Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ants

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ants

Nu r vi tillbaka frn AWS16.

Det var ingen uppvrmning. SUB kom under alla motstndare och vann AWS16. Vacuum fungerade bra och hade en verlgsen knuffkraft. Den kom 2:a. I finalen lyckades SUB kila sig under Vacuum s att den efter en stund tappade suget. EntrAnt kte ut i sin tredje match d vi frlorade mot Flippt!.

En ny arena med plant golv och en-mot-en-matcher var troligen till vr frdel.

Comment

• Ants

Bra jobbat!

Jag mste sga att det verkkligen lter som en total svensk dominans. Bra att den finns ngonstans i robotvrlden. :wink:

/Tomas

Comment

• Ants

Grrr...vi har en europeisk mstare men ingen direkt info om roboten :sad:.
        He he, skojar bara Team Bovik. SUB verkar vara en mycket uppskattad robot p AWS16 och det vore kul att f lite mtt p den...ultra low sger ju en del men inte allt .

Vacuum kvarstr dock som min absoluta favorit ngonsin, trots att den bara kom 2:a . Helt unik och fantastisk design. Alla kan bygga en flipper/spinner/pusher mer eller mindre bra men Vacuum r det nog f som kan terskapa utan rejlt industrispionage, he he.

Grattis ocks till Joakim och Flippt! som verkar ha klarat sig bra. Tyvrr finns ingen resultatlista nnu s vi vet ju inte var den hamnade.

Comment

• Ants

Tack.
          SUB mtt:
          B: 14cm L:10cm H:24mm

Vi har hoppats p att Vacuum skulle vinna enda sedan introduktionen i AWS 13 men den har haft problem hela tiden. S nr vi ntligen fr den att fungera s stjl SUB ovntat showen. Vad som helst kan hnda i robotkamp.

Websidor om AWS16 och SUB kommer.

Comment

• Ants

Nu finns det AWS 16 resultat p
            http://antweight.co.uk/http://antweight.co.uk/

Comment

• Ants

Jag lade in en ny bild p vra myror i profilen.
              Ser ni krigsskadorna? Rivmrken fram p Vacuum frn MutANT. Hack i dcket p SUB frn ANTicyclone.

Comment

• Ants

Hehe, gillar den dr posn dom har

Comment

• Ants

Efter AWS 16 s knde jag ett behov.......att anordna SMM 2005!

Det bsta datumet verkar vara Augusti-September, fr d har alla kommit tillbaka frn semester. Och det ger er ca. 5 mnader att bygga ihop och tnka igenom!

Lokalen kan jag sga direkt att det kommer vara i –rebro, men jag kan ge er mer information om ni kan ge mej mer information om hur mnga det r som kommer att tvla.

Lista ver dom Tvlande som jag kan komma p:
                  Team Bovik - Entrant, Vacuum, SUB
                  Team JAG - Flippt!, Buddy
                  Team Bad Teeth - Spinner (?)
                  Min polare - ? (han ska frska f ned den till 150 gram frst)
                  Team Spirit Forge - Sparc (?)

.......som jag ser det r det alldeles fr f robotar fr att det ska ngot bra. Sg till om jag har missat ngon. Jag kommer att gra s att dom som vger kanske fr mycket/inte passar kuben ska tilltas, men allt fr mycket.

Fr dom som tnker …h, jag vill s grna bygga en antweight, men har varken har pengar/kunskap Titta omkring p internet hur man gr en simpel antweight, eller maila antingen mej eller Johan.

Kom igen nu! Ska vi lta Entrant vara Svensk mstare i ett och halft r? Inte jag

Comment

• Ants

Hur gr det fr Danny?

Comment

• Ants

Som jag har hrt frn honom s har han brjat igng med World Of Warcraft, och jag chattade med honom fr ngon dag sen, s hade han inte ens ppnat servona, och hur lnge sedan var det som han sa at han skulle gra det?

Comment

• Ants

Hehe ja jag har legat p latsidan i ja ett par r :/

Comment

• Ants

Kan bli som s att jag dyker upp med ntt bidrag. Kanske bara blir en pusher, vad vet jag. Men jag ska frska. Har mtt dligt de senaste tv mnaderna pga av en tjej, s de har inte blivit s mycke gjort med just nnting. Men som sagt s ska jag frska fixa ihop ntt i alla fall. Fr se vad det blir.

Comment

• Ants

Allts,det r frivilligt att komma. Om det r s att du inte kan/orkar/vill, s behver du inte komma.
                            Det r ganka lngt att ka fr dej, fr endast ngra timmars fight.
                            Vilka personer kan tnka sej tvla? Jag vill helst kunna se hur mnga som kan komma fr att bedma om vi kan f plats med alla mnniskor

Fr se om jag kommer behva anvnda Team Boviks arena, eller om jag bygger min egen. Fr se efter somamrn (sommarjobb) Har alltid gillat sexkantiga arenor, och i AWS 16 s var det en simple och snygg arena (sexkantig, ja) *dreglar*

Comment

• Ants

Klart jag kommer om jag har mjlighet! Ntt skrot ska jag vl kunna fixa ihop som ni fr spa p!

Comment

• Ants

Thats the Spirit!

Men tnk s hr ocks, det r BARA 5 mnader kvar!

Har pratat med ngra, och jag tror jag fr fram den hr listan:

Team Jag: Flippt!, Buddy symbol>:new:
                                Team Bovik: Vacuum, Entrant
                                (SMM 04 champion), SUB (AWS 16 Champion)
                                Team Bad Teeth: Spinner
                                Min Polare
                                (han har lovat): Klumpen (nuvarande namn p den )
                                Team Devastating Devices (Danny, frmodligen inte, men kanske end ): ?
                                Niklas: Sparc (?)

Och sist men inte minst, ett sista frsk att locka mer folk:
                                Christian, om du ser detta, kan du frga Anton, om han kanske skulle kunna tnka sej? Jag tvlade mot honom i Alingss.

Jonas Lindn, har du kanske en liten robotgld kvar ngonstans i dej fr att kunna bygga ihop en?
                                Det skulle verkligen betyda ngot om ngon av er kunde komma, oavsett om ni har en anvancerad eller enkel antweight.

Comment

Working...