Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robotmöte 2005

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Robotmte 2005

kan man inte ha ett Demotition Derby med typ uttjnta saker som datorldor, radioapparater (Stora) mm som vi kan visa vra krafter p och spara p robotarna.
    kanske kra med en hinderbana typ som p robotica.
    och robotpulling.

Comment

Robotmte 2005

Och det r hr som Mitrhil kommer in Att visa deras vapen utan att frstra andra robotar.

Dckinsamling har ju prvats och kan vara lyckat.

Slalom (eller hinderbana) har ocks gjorts, och tls att upprepa

Traktorpulling, nja....det blir svrt med s f robotar, och Om Rawbot tar bort PVC plasten p hjulena s vinner den enkelt. Blir mer intressant ifall det r fler robotar som tvlar i respektive viktklass.

Pay-to-drive, kan kombineras med hinderbanan. Vad hade Team Ground Control fr pris under Alingss?

ngra svar och frslag, ngot mer?

Comment

Robotmte 2005

Om jag Markus och Petter (jag har inte pratat personligen med dem nnu men frutstter att de r med p det hela) gr lite research kan vi skert f till ett mte i Gvle eller Sandviken.

S fr att summera idr och frsag och frutsttningar.

Gteborg: Team GroundControl och Scrambled Eggs.
        –rebro: Team Final Solution
        Gvle/Sandviken: Jag och Markus och Petter.

Arena r fr mig fortfarande ett stort frgetecken.

Show elements: Hr har vi ju skrapat s mnga frslag att jag inte orkar skriva allt.

Sponsorer; Frslag p var man br leta efter sponsorer:
        Lokala verkstadsfretag och jrnhandlar och skrotgrdar etc fr prylar som behvs fr de olika tvlingarna och aktiviteterna.

Lokala RC klubbar fr reklamspridning samt kanske lokaler/parkeringsplatser eller dylikt.

Lokalt anknytna storfretag, SKF, VOLVO, Sandvik ABB De borde ltt kunna sknka en prispng eller s (som sjlvklart dmjukt sknks vidare till en blivande frening).

Boende och garageplats fr robotar:
        Eftersom det frmodligen krver s pass mycket tid i form av frberedelser och dylikt s mste vi nog lsa boende och robotlagring fr en hel del lag p respektive platser.
        Hotell och campingplatser lr vara ganska ltt att f tag p. Personligen kan jag erbjuda garageplats och ett antal gstrum samt stor fin grsmattecamping.

„r det ngot jag missat?

Om vi satsar stort och lgger ner lite energi samt planerar riktigt noga och fr till 4HW s borde vi kunna f till en riktig toppen sommar. Att offra tre helger under sommaren och ngra dagars planering innan sommaren borde vl vara vrt en ordentlig uppstart av det Svenska organiserade kamprobotandet.

(liten morot) Det r ju inte omjligt att gr jv**gt bra och blir riktigt populrt och ger oss mjlighet att om ngot r eller s tjna pengar p showerena ..

Comment

Robotmte 2005

„r det inte bra om –rebro blir lyckat drst frst? Eller r det en plan B du tnker p?

Comment

Robotmte 2005

Jag bara spottar ider, men det r nog riktigt att vi br hlla ett mte frst och utvrdera om det sedan r vrt att hlla fler mten samma ssong.

Team Final Solution, vad hade ni fr planer och tankar kring eventuellt mte i –rebro, frutom kravet p 4HWs? Datum, events, arena, sponsring etc?

Comment

Robotmte 2005

Vilken dag kommer detta hnda!?!

Ska skicka ivg anmlning p mina myror och fjderviktare.

Det vore bra om man fick mer detaljer p vad som hnder, vad man ska skicka in (frekvens, viktklass, vapen), och nr allting borde vara klart. Har ens Team Final Solution ngon koll p lget?

Comment

Robotmte 2005

Anmlde Mithril igr till Anders och hller med om att det vore kul med en liten uppdatering om/nr/hur/var det blir i r.
                Glmde anmla ant:en (Spinner) men den kommer frhoppningsvis med den ox .

Comment

Robotmte 2005

Mrten, du har ett mail frn mig som du inte besvarat. Skickades den 24 april .

Comment

Robotmte 2005

r det ngot bestmt nr och var det ska hllas?? Dessutom sknker jag en data som vi kan ha snder

Comment

Robotmte 2005

Om det inte hrs av snart vilket datum det kommer vara s blir jag lite osker och kanske inte kommer att ka iallfall, ven om jag bor s nra. En deadline r ju en kick som stter igng dom flesta robotbyggarna.......och d menar jag mej sjlv

Comment

Robotmte 2005

Kommer det bli ngot robotmte eller!?!

Comment

Robotmte 2005

Frutsatt att vi kommer f ihop vr robot, vilket jag r sker p att vi fr, s kommer vi i allafall villja f lite livematch-erfarenhet.

S om inte annat s kommer vi att arangera ngot hgst inofficellt sparring-mte hr i Gvle-Sandviken trakterna ngra veckor innan Europamsterskapen. Men om jag inte fr hjlp att arrangera s blir det endast ett sparringmte fr HWs p ngon parkeringsplats ngonstans utan arena och s vidare. Ingen officiell tvling med andra ord.

Jag kommer komma tillbaka angende detta om ngra veckor. Kommentera grna mitt frslag.

Comment

Robotmte 2005

Har flera datum under sommarlovet som jag r upptagen p:
                            11 Juni, plus ngra helger till. S jag skulle vilja att arrangrerna bortser dessa datum.
                            Jag r intresserad av vilket robot mte, tvling eller ej.

Jag bor nu –rebro och har nog ganska nra dr Anders Strm jobbar, kanske ska ta en titt in dit :wink:

Comment

Robotmte 2005

Mmm...Joacim, det vore kanske bra att kolla med Anders hur lget r egentligen...de verkar ju inte vara verdrivet entusiastiska iaf :sad:.

Mrtens frslag lter vl rtt kul annars och jag (och Mithril) stller iaf upp om jag har mjlighet. Jag kan nstan lova att Johan kan ocks...annars slpar jag med honom nd .

Comment

Robotmte 2005

Kanske han blir lite mer engageradom fyra styckna HW Team sger att dom ska komma!
                                Men iallafall, om ni kanske vet vad han (verkstadsarbetare) brukar ha fr arbetstider s sg till s ska jag cyckla ivg till honom :wink:

Comment

Working...
                                X