Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2005

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Robotmöte 2005

Hej!

Team Final Solutions har uttryckt intresse fr att arrangera nsta rs mte, vilket i s fall skulle innebra att det kommer att hllas i –rebro. Inga detaljer r spikade n och det r gott om tid till dess. Vi kommer naturligtvis att ha med arenan oavsett var i Sverige.

Vi i Team Ground Control har ven haft funderingar p om inte en helg i maj skulle vara en bttre tidpunkt fr vrt mte. Augusti verkar ju rtt populrt fr de stora engelska arrangemangen, vilket gr att det kan komma vldigt nra in p vrt eget. Skulle vi ha vrt mte i maj fr man ett bra tillflle att testa roboten, och sedan ett par mnader p sig fr reparationer och frbttringar. „r vi p stllen med tak som Ruddalens skrinnarhall r det bara utomhus temperaturen som kan stra oss.

Vad tycker ni?

/Tomas

Robotmte 2005

Helfrckt, d slipper jag ka s lngt
    Visst, ett bra alternativ r ju som sagt liknande skrinnarhallen, med tanke p att vdret kan skifta tvrtimot som man vill :sad:.
    Men d undrar jag, kommer det bli ett mte med publik eller slutet sllskap? Det r bst att veta nu s man inte personligen stter upp skyltar *host*

Comment

Robotmte 2005

Vi kommer att arragera detta endast om det kommer minst 4 (grna fler) tungviktare.

Vi har fr avsikt att hitta en plats liknande Ruddalens skrinnarbana hr i –rebro.
      Ingen kan ju frneka att det r praktiskt med tak och tillgng till eluttag.

Tanken r att det ska bli ett publikt evenemang med fokus p riktiga fighter och ett hyfsat hgt tempo p programmet. Vi har spnat om lite mera show n frut med t.ex ljus, rk och musik. Vi vill ocks ha en utomstende person som skter presenterandet av dom tvlande (typ som craig).

Exakt hur mycket reklam vi ska gra och hur mycket publik vi vill ha vet vi inte n, men som sagt r det ju ganska lng tid kvar.

Jag tycker att det r fr tidigt att brja spekulera om ett datum n. Vi fr helt enkelt se hur mnga frdiga robotar det finns framt sommaren.

Vad tycker ni om detta. Synpukter?

Team Final Solution

Comment

Robotmte 2005

Det lter i stort mycket bra. Riktiga fighter vill vi definitivt ha mer av. Fr att det skall fungera utan att behva allt fr mnga andra grenar, behvs sannolikt fler n fyra tungviktare.

En extern presentatr r helt klart en bra id, eftersom den personen d helt kan gna sig t publiken utan att distraheras av reparationer mm. Jag vill dock vara noga med att pongtera en sak: INTE SVULLO!

Vad gller arrangemanget i helhet s skall vi nog vara lite frsiktiga med kostnaderna, s att de inte springer ivg fr mycket. Det r trots allt vi robotrer som skall st fr dem, och s lnge vi inte r s mnga r det bra om de kan hllas p en ngorlunda rimlig niv.

Vad gller tidpunkten r det som sagt gott om tid. Om arrangemanget skall hllas i maj eller kanske brjan av juni (typ direkt efter skolavslutningen), br vi nog ha bestmt det senast i ngon gng i mars. Det r alltid bra med en god framfrhllning. Framfr allt nr man bygger robotar, fr det tar mer tid n man tror.

/Tomas

Comment

Robotmte 2005

Det r alltid bra med en god framfrhllning. Framfr allt nr man bygger robotar, fr det tar mer tid n man tror.

Nhe?! Sjer du?!

Comment

Robotmte 2005

Vad gr ni ifall det bara kommer tv eller tre tungviktare, plus ngra andra viktklasser, samt 4 eller fem myrorviktare? (vi fr vl inte glmma bort dom ) Kommer ni stlla in eller kommer ni bara att dra in p ljus, rk, etc.?

Comment

Robotmte 2005

Jag kanske kommer med robot fast d fr jag brja bygga igen, fr jag slutade nu nr jag brjade i skolan.

Comment

Robotmte 2005

–rebro lter som en bra id¨ tycker jag, det r iallafall nrmare n gteborg s att man eventuellt kan komma.
                vore det inte en bra id¨ att ha rs mtena p olika stllen varje r s att fler kan trffas ?

