Announcement

Collapse
No announcement yet.

FRA / DRG / GRA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FRA / DRG / GRA

Varken svenska eller freningen mste vl vara med i namnet. Jag tycker dock att det r bra om de r det. Svenska understryker nmligen att det rikstckande organisation, medan freningen talar om att det r just en frening.

/Tomas

Comment

• FRA / DRG / GRA

Tja, nu har det vl gtt en mnad senast sist?

Comment

• FRA / DRG / GRA

Har vi rknat med alla rster?
        Kanske skulle vara vrt att gra en poll, en rstning som visar hur mnga procent som vill ha det hr namnet. Det blir dock svrt att bara f svenskarna att rsta, det kan bli s att obehriga rstar.

Comment

• FRA / DRG / GRA

Vgar man be om en kort resum av detta mne? S att man vet vad som r aktuellt p denna fronten.

Mvh Mrten

Comment

• FRA / DRG / GRA

Vi diskuterar just nu vad som skulle vara ett bra namn p en frening med robotar hr i Sverige.

Det har huvudsakligen handlat om dessa tre frslag under den senaste tiden, och kommer det inte upp ngot nytt ngorlunda snart anser nstan jag att det r dags att rsta. Denna trden har nd hllit p sedan brjan p sommaren!

Svenska Kamprobotfreningen
            Svenska Tvlingsrobotfreningen
            Svenska Robottvlingsfreningen

Era sikter?

Comment

• FRA / DRG / GRA

Om jag har rstrtt i denna frga skulle jag nog rsta p Sverot, svenska robottvlingsfreningen, om vi inte ska ha ngot internationellt anpassat namn?

Comment

• FRA / DRG / GRA

Svenska Kamprobotfreningen helt klart.

Vi sysslar INTE med allt vad tvling med robotar innebr. Sunt bondfrnuft!

Comment

• FRA / DRG / GRA

Innan vi brjar rsta br vi samla ihop alla frslag, och grna ngra nya. Christian, du brukar vara en klippa p snt hr s kan du ta dig att sammanstlla dessa? Ju fler frslag vi har, desto strre r chansen att hitta ett bra namn. Drfr r det bra om ALLA kan frska komma p ngra nya frslag. Var kreativa och utva inte fr mycket sjlvkritik.

Nr vi tycker att vi har ett gott antal frslag (alternativt en deadline) genomfr vi tv rstningsomgngar. En nomineringsomgng dr alla fr nominera 2-3 frslag beroende p hur mnga vi fr in, och sedan en rstningsomgng dr man endast fr rsta p 1 av de nominerade frslagen.

Johan: Varfr skall vi inte syssla med allt vad tvling med robotar innebr? „ven om vi sjlva kanske inte har ngot intresse av annat n robotkamp, s finns det vl ingen anledning till att inte hlla drren ppen fr de som skulle vilja syssla med ex.v. robotfotboll. Tnk p att ju fler medlemmar freningen fr, detso mer kan vi tnkas f i ekonomiska bidrag.

/Tomas

Comment

• FRA / DRG / GRA

Tomas: Jag har alltid trott att vi enbart snackat om robotwars. Jag vet inte mycket om detta med att starta en frening. Och om den ska strcka sig ver alla robot-grenar s fr jag/vi? kanske tnka om.

Comment

• FRA / DRG / GRA

Jag r iaf p din sida Johan
                      Sjlvklart ska det vara Svenska Kamprobotfreningen...men vi fr vl vika oss om alla andra vill ngot annat....

Vi har gott om frslag...lgg upp en officiell rsttrd.....rsta....och s r det frdigt....behver inte vara mer komplicerat...

Comment

• FRA / DRG / GRA

varfr inte: swedish fighting robots s blir det lite internationellt p en gng, och en sjyst logga s klart typ robotwars logga.

Comment

• FRA / DRG / GRA

Drfr att d blir det precis som namnen p alla andra freningar?

Comment

• FRA / DRG / GRA

Jag har tagit del av era argument och mste faktiskt sga att jag har ndrat mig lite och tycker att det ska vara ngot i stil med svenska kamprobotfreningen.

Det finns ju inget som sger att man inte kan starta en systerfrening med andra tvlingsrobotar men jag tror att det r viktigt att vi inte tar oss vatten ver huvudet s hr i brjan.

Att bero p att ta sig vatten ver huvudet s fddes en liten tanke i mitt huvud. Har ngon funderat p om vi inte skulle ta och starta ngon sorts helnordisk frening fr att bli lite bredare och strre och f in fler robotwarsfans? Scandinavian fighting robots... Bara en tanke..

//
                            Mvh Mrten

Comment

Working...
                            X