Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrythörnan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skrythrnan

nice,
    petter har tagit ett par bilder men nu hittar jag inte digitalkameran s jag kan inte ladda in dom

(Message edited by erik_knutsson on November 07, 2005)

Comment

• Skrythrnan

Det har ju tagit sin lilla tid, och kommer nog drja ngra mnader innan den blir i full rullning men...

hll till godo...

http://www.teamcrazyswedes.sewww.teamcrazyswedes.se

/Mrten

Comment

• Skrythrnan

lite update fn mej d jag har fixat bda fartreglagen s dom r redo att koppla in s nu r det bara armor(ska fixa snart hos ett lokalt fretag), batterier( ska spara lite pengar s jag kan ka till biltema i gteborg och kpa batterier + laddare) radiostyrning ( ingen aning hur jag ska f tag i de) sen r den frdig

Comment

• Skrythrnan

prova p hobbex, dom har ett skapligt utbud med radoistyrningar.

Comment

• Skrythrnan

hehehe mste skryta om min julklapp fick en MIG-svets med tillbehr s nu ska jag vll ta och svetsa en ny ram till min fw

(Message edited by erik_knutsson on December 24, 2005)

Comment

• Skrythrnan

kan du svetsa lite t mej osso :-)) ?

ska kpa el grsklipparensom jag nmde frut fr 450 kr idag, ska frska med hur mycket var det nu vi komm vernns om tricket och frska gra ett frsk att pruta ned till 400 kr.

2x17 Ah, 12 volt, motor 24 volt, klen laddare mm

Comment

• Skrythrnan

gubben i loppis affren vart lite sur p mej nr jag frskte pruta ned den till 400 kr
                vart ett plus iallafall fr mej, det satt redan 2 batterier av ovan nmda storlek i klipparen, s nu har jag 4 st fina frscha batterier och en 24 volt/450 watt, 3800rpm motor och en flens med inbyggt stdlager

Comment

• Skrythrnan

Fick en 18v borrmaskin och ska f nn 12V sladdls grsklippare med motor och elektronik gratis frn en polares farsa
                  Ska brja springa runt o kpa in lite delar nu ocks o jag undrar 1. (kanske dum frga men jag e trtt) ska jag ha vxlande eller enkelreler till h-bryggorna jag planerar till min FW?
                  2. Har inte testat koppla ihop allt i och med jag inte har reler n men br man lda fast kondingar p motorerna och isfall vad behver man tnka p i frga om storlek / typ osv om man gr det? det kanske bara r ondigt extrajobb?

Comment

• Skrythrnan

enkelreler fungerar bra till H hryggor, kondingar lste jag p: http://www.technobots.co.ukwww.technobots.co.uk

Option 3 - Suppression, the motor brushes can be a significant cause of radio interface which can affect the reception range of the radio control system. We can install 10nF capacitors to absorb a significant amount of this interference at source. There are 2 speed controller manufacturer recommended ways of suppressing the motors. 4QD do not recommend connecting any suppressor to the motor ground but across the brushes. However, Vantec recommend suppressors across the brushes and to the case. We follow the 4QD approach and fit just two capacitors across the brush pairs. All capacitors are 1000V 10nF ceramic type soldered in position.

det viktiga i texten r: capacitators 1000 volt 10 nF som svar p din frga

Det som str i texten handlar om en bosch 750 men br glla alla motorer.

Comment

• Skrythrnan

ok tack fr det informativa svaret.
                      S strmtlighet eller typ av kondensator r mindre viktigt?

Comment

• Skrythrnan

Vart nere p skroten idag bl.a och snackade.
                        Jag vet inte hur mycket aluminium han hade men det lg i ngon container men det vart fr mrkt att kolla s jag gav han lite tjockleckar osv fr hur stora bitar jag behver och snubben kommer lgga undan bitar till mig.
                        Aluminiumet kommer kosta 20kr/kg vilket jag tycker lter billigt iaf.

Sen undrar jag vilket man br satsa p till krossare / lifter , skruvdragarpaket fr ca 150kr p typ jula ( http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=606756084&pf_id=SE-060018http://www.jula.se/Butik/docs/produk...f_id=SE-060018 ) eller ett vindrutetorkarpaket p skroten fr 200kr?
                        Vilket r starkast osv?

Comment

• Skrythrnan

Helt klart vindrutetorkare. Sen har skruvdragar motorer en tidens att frstra vxelldan nr den utstts fr alldeles mycket motstnd.

Comment

• Skrythrnan

oj menade dom motorerna som sitter i bildrren till den rutan, sorry
                            200kr fr en sn eller 150 fr en skruvdragare e frgan :/

Comment

• Skrythrnan

Ta ingen av dom tv. Antar att det r till en FW?
                              Klena och dom har dliga vxlar (om du inte tar Dewalt eller liknande, d kanske det funkar).

Om du vill komma undan billigt skulle jag satsa p en billig men nd snygg och ganska effektiv pneumatisk lsning (lgtryck).

(Message edited by Motormannen on January 19, 2006)

Comment

• Skrythrnan

Vad pratar vi fr viktklass p roboten?

Har svrt att tnka mig att sdana motorer klarar av att krossa annat n en antweight..

Ngot jag sg p hobbex frut var en inte allt fr stor och tung elektrisk startmotor fr modellmotorer. Har anvnt en sdan och helt utan nedvxling var den var kraftig som f**n.

Jag tror att du kan plocka ut ruggigt mycket kraft om du lyckas vxla ner en sdan och vervolta till 24V eller s.

Kostar typ 300-400kr dock. Och du fr inte nedvxling batterier och laddare till om du har svrt att fixa sdant.

Comment

Working...
                                X