If this is your first visit, be sure to check out the FAQ. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. Please email info@fightingrobots.co.uk if you have any questions.
„r ni skra p att den inte stegrar nr den gasar? Annars tar man ju lite overhead film eller nt styft och lgger det bakp roboten, fast d kan det bli problem med at den ska vara liksidig
Nu r det ett helt r sen Entrant vart krnad till Svensk Antweight Mstare i „lvkarleby. „r det inte dags fr ett SMM II? Eller ska vi vnta till –rebro mtet i maj? Isfall, ska vi ta en helt annan plats (bli inte ledsen Niklas) s alla frn Gteborg, Stockholm, Gvle, och alla dom som ligger dr imellan kan komma? –rebro r ju ett gott exempel , kan skert f ngra frn mina trakter att bygga ants. Vad tycker ni?
S, hur mnga r det som har fungerande ants?
Team Bovik har ju tv (kanske tre), och ni kan kanske bidra med arena?
Team Bad Teeth har ju Spinner, och Megant , inte sant?
Team SpiritForge bygger p Sparc om jag inte minns fel? Problemet fr honom r att det blir lngt att ka.
Team J.A.G med Flippt!
Jonas Lindn, har du fortfarande kvar din Ant(delar)?
Jag kanske kan peppa en av mina vnner i stan att bygga, s har vi nog en till i tvlingen.
Behver fler sikter!!
Jag r s sugen p att organisera SMM 2005
Har kommit p att ett SMM 2005, s kommer det bara finnas tid mellan feburari och Maj, s April blir det, men det blir fr tajt om det ska vara en Robottrff i Maj. I hst, vad sgs om det?
Hade velat organisera och utse Sveriges antweight mstare 2005
Det ska helst ha hnt ngot nytt med deltagande myror mellan Svenska tvlingar. Det r bra om vi kan ha SMM vintertid s att de Svenska tvlingarna blir jmt frdelade i tid. Denna mnad eller December kanske?
I min profil kann ni se hur lngt vi har kommit med myrprojektet. En vy frn 3D-skissen finns inlagd som jmfrelse. Dcken r gjutna av Biltemas textilvrdsrulle smlt och blandat med kolpulver. Dom har mindre diameter n flgarna fr att dom skall krngas p. Det r oskert om dcken kommer att anvndas d dom blev fulla med blsor och luktar illa. Efter att bilden togs s monterade vi elektroniken provisoriskt och provkrde fr frsta gngen vilket gick bra. Det blir vr snabbaste myra hittills men den kndes inte fr snabb.
Om vi ska frska fixa en tvling den hr mnaden, tror jag inte mnga kommer att komma. En annan tanke var att vi som ker till England i feburari inte fr det s stressigt mellan AWS och SMM. Men en tanke dock r att man kan ta det i sista mars eller andra april (dock inte frsta, hehe) Men just nu verkar alla vara borta p jullovet, s nr dom kommer tillbaka, s kanske vi fr mer respons.
Vart fick ni tag p mer textilvrds rulle? I dom affrerna nra mej s r alla slutslda och erstta med en textilvrds rulle med papper.
Om det skulle vara s s tror jag det finns svart frgad Dycem, fast dom kostar....
Joacim: Textilvrdsrullen kpte vi i Agusti p Biltema Stockholm (Botkyrka). Jag hller p och jmfr Dycem distributrer. Slvhftande Dycem verkar bara finnas i bltt och gult.
Mats: Ett av syftena med 3D-skissen r att se att allt fr rum. Det finns inga servon. Motorer, vxlar och acc r mer eller mindre monterade som bilden visar.
De senaste veckorna har vi dock inte arbetat p SUB utan p Vaccum. Det strsta problemet under AWS15 var att insugsventilerna lckte viket gjorde att den sg dligt. Det r tgrdat nu och Vacuum kan kra bde med och utan sug. Den kan ocks terf suget sjlv om den skulle tappa det, tex nr den kr ver en stor skada i golvet. En sak r vi dock inte helt njda med, nr dcken blir dammiga s slirar dom vid sug. Vi fr se om vi hinner lsa det till AWS16.
Comment