Announcement

Collapse
No announcement yet.

FRA / DRG / GRA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

FRA / DRG / GRA

Kamp lter hftigt men har just nu i alla fall en klart negativ klang i media: Kamphundar, Kamp mot terrorn m.m.

I mitt tycke lter Kamp lite mindre serist n Tvling i ett freningsnamn och risken r att flera (andra freningar och eventuella sponsorer) tycker likadant.

Jag tycker ocks att Kamprobot ligger bttre i munnen (d.v.s r lttare att sga m.m) n Robottvling men av ovanstende orsak s knns det lite snett just nu att ha Kamp i ordet.

Bara mina tankar och kanske inte alls vad ni andra tycker.

Comment

FRA / DRG / GRA

„r inte bara i robotwars som man tvlar med robotar. Jag vet flera tvlingar dr man tvlar med robotar som inte har med robotwars att gra.

Kamprobotfreningen riktar mer in sig p jusst robotwars. D vet man att det r robotwars och inte robotfotboll.

Jag rstar p Svenska Kamprobotfreningen.

Comment

FRA / DRG / GRA

Visserligen, men det r vl inte bara Robot Wars vi hller p med? Bde dckinsamling och hinderbana frekom ju under Gteborgsmtena?

Fr tillfllet ligger rstningen lika, s vi borde kanske vi fundera ver vilket utav frslagen som har bst frkortning eller akronym innan vi bestmmer oss?

Comment

FRA / DRG / GRA

Men om vi fr upp ett namn och en hemsida, kanske vi ska ha ngra repesetanter fr olika viktklasser i Sverige. Jag skulle fresl Team Bovik som repesetant fr Myrviktare

Jag har nog rstat tdigare, men nu sger jag Svenska Robottvlingsfrreningen. Knns bttre fr mej att sga det.

Comment

FRA / DRG / GRA

Du hade rstat tidigare, men jag glmde inkludera det. Det r dock fortfarande mycket jmnt, och det kommer antagligen frbli s under hela omrstningen.

Svenska Kamprobotfreningen:
            Petter
            Jonas
            Danny
            Erik
            Johan

Svenska Robottvlingsfreningen:
            Tomas
            Stefan
            Christian
            Markus
            Anders
            Joacim

Comment

FRA / DRG / GRA

Anledningen till att jag inte gillar Svenska Robottvlingsfreningen r att det r ett riktigt tungvrickarhngagubbeord. Men ni kan ha rtt med det dr att Kamp har en negativ klang. Kan vi inte komma p ngot kortare utan negativ klang tro?

Comment

FRA / DRG / GRA

Svenska Tvlingsrobotfreningen knns inte s kort men man vrickar inte tungan lika ltt.

Ha Kul
                STB

Comment

FRA / DRG / GRA

Svenska Robottvlingsfreningen

www.svenskarobot.se?

Comment

FRA / DRG / GRA

Problemet r att ord som Svenska Freningen mste vara inkluderat, och d tillkommer en massa bokstver. Det kortast mjliga skulle vara Svenska Robotfreningen (ett namn som faktiskt r ledigt).

Era sikter?

Comment

• FRA / DRG / GRA

Jag kanske inte har s mycket att sga till om, men jag mste medge att Svenska Robotfreningen lter absolut bst.

Comment

• FRA / DRG / GRA

Klart du har ngot att sja till om! Alla sikter har betydelse i dagens lge (speciellt eftersom du gillade mitt frslag).

Comment

• FRA / DRG / GRA

Varfr mste Svenska vara med?

Ha Kul
                          STB

Comment

• FRA / DRG / GRA

LOL...
                            Men Christian har i rtt i att allas synpunkter r viktiga och beaktas. Vi r ju ingen diktatur.

Svenska Mrdarrobotfreningen kanske?

Det r ganska mycket som kan samlas under namnet Svenska Robotfreningen tyvrr. Vi kommer troligen f 100-tals felaktiga mail/frgor m.m s ngot med tvling/kamp/fight eller liknande borde nog finnas i namnet.

Comment

• FRA / DRG / GRA

En rst p Svenska Mrdarrobotfreningen!

Comment

• FRA / DRG / GRA

Tja, jag Aaccosierar inte mrdarrobot med ngot negativt. Naturligtvis frutsatt att mrdarroboten r min och den inte vnt sig mot sin herre.

Skmt sido. Vi borde kanske jobba lite mer mlinriktat med namnfrgan. Vad sgs om att samla in serisa frslag och om ngon mnad sammanstlla en lista med dem. Vi rstar sedan p dem, och de 2-3 frslag som ftt flest rster gr vidare till nsta omgng, dr det vinnande frslaget utses. Vi br ven ta in frslag p domnnamn, vilket delvis hr ihop med namnfrslagen. Fr .se-domnen finns ett utmrkt verktyg hos www.nic.se fr att kontrollera om namnet r ledigt.

/Tomas

Comment

Working...
                                X