Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2006

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmte 2006

Vad sgs om att stlla en stng i ett hrn av FW arenan. Den robot som vidrr stngen har frlorat. Ungefr som en grop fast det passar bttre i en liten arena.

Comment

• Robotmte 2006

Lter lite komplicerat. Det kommer vl kanske sm vggar upp, beror p om Mats hinner/orkar/kan. D kan man ta bort en vgg och ha det som grop. (man har ingen publik p den platsen)

Comment

• Robotmte 2006

Skulle kunna ha nn form av hinderbana dr fart inte spelar nn roll, utan KONTROLL minuspong fr vltning av hinder, fotboll mm

Comment

• Robotmte 2006

Jag fick fr mig att det skulle vara rcke runt FW arenan. Utan rcke blir mitt frra inlgg rtt obegripligt. Det vore vldigt bra med rcke dock.

Comment

• Robotmte 2006

hehe, d frstr jag dej Johan, vart lite fundersam ocks :P

Comment

• Robotmte 2006

Vad/nr ska vi ha som mtesplats d? Alla kanske inte hittar till vrat stlle.

Uppdatering av Robot lista:

Accident, FW, 40,735Mhz
              Flippt, Ant, 40,375Mhz
              Desire, Ant (gende), 40,665Mhz

Buddy, flea, uteblir fr denna gng, har inte tid med den.

Skulle helst vilja ha alla Team namn med alla tvlande robotar, s jag vet hur mnga diplom som kommer behvas.

Team Bovik: Hur ska vi gra med SMM? D ni har majoritet med Ants, att ni lter andra kra ngon, eller att nn fr st ver detta SMM?

Comment

• Robotmte 2006

kommer en liten update frn mej jag kommer med en ant som kommer vara vldigt lik eltorro p smm frra ret hoppas att f ihop den i tid tror servot kommer p posten imorrn s jag hinner f ihop den ocks s klart el diablo fw:n den kommer kanske inte funka jtte bra s frvnta er inte fr mycket men den kan i alla fall tvla

och jag kan inte filma p den hr trffen som frra ret iofs s har jag inte kunnat ladda upp filmen p datan n men iallafall s r kameran snder s det gr inte att filma alls

Comment

• Robotmte 2006

Jocke: Pratar du om max tre rullande eller? Vi kan lta ngon annan kra en av vra myror.

Mats: Hur gr det med arean? Tidigare skrev du om pallar till vggar. Det lt som en bra ide.

Comment

• Robotmte 2006

Jag skulle uppskatta om ngon av er som bor i Katrineholm och tagit p er lite av ansvaret fr hela kalaset skulle villja maila mig sitt telefonummer, (min mail syns i profilen), utifall att man kr vilse eller s..

Comment

• Robotmte 2006

Det r bara jag som bor i Katrineholm, Joacim bor dock i nrheten, –rebro och han har varigt hr en gng p besk och spanat in platsen dr vi ska vara.

Arenan r klar att montera ihop p platsen dr vi ska vara, ville att nn/ngra skulle komma tidigare fr att hjlpa till med att hmta och montera ihop arenan, den handlar om 10 minuters resa fr att hmta den och ett 10 minutersbesk till ett byggvaruhus fr att hmta golvet.
                      Joacim har dock sgottsom lovat att komma och hjlpa till.

karta:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite =1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3a TextBoxWhere=katrineholm%2Bstortorget&StreetNumber Id=101015366http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...hite=1a1b&UCSB %3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhe re=katrineholm+stortorget&Stre etNumberId=101015366

ser ni ett stort inhgnat omrde med fontn och ett stort tlt s har ni kommigt rtt.

Det finns en korvkiosk, dr samlas vi mellan kl 09.00- 12.00

Mitt telefon nummer r: 073 731 34 05 (comviq)

Comment

• Robotmte 2006

Ngot som vi verkligen saknat nr vi har krt med Rawbot i officiella sammanhang, r ett flygblad. Det hade varit vldigt bra att kunna stta ngot i hnderna p folk som r intresserade.
                        Jag vill drfr varmt rekommendera att ni gr en enkel lapp. Det viktigaste r att det finns ngon form av kontaktinformation, t.ex. adressen till det hr forumet. Grna ven adresserna till alla vra web-sidor och en lnk till reglerna.
                        Fr att fylla ut utrymmet skulle man kunna ha en tabell med vilka viktklasser som finns.

Ha Kul
                        STB

Comment

• Robotmte 2006

Jag kommer det r 100% klart..men mer oskert om jag fr nn robot med mig :sad:.

Nr jag skulle testa de nya fartkontrollerna frn Electronize s brjade det ryka kraftigt ur den ena :sad:. Det verkar som om ett vanligt motstnd inte riktigt pallade fr 18 volt. Jag provade nmligen med 9 volt och 12 volt och d gr det bra...men motorerna gr seeeegt .

Motorerna gr utan problem att kra direkt frn 18 volt batteriet men inte via fartkontrollen allts...suck... jag fr vl kpa ett 12 volt batteri och kra tillflligt iaf under trffen.

Ant: om allt klaffar till 100% s har jag Spinner version 2 med mig. Men jag kommer f jobba hela natten med den .

Jag ska frska dyka upp s tidigt som mjligt till Katrineholm men det beror lite p hur mycket tid jag behver fr att knpa ihop robotarna p torsdagkvllen/natten.

Hres och synes.

Comment

• Robotmte 2006

-Stefan- Det r redan gjort, skrev robotmte 2006 och 2 bilder p robotar +lnk till forumet Har ven gjort visitkort 50 st p datorn frra veckan, fr se dom p trffen...

Comment

• Robotmte 2006

Johan: Jo, max 3 rullande ants, och p nt stt att gra ett bra system. Blir knockout bra, eller ska vi ta double knockout? D betyder det att alla fr 2 matcher minimum.

Hur Mnga FWs kommer d? Och om alla mter alla i den, hur mnga matcher blir det?

Comment

• Robotmte 2006

min fw kommer ju iallafall
                                men det var en annan sak jag tnkte p om hur vi ska mrka vertyg och radion osv. tnkte att jag ska iallafall mrka mina vertyg med en bit gul eltejp p kanske inte det bsta men det r ju iallafall bra att kunna urskilja sina vertyg mot andras s man vet att man fr med sig rtt saker hem sen

Comment

Working...
                                X