tag p programet r min ensak. Jag kanske fick en kopia genom ett fretag, eller kanske jag verkligen kpte en egen?

Comment

He he he, ja gissa ..... jag fick min version 2008 p annat stt

Comment

Working...