Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmte 2006

Nr det gller myror s freslr jag alla mter alla en mot en men vi tar bort alla matcher mellan myror i samma lag.

4 st FWs alla mter alla en mot en ger 10 matcher
    5 st FWs alla mter alla en mot en ger 15 matcher

Det kan bli regn. Vi har ett partytlt 3x3m (Biltema 26-3241) ska vi ta med det? Funderar p att kpa en billig presenning och ett rep ocks kan vara bra att ha.

Vi frsker vara dr kl 09.00

Comment

• Robotmte 2006

Hmmm
      Totalt s borde vi f ca. 6 st ants, vilket ger 11 matcher, om jag inte har fel.

Ta med tltet ifall det skulle bli dligt vder, man kan aldrig vara nog frsiktig. Har ni plats i bilen fr det?

Comment

• Robotmte 2006

har dliga nyheter:sad: jag kanske inte kan tvla med fw:n jag hll p att testa den nr det brjade ryka jttemycket frn en motor sen s nu funkar den inte alls ska frska att f igng den kanske kan byta ut motorn ska frska att f igng roboten igen om jag s fr jobba hela natten men om jag inte fr igng den s tar jag nog inte med den alls till katrineholm fr det blir bara jobbigt tycker jag anten kommer jag ta med mej iallafall och tvla med. nu ska jag iallafall ut och brja jobba p den fr verkligen hoppas att jag fr ihop den men kan nog inte hlla p hur lnge som helst eftersom jag mste ka kl 5 p morgonen fr att hinna fram i tid till katrineholm.

Comment

• Robotmte 2006

fick inte igng fw:n:sad: tog bort motorn och frskte f igng den och fick det tillslut men d brja det ryka en massa s jag frskte byta ut motorn men d passade inte drevet p den motorn till vxeln :sad: och jag plockade isr roboten ganska mycket s jag orkar inte lgga ner flera timmar p att plocka ihop en robot och ta med bara fr att visa upp dessutom s har jag jobb kvar p ant:en s jag tar inte med mig el diablo till katrineholm men ta iallafall med mig ant:en och tvlar med. knns riktigt surt nu att en motor gr snder dan innan tvling iofs s var motorn den enda som var begangnad p roboten:sad:

Comment

• Robotmte 2006

Lite uppdatering frn mej

Har lyckats ftt igng Accident nu, verkar funka fint.

Kommer bara ta med mej en antweight, d skadorna p Desire vart fr mycket fr att kunna fixa p en sn kort tid. Bara Flippt! kommer som ant.

Erik, borde det inte funka med tv drivhjul d, och lter dom tv andra var rullhjul? Kanske lite fr sent att gra det nu...

Comment

• Robotmte 2006

tnkte ett tag att gra det men jag hadde s mycket jobb kvar p ant:en kvar s jag trodde att jag inte skulle hinna det skulle jag inte ha gjort heller fr nu r kl 02:14 och jag hller fortfarande p och bygger p ant:en

Comment

• Robotmte 2006

Fy tusan va bra Robot Mte , eller vad sger ni?

Comment

• Robotmte 2006

jo var riktigt roligt var roligt att det var s mnga intresserade ocks som kom fram och frgade en del tog inte s mnga kort p mtet men hr r dom jag tog iallafall http://www.geocities.com/teamekk/robotmote06http://www.geocities.com/teamekk/robotmote06

Comment

• Robotmte 2006

Jag r njd. Kul att Kanonkulan fick ngon att kmpa mot till slut. Mats, hller du koll p om det blir ngot i Katrineholmsbaldet? Hur mnga informationsblad och visitkort delade vi ut?

Nu finns en ofrdig sida om mtet.
                    http://www.bovik.homeip.nethttp://www.bovik.homeip.net
                    Sg till om ni vill ndra ngot.

Kanske ni som har kompletterande bilder och filmer kan lgga upp det ngonstans fr mej att lgga p vran sida? Fram fr allt saknar jag tidiga myrmatcher, och bilder p robotar p plats. Erik, kan jag lgga dina bilder p vr hemsida?

Vad heter Markus myra, Eriks myra, Mats FW och Mrtens HW?

Har Mats ngot lagnamn?

Comment

• Robotmte 2006

sjlvklart kan ni ta dom och min ant heter som frra ret bara eltorro

Comment

• Robotmte 2006

Har en .zip fil med alla myrvikts fighter, och tv bilder. „r ca. 108mb stor. Ska jag skicka dom eller lgga upp dom p ngot webbhotell?

Comment

• Robotmte 2006

E-maila den till Mikael: mikael@bovik.homeip.net

Comment

• Robotmte 2006

Tack Mats och Jocke fr ett bra jobb att fixa till trffen. Tror de flesta hade kul och det ger alltid lite extra inspiration att bygga efter en trff .

Min glappa ant hette SLUG (Slow And UGly)

Comment

• Robotmte 2006

Jag tror jag vet vad som gjorde att Accident slutade fungera:

Mottgar accet tog slut (bara 300mAh), det vill sga, ingen strm till servokortena i fartreglaget. Ska bara kpa en 1100mAh acc snart. och d kan jag visa upp p skolan
                              Ska fixa dckena d ocks, fr se vad det blir fr lsning.

Mrten, vad hnde med alla bilder som du tog?

(Message edited by flippt on August 14, 2006)

Comment

• Robotmte 2006

Johan, har ni ftt mina filer? Var tvungen att dela upp dom i tv delar, annars s gick det inte att skicka dom.

Comment

Working...
                                X