Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ants

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ants

Har tnkt snart bygga min myra (wow) men ahr ett problem jsut nu, mina serveon fr bara kras p max 4,8v o jag har ett 7,2v Lipo acc ajg ska anvnda, jag ahr inte moddat servona ens o inte sett dem innan s ajg vet ej om de gr att modda. „r det ngon som vet var man kan kpa nn ntt liten spnningsregulator / hur man gr en sjlv eller har ngot annat tips?

Comment

• Ants

Vad r det fr servon?

Om du vill lda lite sjlv s finns spnningsregulatorn TS7805CI p Elfa art.nr. 73-000-16

Datablad finns p Elfa http://www.elfa.se/pdf/73/730/07300016.pdfhttp://www.elfa.se/pdf/73/730/07300016.pdf

koppla enl sid 1.
      Det r mjligt att det fungerar utan kondensatorer. Annars freslr jag
      Elfa art.nr. 65-505-29 och 65-505-60

Comment

• Ants

Allts....antingen ska du ha ngon form av motor (typ spinner eller liknande), eller ska du bara ha servos.

Om du ska ha en motor s skaffar du lmpligen ett fartreglege med inbyggd regulator. Om inte br du kanske vlja antingen ett batteri med lmplig spnning fr dina servos eller servon som pallar spnningen p ditt batteri. Annars brnner du ondig effekt.

Comment

• Ants

Tack fr svaren. S jag behver kpa 1 regulator och 2 kondeansatorer, en av varje typ och lda ihop som de gjort lngst ner till hger p sida 1? Isfall vilken kondensator tror ni passar bst?

Jag ska anvnda servo till drift och vapen.

Servona r av mrket ACE R/C ,s str det iaf p paketen. Produkten har benmning: C1016.

Comment

• Ants

Ah, d mste det vara Graupner, va?

Comment

• Ants

Danny: Jag freslog tv kondensatorer i frra inlgget.

–ppna ett servo och kolla om kugghulet p utaxeln r 360 grader. Jag tror inte det och i s fall kan du inte anvnda det till hjuldrift.

I min profil finns en ny bild p SUB bygget. P Lrdag r det AWS.

Comment

• Ants

Stiligt Bovik!

Hoppas Ni (+ Joacim sklart) fr det roligt p AWS.

Comment

• Ants

fin fint

bygger sjlv en ant nu av en mini radiostyrdbil som jag ftt. gr den mest fr skojs skull.

Comment

• Ants

Oj, jag redigerade inlgget men glmde kolla om det :sad:
                    Ok ett nytt frsk: En av var kondensator + den spnningsregulator du freslog ska ldas som p sidan 1 = passande spnningsregulator fr min myra?
                    Ska ppna servot nn gng under veckan, har haft fullt upp hittills under helgen.

Comment

• Ants

Nr du har ppnat det, s skicka mej en bild p hur det ser ut inuti, fr jag tror jag vet hur man ska fixa sna servon, fr jag har haft mycket Graupner servon sjlv

Comment

• Ants

Erik: Tnker p Team Final Solutions Antonov som r byggd p en leksak. Den blev svrt strd av andra sndare och hade alldeles fr stor svngradie.

Danny: Ja.

Comment

• Ants

fin fint

bygger sjlv en ant nu av en mini radiostyrdbil som jag ftt. gr den mest fr skojs skull. Om han vill ha skoj s ska han f det

Comment

• Ants

har inte tnkt att tvla direkt fr motorerna r pytte sm kolla min profil dessutom s blir det inte bilstyrning.

Comment

• Ants

Aha, snna dr 250 kr radiobil som batterierna tar slut efter 1-2 minuter, och studsar bara till och stannar om den kr p ngot?
                              D kanske du akn bygga en fleaweight, vger 75g, om inte mindre. Fast, om du ska f ngon styrka i den s kanske du kan gra en worm gear

ar ocks haft en sn, satte dit plexi skivor p sidorna och krde runt, hade en mini robot (anser jag *blink* )

Comment

• Ants

Nu drar jag ivg till flygplatsen och vntar p Johan och Mikael. Som ni kanske vet s ska vi till England och tvla Igen

Nu har Flippt!´s flipper arm blivit frbttrad och mycket mindre hastighet p robot fr att kunna kontrollera den. Den kan ocks vnda sej frn alla hll

Buddy r en ny ant hos mej, och trodde inte att det skulle bli en Entrant rip-off

Vi hrs p sndag, fr nu ska jag g och kpa godis som ska rcka hela helgen

Comment

Working...
                                X