Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ants

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ants

Har nu ett problem:
    Kan en micro mottagare klara 8.4V eller brinner den upp? Den krs redan p 7.2V, allts redan ver grnsen (4.8V-6V)

Comment

• Ants

behvs inte, kollade och fick se att den klarade sej

Comment

• Ants

http://i3.photobucket.com/albums/y89/Flippt/CIMG1213.jpghttp://i3.photobucket.com/albums/y89...t/CIMG1213.jpg
        den nya Flippt brjar ta form

Comment

• Ants

Men vart r allt folk!? Det r ju lite mer n tv mnader kvar till SMM 2005!!!

Datumet ser ut att bli Lrdagen 13 agusti!
          („r det problem fr ngon s sg till)

Niklas, r du fortfarande med?

Johan Rosander och Markus Vadsten, ni behver vl bara plocka ihop Spinner, eller kommer den f ett nytt namn?

Danny, r du med i leken ocks?

Anton, du har vl inte glmt?

Och till den strsta nyheten hittils! Jag har lyckats f in Finnlndare till tvlingen! (JH-Q, och kanske ngon mer.)
          (Dom har dock ftt tilltelse att passa i en 5 tum cub.)

„r det ngon jag har glmt!?

Comment

• Ants

om det inte blir ngot annat mte i r kan jag tnka mig att slnga ihop en enkel ant och va med

Comment

• Ants

Har bestllt delar till en ant nu med mycket hjlp av joacim s nu blir det bara att bygga

Comment

• Ants

Har bestllt delar till en ant nu med mycket hjlp av joacim s nu blir det bara att bygga

Comment

• Ants

Kanske skulle vara bra om man skrev upp reglerna
                  Reglerna vi kommer anvnda r V3.0

http://www.robotwars101.org/ants/rules30.htmhttp://www.robotwars101.org/ants/rules30.htm

Vi kommer dock at tnja lite p regel 2)x. angende vikt och storleks grnsen

Ni som vill vara med kan skriva det hr, s noterar jag det.

Jag ser att Erik vill komma
                  Team Bovik frmodar jag.
                  Sen hrde jag Anton sga att han ville men kanske inte kan.
                  JH-Q (eller vad nu heter p riktigt)sger att han kan tnka sej komma.
                  „r det ngon mer?

Comment

• Ants

Jag kommer grna om jag kan.
                    Kan nog slnga ihop Spinner lite snabbt och ta med mig ngra robot-klenoder fr beskdan.

Markus vet jag inte om han kan/vill. „r en bit att ka fr honom s...

Om det skulle vara s att jag r i Karlskoga s kan ngon/ngra sova hoss mig tror jag.

Comment

• Ants

Hrligt att du r med Johan

Just det, Team Bovik, kan ni ta med eran arena? fr annars har vi inget att fightas p....

En frfrgan till. „r det ngon som ger en DV kamera? Tnkte filma allt och skicka ut en DVD till alla tvlande.
                      Och det kommer bli fina priser till vinnaren

Comment

• Ants

Jag kan komma med kamera och filma

och det kommer bli fina priser till vinnaren
                        lter lockande

Comment

• Ants

bara en ide: skulle vi som har verblivna delar inte kunna ta med dom och nn typ av loppis ?

Comment

• Ants

„sch, klart att jag kommer . Frhoppningsvis kan jag ven hjlpa Johan att knpa ihop Spinner s att den fungerar lite bttre n frra gngan. (Det vill sga...kan frstra lite mer ).

P.S. Jag har ju en schysst kamera som dock ibland fr fr sig att spka lite (knycklar ihop bandet) men fr det mesta fungerar den bra .

Comment

• Ants

Vi kommer och tar med arenan.

Comment

• Ants

„r tillbaka frn AWS 17!
                                Fr Flippt! gick det jttebra genom ca. fyra matcher och tv fr Buddy. Andrew Hibberd hade byggt en robot t mej som kallades Tink, en enkel kilformad med 1mm titanium fram p den, men nr jag krde den s upptckte jag att ena drivningen var konstig, troligen ett kugghjul som hade frlorat ngon tand. Trots detta s kom Tink p 4:de plats

Comment

Working...