Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skrythörnan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skrythrnan

Jo det skulle vara till en kommande FW antingen lifter eller krossare.. frmodligen krossare.
    Vet 3 robotar som har borrmaskinsmotorer till krossare och dom ger bra kraft osv.
    Har pneumatik p styrtekniken i skolan ocks men vet ej vad cylindrar och ja alla ventiler och snt kostar eller vart dom gr att f tag p sen lter det stort och tungt.
    Hller p att bygga en av mina h-bryggor just nu av 12mm plywood och 4mm lexan: http://i51.photobucket.com/albums/f374/dUTW/5_H-brygga.jpghttp://i51.photobucket.com/albums/f3...5_H-brygga.jpg

Comment

• Skrythrnan

Eller gr som jag, prata med ett fretag som gr elektriska rullstolar, och f ett par motorer utav dom (skrot fr dom, skatt fr mej ). œber starka! Ska frbi och titta p hjul, motorer etc.

Comment

• Skrythrnan

Danny, spnningen p kondensatorerna r vl tilltagen fr att klara dom spnningsspikar som motorer genererar vid i och urkoppling, du vet dom dr trevliga gnistorna som blir nr du ansluter motorer direkt till batterierna kan ha en spnning p ett par hundra volt eller mer....
        vervolta en kondensator och den kommer att explodera eller ryka med en trevlig lukt som fljd :-))

ps, kan skicka en ritning p en enkel stungun med ett rel om du vill, pajade en multimeter med den nr jag skulle mta upp spnningen ur den.

Comment

• Skrythrnan

Haha ja stungun snackade jag o ett par polare om i klassen ocks hrom dagen s det hade varit intressant

Jo dr va en 2a eller 1a p skolan frfrra terminen som sprngde en konding, det luktade inte s gott och elektroniken i ja vad det nu var den satt i vart helt gul av elektrolyten :P

Comment

• Skrythrnan

lol jag har faktiskt byggt en stungun med ett rel det gav typ 100v eller nt s det kndes inte s mycket fast nd kul att terrorisera brorsan med

Comment

• Skrythrnan

p tal om stungun, kpte en batteridriver flug-grillare (flugsmlla) p NORDISKA i sommras som drivs av 2x1.5 volts AA batterier, r kanske p 1000 volt och det kndes nr man (Jag) stoppade mina klfingriga fingrar i den, kan modifieras till en stungun om man tar bort el-gallret och stter fast 2 ex. spikar istllet med en liten plast bit emellan.

Comment

• Skrythrnan

Jag skulle gissa p att man kan f en fin stt av elektroniken fr blixten i en engngskamera. Den laddar ju upp sig till ngra 100V och innehller ganska mycket energi. Dessutom r de ju ganska billiga.

Comment

• Skrythrnan

nu mst jag ta och skryta mycket var nmligen nere till gteborg igr fr mc-mssan d tog jag och passa p att ka till biltema och kpte 2st nya batterier + lite annat smtt, s nu har jag gjort frdigt all elektronik i roboten,dessutom har jag bestllt en ny 40mhz 4kanals radio, s nu r det bara kvar att skaffa pansar och svetsa frdigt ramen

(Message edited by erik_knutsson on January 30, 2006)

Comment

• Skrythrnan

Lter spnnande
                    Va sjlv nere hos den lokala glasmstarn och bestllde ½m2 1mm polykarbonat till min blivande ant och sen frgade jag om han hade spillbitar jag kunde f. Frst blev han frvnad nr jag ville ha det gratis men sen s fick jag en goding, nmligen en 650*460*6mm Lexanskiva som kommer hamna som tak p min FW nr jag vl kommer s lngt

Comment

• Skrythrnan

*Avundsjuk*

Ha Kul
                      STB

Comment

• Skrythrnan

kolla p min profil vad jag fick frn sknehobby idag

Comment

• Skrythrnan

jo, jag kommer ihg nr jag fick min frsta silveriga Skyport 4, jag var nstan kr d...

Comment

• Skrythrnan

Jaha ja, dom skickade med 3 fjrrkontroller osso ? *lol*
                            ser nice ut, har hittar en 4-kanalare med separat v-tail mixer, 4 servon (40 mhz) fr 1169 kr

Comment

• Skrythrnan

Har ftt hem och testat ett solenoid rel (eller vad som r rtta ordet fr den, solenoid contactor), vger i alla fall ett drygt kilo och kan vxla och bryta upp till 1000Amp momentant.

Tack till Albright som var ruggigt vnliga och hjlpsamma..

Comment

• Skrythrnan

Det lter som en s kraftig pryl att du nstan kan slja den och kpa ett bra fartreglage anpassat fr robotar. Fr det r vel det du tnkt ha den till?

Comment

Working...
                                X