Comment

Robotmte 2005

Om det bara blir Rawbot och vi och eventuellt en HW till igen s finner jag ingen ide att ordna ett mte. Jag menar bara att alla har ju redan sett Rawbot och Silverbullet puckla p varandra.

Dessutom att det bara skulle komma 2-3 tungviktare tycker jag verkar osannolikt. Det r ju flera stycken som r nstan frdiga.
                  Vi vill gra detta till ngot bra och vi hoppas att mnga inte slar till utan bygger s mycket dom kan.

Givetvis ska vi hlla ner p kostnaderna (vi har inte heller obegrnsat med pengar). Vad betrffar ljus,rk och musik s kostar det inget fr Magnus har allt detta till sitt frfogande.

Fr att frhindra att deltagarna ndrar sig och droppar av i sista sekunden s har vi pratat om att ha en anmlningsavgift i frskott. Inga stora summor givetvis men nd s att folk tnker sig fr lite innan men bara inte dyker upp.

Vad gller myrvikt s vill vi givetvis att s mnga som mjligt kommer (det gller givetvis alla andra viktklasser ocks) och hoppas att Team Bovik kan ta med sin fina antarena.

PS. Det blir inte Svullo. Vi har hittat en annan pratkvarn. DS

Synpunkter?

Team Final Solution

Comment

Robotmte 2005

Bra att ni inte ens tnker p svullo...han suger s fett.....

Jag har inget emot att betala en avgift i frvg, dock lr det inte hindra mig frn att inte komma, om jag inte har nt att komma med....

Comment

Robotmte 2005

hur mycket kommer avgiften va p??

obs!!!
                      om jag kommer, kommer jag med en FW inte HW som jag har sagt tidigare.

Comment

Robotmte 2005

Hrligt hrrni!
                        Och vart i –rebro kommer det hllas d?
                        Ass, det hr kommer ju bli kanon! Bara synd att tv4 eller ngon annan kanal inte r intresserade av att komma och titta......

Comment

Robotmte 2005

–rebro lter helt absurt bra fr oss i Team Bad Teeth. Det r mycket nrmare fr mig frn Stockholm (dr vr krklara HW-robot finns) och s kan vi alla bo i Johans lgenhet i Karlskoga ...han pluggar ju dr nu. Det innebr ocks att ven om tvlingen kommer att ske i maj nr skolan ej r slut s kan Johan ocks vara med...men det kanske inte passar andra skolbarn s bra?

Att f ihop 4 eller fler HW:n borde inte vara ngot strre problem nu tycker jag. Det finns ju redan s mnga frdiga, eller iaf nstan frdiga. Hoppas bara att alla kan komma...

Angende eventuell anmlningsavgift tycker jag personligen att det r lite trist att vi ska behva anvnda oss av snt. Jag hller helt och fullt med att anmlan borde vara relativt bindande p ngot sett i alla fall. Frra Gteborgsmtet blev ju lite rumphugget som jag frstr det nr det var s f robotar medverkande och ett liknande bortfall br vi undvika i framtiden om mjligt.
                          Vi (Team Bad Teeth) tar p oss en hel del av ansvaret men fr vr del gllde det att f ihop roboten till vrldsmsterskapet dit vi var anmlda fr dyra pengar.

Som nmns hr ovan ocks s tar det ofta MYCKET lngre tid att f ihop en fungerande robot n vad man frst tror :sad:.

Comment

Robotmte 2005

Det dr med anmlningsagift var bara en tanke (inget bestmt) frn oss fr att s lngt det gr undvika ett upprepande av trffen i gteborg i sommras. Det var ju fler n Team Bad Teeth som uteblev.

Joakim: Vi har inte letat efter ngon plats n men vi tror inte det r ett s stort problem. (Ganska gott om tid till det).

Jag tycker att alla ska lgga mest energi p att frdigstlla sina robotar s kommer resten att lsa sig.

Team Final Solution

Comment

Robotmte 2005

Lter mycket bra med –rebro .

Att komma dit r noproblema fr mig men Markus och jag behver bygga lite mer p roboten. Sedan mste vi testa vapnet innan mtet. Br iaf. inte bli fr-stressigt.

Vet ej hur mnga frutom Markus som fr plats i mitt lilla rum dock .

Comment

Working...
                              X