Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ants

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ants

Jag rstar fr: Down under / Down below ^^

Comment

• Ants

varfr inte Plano? Betyder platt p spanska

Vad fr program anvnder ni till skisserna?

Comment

• Ants

3D Studio MAX

Comment

• Ants

„r ni skra p att den inte stegrar nr den gasar? Annars tar man ju lite overhead film eller nt styft och lgger det bakp roboten, fast d kan det bli problem med at den ska vara liksidig

Comment

• Ants

Om den stegrar s r det troligen en frga om fr klibbiga dck. Det kanske gr att fixa genom att flytta fram tyngdpunkten i s fall.

Comment

• Ants

Nu r det ett helt r sen Entrant vart krnad till Svensk Antweight Mstare i „lvkarleby. „r det inte dags fr ett SMM II? Eller ska vi vnta till –rebro mtet i maj? Isfall, ska vi ta en helt annan plats (bli inte ledsen Niklas) s alla frn Gteborg, Stockholm, Gvle, och alla dom som ligger dr imellan kan komma? –rebro r ju ett gott exempel , kan skert f ngra frn mina trakter att bygga ants. Vad tycker ni?

Comment

• Ants

Vi tycker att det skall vara minst tre fungerande ants frn olika lag fr att det ska vara intressant att deltaga i ett SMM 2005.

Comment

• Ants

S, hur mnga r det som har fungerande ants?
                  Team Bovik har ju tv (kanske tre), och ni kan kanske bidra med arena?
                  Team Bad Teeth har ju Spinner, och Megant , inte sant?
                  Team SpiritForge bygger p Sparc om jag inte minns fel? Problemet fr honom r att det blir lngt att ka.
                  Team J.A.G med Flippt!
                  Jonas Lindn, har du fortfarande kvar din Ant(delar)?
                  Jag kanske kan peppa en av mina vnner i stan att bygga, s har vi nog en till i tvlingen.

Behver fler sikter!!
                  Jag r s sugen p att organisera SMM 2005

Comment

• Ants

Har kommit p att ett SMM 2005, s kommer det bara finnas tid mellan feburari och Maj, s April blir det, men det blir fr tajt om det ska vara en Robottrff i Maj. I hst, vad sgs om det?

Hade velat organisera och utse Sveriges antweight mstare 2005

Comment

• Ants

Det ska helst ha hnt ngot nytt med deltagande myror mellan Svenska tvlingar. Det r bra om vi kan ha SMM vintertid s att de Svenska tvlingarna blir jmt frdelade i tid. Denna mnad eller December kanske?

I min profil kann ni se hur lngt vi har kommit med myrprojektet. En vy frn 3D-skissen finns inlagd som jmfrelse. Dcken r gjutna av Biltemas textilvrdsrulle smlt och blandat med kolpulver. Dom har mindre diameter n flgarna fr att dom skall krngas p. Det r oskert om dcken kommer att anvndas d dom blev fulla med blsor och luktar illa. Efter att bilden togs s monterade vi elektroniken provisoriskt och provkrde fr frsta gngen vilket gick bra. Det blir vr snabbaste myra hittills men den kndes inte fr snabb.

Comment

• Ants

Om vi ska frska fixa en tvling den hr mnaden, tror jag inte mnga kommer att komma. En annan tanke var att vi som ker till England i feburari inte fr det s stressigt mellan AWS och SMM. Men en tanke dock r att man kan ta det i sista mars eller andra april (dock inte frsta, hehe) Men just nu verkar alla vara borta p jullovet, s nr dom kommer tillbaka, s kanske vi fr mer respons.

Vart fick ni tag p mer textilvrds rulle? I dom affrerna nra mej s r alla slutslda och erstta med en textilvrds rulle med papper.
                        Om det skulle vara s s tror jag det finns svart frgad Dycem, fast dom kostar....

Comment

• Ants

Roboten ser verkligen kompackt ut, fr du rum med mottagare och acc till den + servon ?

Comment

• Ants

Jag ska sga dej Mats, inget r omjligt fr Team Bovik! „ven om det ser kompakt ut s kommer det funka, fr jag knner dom

Comment

• Ants

Joacim: Textilvrdsrullen kpte vi i Agusti p Biltema Stockholm (Botkyrka). Jag hller p och jmfr Dycem distributrer. Slvhftande Dycem verkar bara finnas i bltt och gult.

Mats: Ett av syftena med 3D-skissen r att se att allt fr rum. Det finns inga servon. Motorer, vxlar och acc r mer eller mindre monterade som bilden visar.

Comment

• Ants

Nu har vi bestmt att den nya anten ska heta SUB.

De senaste veckorna har vi dock inte arbetat p SUB utan p Vaccum. Det strsta problemet under AWS15 var att insugsventilerna lckte viket gjorde att den sg dligt. Det r tgrdat nu och Vacuum kan kra bde med och utan sug. Den kan ocks terf suget sjlv om den skulle tappa det, tex nr den kr ver en stor skada i golvet. En sak r vi dock inte helt njda med, nr dcken blir dammiga s slirar dom vid sug. Vi fr se om vi hinner lsa det till AWS16.

Comment

Working...
                                X