Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor köpes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Motor köpes

Kan vara intresserad av en lmplig vapenmotor, d det med strsta sannolikhet blir fr krngligt med den tnkta bensinmotorn.

Letar efter:
    * 24V
    * Billig
    * Lgvarvig (inte extremt, allts, men den extramotor jag har r p 4200rpm, vilket r lite mycket)
    * Effekt sger ju inte s mycket, men kanske runt 500W....eller vad ni har....

Motor kpes

Detta kanske r en dumm frga, men hade inte du en grnfrgad motor ett tag tillbaka? Den var vl ganska lgvarvig?

Fast det kanske r den du har till drivningen.

Comment

Motor kpes

N, det r det inte....och det var den jag tnkte anvnda.....frutom att den r p 36V och allt det andra r p 24V gjorde jag en liten upptckt....den vger ver 15kg!

Comment

Motor kpes

....vikten var ocks en liten nackdel, nr jag idag tappade motorn p min ant....det r bara smbitar kvar.....

Comment

Motor kpes

Surt :sad: ()

Comment

Motor kpes

Har en motor som r halva lngden jmfrt med en bosch 750 men samma diameter och den r p 24 volt, vet dock ej watt talet, gissat p 4-6 nm som max.
            bosch nr: IPL 24V 0 130 703 108.

maila om intresse finns

Comment

Motor kpes

Nej, inte din vackra ant! :sad: ()

Comment

Motor kpes

Jas, var det anten som gick snder. :wink:

/Tomas

Comment

Motor kpes

jonas, har frskt att skaffa fram data om motorn men inte hittat nnting, har mailat bosch, om dom vet nt eller om motorn utgtt i sortimentet

Comment

Motor kpes

Jag knner en kille som jag kan f tag p motorer gratis, och dom r p 24V, men snt som varvtal och watt fr man se p motorerna om det str nt, ska jag kolla?

Comment

Motor kpes

Du kan grna kolla, men det blir inget kp p ngra veckor nu. Jag fr se nsta gng jag kommer hem till roboten (om typ 1-2 mnader), men jag har dessutom andra allvarliga problem.....s det ligger tyvrr p is tillsvidare....

Comment

Motor kpes

Har hittat en bra sida till er som ska kpa motorer, kolla p: http://www.transmotec.se/dcm_lrob.asp?menyval=dcm_lrobhttp://www.transmotec.se/dcm_lrob.asp?menyval=dcm_lrob
                        en svensk sida som sljer motorer av Alla storlekar nstan, bra priser ocks.

Comment

Motor kpes

Dom verkar inte direkt vara lmpliga fr anvndning inom robotar, d dom antagligen skulle g snder vid frsta stten. Dom verkar dessutom ganska tunga, men det str ingen vikt.

EDIT: P grund av ett klantigt fel av deras webmaster s fungerar inte bilderna till dom motorerna. Jag lyckades dock lsa det, och dom ser ganska robusta ut.

Comment

Motor kpes

Rkade dubbelposta, men som ni ser nedan s har jag endast tagit med de motorer som har tillrcklig utteffekt fr att vara lmpliga inom robotar.

Comment

Motor kpes

http://www.transmotec.se/bilder/King...r/MT7255-1.jpg

Comment

Working...
                              X